همه آنچه که در زندگی روزمره با آن سرو کار دارد در این وبلاگ مطرح می کنیم

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

لیون شهر نور و مزه ها

 

لیون سومین شهر فرنسه نه تنها به خاطر جاذبه های تاریخی و معماری که در یونسکو به ثبت رسیده است شهرت دارد بلکه به شهر خوراکی های خوشمزه در فرانسه شهرت دارد. اگر مقصد گردشگری شما فرانسه است و برای سفر به اقدامات لازم برای آن اخذ ویزای شینگن را انجام داده اید باید بگوییم تنها شهر پاریس مقصد عالی برای گردشگری در فرانسه نیست. هرچند که دیدن پاریس این شهر عشاق را نادیده نباید گرفت اما برخی شهر های فرانسه از جمله لیون نیز جاذبه های منحصر به فردی دارد که در این مقاله ضمن معرفی مختصر آن ، سفر به آن را به شدت توصیه می کنیم.

 

 

لیون یکی از شهر های مهم فرانسه است که  قدمت 2000 ساله دارد، و برای مدت 300 سال پاتخت کشور فرانسه بوده است، توسط رومیان تاسیس شده‌است بسیاری از مناطق تاریخی خود را به عنوان بخش قدیمی شهر حفظ کرده است. بیشترین آثار به جا مانده در منطقه Vieux Lyon لیون که از دوره رنسانس باقی مانده است.همچنین گذرگاه های سرپوشیده ای که در شهر وجود دارد آثار به جا مانده از دوره رنسانس است که در جنگ جهانی دوم نیز برای پناه دادن به سربازان فرانسوی به کار گرفته می شده است. به خوبی توانسته تکنولوژی امروز را در میان میراث به جا مانده خود ثبت و به یک شهر مدرن و امروزی تبدیل شود.

 

 

مطلب پیشنهادی : ویزای کار اتریش

 

 

 

لیون اکنون یک پایتخت پر جنب و جوش و غنی از معماری، فرهنگ است و جمعیت‌شناسی و اقتصاد پویای آن و موقعیت استراتژیک آن بین شمال و جنوب اروپا برای این شهر امتیاز بزرگی را به ارمغان آورده است همچنین با افزایش تعداد دانشجویان و رویدادهای بین‌المللی بیشتر و بیشتر به جهان باز شده است. از آنجایی که دیدنی های شهر لیون در شب به دلیل نورانی بودن به شدت چشمگیر است ،  به این شهر لقب پایتخت شب را داده اند. هنوز هم به رسم قدیم در شب بخشی از چراغ های گذشته آن روشن می شود.

 

 

لیون مهد سینما محسوب می شود چراکه برادران لومیر اولین تصویر متحرک سینمایی را در این شهر ساختند و همین موضوع شروع صنعت سینما محسوب می شود. از طرفی برای اولین بار اتومبیل ها در شهر لیون به پلاک مجهز شدند.

 

 

مردم این شهر که اکثرا به زبان فرانسه صحبت میکنند از اینکه شما در برخورد با آنها از اصطلاحات فرانسوی استفاده کنید استقبال می کنند. همچنین علائم و تابلوهای راهنمایی رانندگی اکثرا به زبان فرانسه است اما از آنجایی که لیون شهر توریستی است و هتل ها ، گالری ها و رستوران های بین المللی زیادی دارد ، به زبان انگلیسی با شما صحبت می کنند. همچنی رفت و آمد بسیاری از افراد در شهر لیون با دوچرخه صورت می گشرد که از نظر اقتصادی برای مردم این شهر یک مزیت مهم به شمار می شود.

 

 

موقعیت این شهر که میان دو رودخانه رون و سون و همچنین دو تپه  La Croix-Rousse و Fourvière قرار گرفته یک شهر توریستی تمام عیار با زیبایی های طبیعی محسوب می شود.

