بسیاری از دندانپزشکان موافقند که وقتی صحبت از گزینه های جایگزینی دندان می شود، ایمپلنت دندان بهترین انتخاب است. و به طور کلی، بیمارانی که ایمپلنت های دندانی را انتخاب می کنند از نتایج راضی هستند. پس چرا ایمپلنت دندان اولین انتخاب برای اکثر بیماران نیست؟ حقیقت این است که بسیاری از بیماران از پروتزهای جزئی یا کامل یا بریج برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می کنند، نه به این دلیل که نمی دانند ایمپلنت دندان یک گزینه است، بلکه به این دلیل که تصور می کنند ایمپلنت دندان برای آنها مقرون به صرفه نخواهد بود. آیا این درست است که ایمپلنت دندان گران ترین انتخاب است؟ برخی از حقایق در مورد هزینه ایمپلنت دندان را بررسی کنید.

اگرچه ممکن است درست باشد که هزینه های اولیه ایمپلنت های دندانی بیشتر از سایر گزینه های جایگزینی دندان است، این واقعیت بخشی از داستان را از دست می دهد. پروتزها و بریج ها دارای هزینه های پنهانی هستند که برای ایمپلنت های دندانی اعمال نمی شود.

به عنوان مثال، پروتزهای مصنوعی از شما می‌خواهند که یک کیف برای نگهداری آن‌ها، پاک‌کننده‌های مخصوص برای تمیز کردن آن‌ها و چسب برای نگه‌داشتن آن‌ها بخرید. در حالی که اینها اقلام گران قیمتی نیستند، اما وقتی هزینه خرید مکرر این اقلام را در طول سالها در نظر می گیرید، ممکن است از میزان افزایش آن متعجب شوید.

پروتزها و بریج ها نیز ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند یا فرسوده شوند. عمر بریج های دندانی بین 5 تا 15 سال و پروتزهای مصنوعی حدود 5 تا 10 سال است. در برخی موارد، این دستگاه ها نیاز به تعویض دارند. و پروتزها ممکن است نیاز به تنظیم، خط کشی یا ترمیم داشته باشند قبل از اینکه در نهایت جایگزین شوند.

در مورد بریج های دندانی نیز می توانند به دندان های مجاور آسیب وارد کنند. این بدان معناست که اگرچه ممکن است هزینه کمتری داشته باشند، اما می‌توانند حتی به کارهای دندان‌پزشکی بیشتری منجر شوند - و بنابراین هزینه‌های بیشتری در آینده دارند.

ایمپلنت های دندانی نیازی به مراقبت خاصی ندارند - شما به سادگی مانند دندان های طبیعی خود مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. آنها همچنین یک راه حل دائمی هستند. تا زمانی که از آنها مراقبت کنید و از صدمات دهانی جلوگیری کنید، نیازی به تعویض یا تعمیر ندارند. و به هیچ یک از دندان های طبیعی مجاور آسیب نمی رسانند. با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها و پخش آن‌ها در طول عمرتان، احتمالاً ایمپلنت‌های دندانی مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه هستند.

تغییر هزینه

ایمپلنت های دندانی

هزینه واقعی ایمپلنت دندان بسته به سلامت و نیاز بیمار بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، بیمارانی که توده استخوانی فک خود را از دست داده اند ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشند که می تواند هزینه بیشتری را افزایش دهد. از سوی دیگر، بیمارانی که استخوان های سالمی دارند از این هزینه اضافی جراحی اجتناب خواهند کرد. این یکی از دلایلی است که در ابتدا باید ایمپلنت های دندانی را در نظر گرفت - هر چه مدت زمان طولانی تری از دست دادن دندان ها باشد، توده استخوانی بیشتری از دست خواهید داد و احتمالاً ایمپلنت های دندانی گران تر خواهند بود.

همچنین این تصور اشتباه وجود دارد که جایگزینی تمام دندان های شما با ایمپلنت های دندانی بسیار گران تمام می شود. با این حال، با تکنیک‌هایی مانند ایمپلنت‌های دندانی All-on-4، نیازی به جایگزینی هر دندان با یک ایمپلنت دندان جداگانه نیست. تنها چهار ایمپلنت می تواند کل قوس بالایی یا پایینی را لنگر بیاندازد. این باعث می شود جایگزینی دندان ایمپلنت تمام دهان بسیار مقرون به صرفه تر از آن چیزی باشد که بسیاری از بیماران تصور می کنند.

اگر نیاز به جایگزینی دندان دارید، مهم است که همه گزینه های خود را با دندانپزشک خود از جمله ایمپلنت دندان در میان بگذارید. ایمپلنت های دندانی را به دلیل هزینه درک شده رد نکنید. ممکن است متوجه شوید که آنها بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه فکر می کنید هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، یک جلسه مشاوره تعیین کنید.