وقتی صحبت از جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده به میان می آید، شما چندین گزینه دارید. با این حال، یکی از گزینه هایی که بیش از بقیه برجسته است، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های دندانی مزایایی را ارائه می‌دهند که گزینه‌های جایگزینی دیگر دندان، مانند پروتز یا بریج، نمی‌توانند ارائه دهند. در اینجا مهمترین مزایای این گزینه نوآورانه است:

از از دست دادن استخوان جلوگیری می کند

هنگامی که دندان از دست می دهید، توده استخوانی فک خود را نیز از دست می دهید. استخوان فک شما برای حفظ جرم خود به تحریکی نیاز دارد که هنگام اتصال دندان‌های شما دریافت می‌کند. ایمپلنت دندان تنها گزینه جایگزینی دندان است که همچنین جایگزین تحریک استخوان فک می شود و به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند.

حقایقی در مورد هزینه ایمپلنت دندان

با دندان های طبیعی شما مطابقت دارد

ایمپلنت های دندانی در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند. دندانپزشک شما با شما همکاری می کند تا ایمپلنت هایی طراحی کند که با رنگ دندان های اطراف شما مطابقت داشته باشد و کاملاً در شکاف قرار گیرد. هیچ کس جز شما و دندانپزشکتان نمی داند کدام دندان ایمپلنت است.

نیروی نیش را بازیابی می کند

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی با یک پایه تیتانیومی که جایگزین ریشه دندان می‌شود، به فک شما متصل می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که با همان نیرویی که می‌توانید با دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید، گاز بگیرید. سایر گزینه های جایگزینی دندان تقریباً به اندازه نیروی بایت شما را بازیابی نمی کنند زیرا روی لثه می نشینند و در جای خود ثابت نیستند.

از تغییر شکل صورت شما جلوگیری می کند

دندان های شما به حمایت از ساختار صورت شما کمک می کند. وقتی دندان‌هایتان را از دست می‌دهید، آن تکیه‌گاه را از دست می‌دهید، که در نهایت باعث می‌شود صورتتان تغییر شکل داده و شما را مسن‌تر نشان دهد. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی از صورت شما پشتیبانی می کنند و از تغییر شکل آن جلوگیری می کنند.

گفتار طبیعی را فعال می کند

برخی از گزینه های جایگزینی دندان، مانند دندان مصنوعی، می توانند بر توانایی شما در تلفظ صحیح کلمات تأثیر بگذارند. از دست دادن دندان ها نیز می تواند گفتار شما را تغییر دهد. از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی احساس می‌کنند و عمل می‌کنند، شما را قادر می‌سازند تا به راحتی و به طور طبیعی صحبت کنید.

حفره ایجاد نمی شود

دندان‌های مصنوعی هنوز نیاز به مراقبت دارند تا از تجمع باکتری در دهان و ایجاد عفونت جلوگیری شود، اما موادی که ایمپلنت‌های دندانی از آن ساخته شده‌اند، نمی‌توانند پوسیدگی داشته باشند. شما هرگز نگران ایجاد حفره در ایمپلنت های دندانی خود نخواهید بود!

آسان برای مراقبت

ایمپلنت های دندانی نیازی به خرید محصولات خاصی برای تمیز کردن یا مراقبت از آنها ندارند. نیازی به فنجان، قرص پاک کننده، چسب یا نخ دندان مخصوص نیست. شما فقط مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، درست همانطور که با دندان های طبیعی خود انجام می دهید.

بدون لغزش شرم آور

بیمارانی که دارای پروتز مصنوعی هستند، گاهی اوقات نسبت به صحبت کردن، خندیدن یا غذا خوردن در جمع احساس خودآگاهی می کنند، زیرا دندان مصنوعی می تواند به وضوح در داخل دهان شما جابجا شود یا بلغزد. ایمپلنت های دندانی در جای خود محکم می شوند و هرگز شما را شرمنده نمی کنند.

از دندان های مجاور پشتیبانی می کند

شکافی در دهان شما که به دلیل از دست دادن دندان ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث شود که دندان‌های دو طرف شکاف موقعیت خود را تغییر دهند و منجر به ناهماهنگی شوند. ایمپلنت های دندانی این شکاف را پر می کنند و به شما این امکان را می دهند که لبخندی صاف و یکنواخت داشته باشید.

راه حلی دائمی برای از دست دادن دندان

سایر گزینه های جایگزینی دندان باید به طور دوره ای تعمیر یا تعویض شوند، اما ایمپلنت های دندانی طوری طراحی شده اند که تا آخر عمر شما دوام بیاورند.

اگر به گزینه جایگزینی دندان نیاز دارید، حتما باید ایمپلنت دندان را در نظر بگیرید. برای اینکه بفهمید کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید یا خیر، یک مشاوره برنامه ریزی کنید.