 

 

 

 

اقتصاد لیون

 

 

در زمان های گذشته لیون به تولید و بافندگی ابریشم شهرت داشته است.هنوز هم صنعت ابریشم یکی از اصلی ترین فعالیت های اقتصادی این شهرمحسوب می شود.اما علاوه بر این صنعت به دلیل موقعیت قرار گیری مناسب این شهر و دسترسی خوبی که از اروپا به این شهر وجود دارد بسیاری از شرکت های بیمه دفاتر اصلی خود راا در این شهر مستقر کرده اند . همچنی هزینه پایین املاک و مستغلات در این شهربه بسیاری از افراد اجازه می دهد که این شهر را برای سکونت انتخاب کنند.                                                                                                                                           

 

 

آب و هوای شهر لیون فرانسه

 

 

بر خلاف شهر های شمال فرانسه که آب و هوای سرد دارند ، لیون که در شرق این کشور قرار گرفته هوای معتدل وآفتابی ( نیمه قاره ای )  دارد. متوسط دمای هوای این شهر 11 درجه است اما درر زمستان هوای لیون فرانسه به منفی هم می رسد. بنابراین می توان گفت فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به لیون است.

 

 

 

دیدنی های لیون فرانسه

 

 

 

 

 

موزه هنرهای زیبا (Musée des Beaux Arts)

 

 

این موزه که بعد از موزه لوور مهم ترین موزه فرانسه به شمار میرد در میدان Place des Terreaux واقع شده است. این موزه در قرن 17 ساخته شده و در سال 1803 به طور رسمی افتتاح و در سال 1990 به طور کامل باز سازی شده است. موزه هنر های یک گنجینه ارزشمند از آثار بزرگ نقاشی و مجسمه از استادانی از جمله رامبراند، روبنس، پائولو ورونز، تئودور ژریکوو همچنین آثار به جا مانده از مصر است.بعد از بازدی از آثار منحصر به فرد این موزه برای استراحت می توانید به رستوران و کافه این مجموعه رفته و با خیالی آسوده از یک میان وعده لذیذ لذت ببرید.

 

 

 

 

محله‌ سنت جان و سنت جرج-اُلد تاون

 

 

برای تجربه قرون وسطای قدیم محبوب ترین جاذبه شهر لیون یعنی محله های قدیمی آن با ساختمان های نارنجی رنگ و سنگ فرش های به جا مانده از قدیم است. لذت قدم زدن در کوچه های باریک این محله و عبور از میان فروشگاه های و کافه های خیابان Rue Saint-Jean و Rue des Trois Maries حتما برایتان جالب خوهد بود.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی : دیدنی های آلمان

 

کلیسای نوتردام دی فوویه لیون

 

 

کلیسای بی نظیر نوتردام دی فوویه که روی تپه های دی فوویه قرار گرفته، یکی از جاذبه های مهم لیون به شمار می رود. این کلیسا که 130 متر از رودخانه ارتفاع دارد زمانی ساخته شد که ساکنان شهر عهد بسته بودند که اگر لیون از جنگ فرانسه و پروس بتواند در امان بماند یک پناهگاه وابسته به مریم مقدس بسازند. به اینگونه کلیسای نوتردام دی فوویه با سبک بیزانسی و روم شرقی با چهار برج در اطراف و یک برج ناقوسی با مجسمه مریم مقدس طلایی ساخته شد

 

 

 

 

کلیسای جامع لیون

 

 

ساخت کلیسای جامع که در منطقه‌ی Vieux لیون قرار گرفته است در حدود سیصد سال زمان برده به همین دلیل شما می توانید معماری های رایج هر عصر را در آن مشاهده کنید. یک ساعت نجومی ، پنجره های رنگی و علامت صلیبی که در دو طرف آن قرار گرفته از ویژگی های این کلیسا است . همچنین ناقوس این کلیسا که "آنه ماری د لا پریماشیال" یکی از عظیم ترین ناقوس هایی است که در ساخت کلیسا استفاده شده است.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی : راهنمای سفر به مادرید

 

 

Mur des Canuts

 

 

Rue St-Jean در منطقه Vieuxقدیمی ، یکی از محل های اصلی تجارت ابریشم به شمار می رفته است. بلوار DES Canuts یک نقاشی دیواری عظیم وجود دارد که با آبرنگ و بر روی دیوار گچی کشیده شده است. این نقاشی به خوبی معماری دوره رنسانس و ساختمان هایی که برای تجارت ابریشم به کار می رفته را به خوبی نشان می دهد.

 

 

 

 

گردشگری غذایی در لیون

 

 

در شهر لیون حدود 1500 رستوران وجود دارد و بی دلیل نیست که شهر خوراک شناس اروپا و شهرهزارمزه شناخته می شود. آب و هوای مناسب لیون و موقعیت جغرافیایی آن،  فرصت کاشت انواع سبزیجات تازه ، صید ماهی و پرورش خوک را فراهم می کند . به همین دلیل انواع مواد اولیه با کیفیت در اختیار رستوران های بی شمار این شهر قرار می گیرد و فرصت پخت غذاهای بی نظیر و درجه یک با انواع طعم های اصیل را به سرآشپز های مشهور این شهر می دهد.

 

بازارچه له هالز شهر لیون که مملو از فراورده های گوشتی و سوسیس های متنوع دست ساز است. همچنین دو بازار Boulevard de la Criox و Saint Antonie که محصولات دامی را عرضه می کنند نه تنها برای این شهر بلکه برای کل فرانسه یک جاذبه مهم محسوب می شود.این شهر تنها فرصت بازدی از و تجربه خوردن غذاهای خوشمزه نیست بلکه بسیاری از آموزشگاه های و مراکز و مدارس آموزش آشپزی در این شهر وجود دارد که حرفه ای ترین متد های آشپزی اروپایی را به علاقه مندان در زمینه آشپزی ارائه می دهد.

 

 

رستوران Bouchon با ارائه غذاهای سنتی لیون که سس های مخصوص دارد و در ظروف و کاسه های گرد صرف می شود خود یک جاذبه مهم برای شهر لیون به شمار می رود. یکی از غذا های معروف و سنتی آن Machon است که با ترکیب مغز گوسفند و پنیر و سس برای صبحانه و یک وعده غذایی سنگین است.

 

ماهیت غذایی لیون به قدری پر رنگ است که به گردشگران غذایی یک نقشه ارائه می شود که به زبان های مختلف ترجمه شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bs1

باتری UPS ماشین

 

Uninterruptible power supply یا منبع تغذیه بدون وقفه که به اختصار با نام UPS از آن یاد می کنیم ، وسیله است که در زمان قطع یا تغییر و نوسان ولتاژ برق امکان ادامه کار در حالت معمولی را برای مصرف کننده ایجاد می کند. 

 

باتری های UPS در صنایع مخابرات ،ISP ها ، کارخانجات ، بیمارستان ها و خودرو ها و ... کاربرد های فراوانی دارند که در ادامه درخصوص تاریخچه باتری UPSماشین ، انواع باتری یو پی اس ماشین،دلایل استفاده از باتری UPSماشین، ضایعات، عوامل موثر دز طول عمر باتری و روش جلوگیری از سولفاته شدن باتری USP ماشین، بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

درصورتی که به این مطالب علاقمند می باشید ،با ما همراه باشید

 

باتری UPS ماشین و سیر تکامل آن

 

امروزه شرکت های بزرگ خودرو سازی در جهان به دنبال  منبع ذخیره انرژی قوی تری برای تامین مداوم برق در محصولات خود هستند که علاوه بر ایمنی و مراقبت از محیط زیست، قدرت ذخیره نیروی بیشتری داشته باشند، لذا از تکنولوژی و علم کمک گرفته اند و در ماشین های نسل جدید (هیبریدی) خود با توجه به این که در زمان توقف و یا درجا کار کردن ماشین ، باتری USP ماشین نمی تواند برق را ذخیره کند و برای این کار نیاز به سیم کشی غیر قانونی و خلاف ظوابط ایمنی خودرو سازی است ،علاوه بر مخزن سوخت فسیلی از باتری UPS  ماشین استفاده می کنند.

 

همانطور که می دانید، خودرو های برقی یا هیبریدی ، برای حرکت از چند نوع سیستم انتقال قدرت از موتور به گیربکس استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر خودرو برای قدرت رسانی به محفظه درونی موتور، از بنزین استفاده می‌کند. این خودرو برای قدرت‌رسانی و راه‌اندازی موتور الکتریکی از باتری UPS  ماشین استفاده می‌کند و با شارژ کردن باتری UPSماشین توسط یک منبع خارجی ، باعث ذخیره سوخت می شوند. دریک خودروی هیبریدی دو موتور وجوددارد، یک موتور الکتریکی ویک موتور معمولی .درحالی که موتور معمولی جهت کار با سوختی مانند دیزل و یا بنزین طراحی شده است ، موتور الکتریکی آن صرفا با یک باتری UPS ماشین رانده می شود .

جالب است بدانید، باتری ،یکی از اختراعات مهم ایرانیان است که قدمت آن به 2300 سال پیش (زمان اشکانیان) می رسد، ایرانیان با یک کوزه سفالی تخم مرغ شکل، یک میله آهنی و یک تکه مس و قیر ، خیلی خیلی ساده ، ابتدایی ترین باتری را ساختند.

 

اصطلاح باتری به سال 1749 برمی گردد ، در این سال دانشمندی به نام بنجامین فرانکلین، برای آزمایش های الکترونیکی خود ، مجموعه ای از خازن ها را به یکدیگر مربوط کرده بود و نام این  مجموعه را  باتری  گذاشته بود ، و از آن پس، به هر سلول الکترو شیمیایی که برای تامین برق بهم مربوط می باشند ، باتری می گویند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه باتری ماشین به عنوان نوعی از باتری های قابل شارژ ،برای استارت زدن ، روشنایی و تامین برق لوازم الکتریکی ماشین قابل استفاده و پرکاربرد است، البته به دلیل خطرات ناشی از اسید باتری، هرروز انواع جدید تری از باتری خودرو در بازار ارائه می شود.

 

باتری‌های قابل شارژ که برای ذخیره‌سازی برق باتری به کار می روند از سال ۱۸۵۹ با اختراع باتری‌های اسید سرب وارد بازار شدند. این باتری‌ها توسط فیزیکدان فرانسوی به نام گستون پلانته(Gaston Plante) اختراع شدند. در سال ۱۸۸۱ دانشمند فرانسوی دیگری به نام آلفونس فُر (Alphonse Faure) سبب پیشرفت قابل توجهی در این باتری شد و پیشرفت‌های او تا حد زیادی باعث افزایش ظرفیت این باتری‌ها شده. توماس پارکر(Thomas Parker) انگلیسی مخترع اولین خودروی برقی در سال ۱۸۸۴ در لندن بود، وی از باتری‌های با ظرفیت بالا و قابل شارژی که خود طراحی کرده بود در این خودرو استفاده کرد.

 

انواع باتری UPS ماشین و کاربرد های آن ها

 

باتری های UPSماشین را از نظر تکنولوژی ساخت به دسته های زیر تقسیم می شوند :

 

1-  باتری UPS ماشین سری یا متوالی

ماشین هایی که با باتری UPS ماشین سری، کار میکنند ، نیاز به سیستم انتقال قدرت ندارند و در کیلومترهای اول سفر از مقدار کمتری بنزین استفاده می کنند و از قدرت تایرها از طریق همین باتری UPS ماشین ، تامین می شود و وظیفه شارژ باتری UPS ماشین به عهده موتور بنزینی است.

 

 

2-  باتری UPS ماشین موازی

در خودروهایی که با باتری UPS ماشین موازی ،کار می کنند قدرت رسانی به چرخ ها توسط موتور بنزینی و الکترونیکی انجام می شود و تفاوت این خودرو ها در کمک رسانی موتور الکتریکی به موتور اصلی است ، موتور های الکتریکی معمولا بین موتور و پولوس قراردارند

 

 

3-  باتری UPS ماشین ترکیبی

 

 

همانطور که از نام آن پیداست، توانایی استفاده از هر دو موتور موازی و سری  در این خودروها باعث شده که این نوع از خودرو ها بهترین استفاده از سوخت را داشته باشند و قابلیت تعویض موتور بنزینی و الکتریکی برای راننده راحت انجام شود، در خودروها با باتریUPS سری –موازی شتابگیری در سرعت های پایین برعهده موتور الکتریکی است و برای حرکت در بزرگراه ها و جاده ها از موتور بنزینی کمک گرفته می شود

 

ضایعات باتری UPS ماشین

باطری ups  ماشین ،بعد از استفاده تبدیل به ضایعات یو پی اس شده و باید از چرخه محیط زیست خارج شود. ضایعات باتری یو پی اس حاوی فلزات سنگین نظیر نیکل و سرب است و در صورت رها شدن در طبیعت تا میلیون ها سال آلودگی ایجاد می کند، برای همین چنانچه از خودرو با باتری UPS استفاده می کنید ، همانند ماشین های معمولی حواستان به چراغ چک و حالات غیر طبیعی ماشین باشد و قبل از این که کاری بکنید ، خودروی خود را به مکانیک متخصص نشان دهید.

 

چرا از باتری UPS ماشین استفاده کنیم؟

 

1-  عدم نیاز به سرویس و نگهداری

2-  طول عمر طولانی

3-  عدم تولید گاز خورنده

4-  به راحتی دشارژ نمی شود و دشارژخودبخودی پایینی دارد

 

باتری یو پی اس و باتری خودرو چه تفاوتی با هم دارند؟

باتری های اتومبیل معمولا از نوع باتری های معلق در مایع هستند و نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید می کنند برای همین از این باتری ها در UPS استفاده نمی شود چون ممکن است اسید از محفظه باتری به خارج محفظه نشت کند و باعث انفجار باطری شود .

 

در باتریهای سیلد لید اسید یا همان UPS جهت جلوگیری از نشت اسید، با لایه هایی از نمد و فیبر پوشانده می شوند که در مسافت های طولانی قابل حمل می باشند .

 

 

 

 

چه عواملی در طول عمر باتری UPS ماشین موثر هستند؟

 

1-  شرایط  آب و هوایی

هرچه قدر درجه حرارت محیط کار باتری افزایش یابد ، عمر باطری کاهش می یابد از طرفی هرچقدر دمای هوا کاهش پیدا کند به دلیل افت عملکرد الکتزو شیمیایی باتری، توان عملیاتی آن کاهش می یابد

 

2-  استفاده از مصرف کننده های بزرگ

چنانچه از باتری UPS ماشین جریان زیاد تر از خد توان آن گرفته شود ، عمر باتری به دلیل تخلیه بیش از حد باتری ،عمر باتری کاهش می یابد

 

3-   استفاده نکردن از باتری برای مدت طولانی

استفاده نکردن از باتری برای مدت طولانی باعث می شود که باتری خود به خود دچار تخلیه الکتریکی شود

 

چطور متوجه خرابی باتری UPS ماشین و نیاز آن به تعمیر شویم؟

از علائم خرابی و درست کار نکردن باتری های یو پی اس ماشین می توان به کاهش الکترولیت، شل شدن تسمه دینام، شل شدن بست های نگهدارنده باتری، شکستگی جعبه، خوردگی کابلها یا سر باتری یو پی اس، گرم شدن یا تورم باتری اشاره کرد

 

 

 

آیا باتری UPSماشین نیز سولفاته می شود؟

 

زمانی که از باتری یو پی اس ماشین برای مدت زیادی استفاده نشود ، الکترولیت های باتری شروع به شکستن می کنند و یون های سولفور  به شکل بلور های آزاد تشکیل می شوند که به این اتفاق  اصطلاحا سولفاته شدن می گویند که اگر به ان توجه نشود ، بلور ها بزرگ و بزگ تر می شوند تا جایی که صفحات سرب را مامل می پوشانند و توانایی ذخیره سازی باتری را کاهش می دهند و باتری UPS ماشین کم کم قابلیت تحمل جریان دشارژ را از دست می دهد و از کا می افتد.

برای جلوگیری از سولفاته شدن باتری UPS ماشین، بهتر است همیشه سطوح خورده شده قطب و سر باتری UPSماشین  تمیز شود و با گریس چرب شوند و از واشر های نمدی یا لاستیکی استفاده شود.

 

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bs1