سامسونگ همیشه یک بازیگر کلیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند بوده است و هر یک از نسخه‌های جدید آن دارای ویژگی‌های نوآورانه‌ای هستند که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. یکی از این گوشی ها Samsung Galaxy Note20 Ultra است که در آگوست 2020 عرضه شد. این گوشی دارای ویژگی های چشمگیری است که آن را در بازار متمایز می کند. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های کلیدی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا می پردازیم.

طراحی و نمایش

یکی از اولین چیزهایی که در مورد سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا متوجه آن خواهید شد، طراحی آن است. این گوشی ظاهری شیک و مدرن دارد و پشت شیشه‌ای و قاب فلزی آن حس ممتازی به آن بخشیده است. صفحه نمایش این گوشی نیز قابل توجه است و دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی Dynamic AMOLED با پشتیبانی از HDR10+ و رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل است. این نمایشگر قادر به نرخ نوسازی 120 هرتز است که تجربه اسکرول نرم‌تری را ارائه می‌کند و بازی و تماشای فیلم‌ها را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

قلم اس

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دارای یک قلم است که سامسونگ آن را S Pen می نامد. این یک ویژگی منحصر به فرد است که گوشی را از سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار متمایز می کند. قلم S Pen نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته است و اکنون زمان پاسخگویی آن تنها 9 میلی‌ثانیه است که تقریباً به اندازه نوشتن روی کاغذ احساس طبیعی می‌کند. قلم S همچنین می تواند برای کنترل تلفن از راه دور استفاده شود و به شما امکان می دهد بدون نیاز به لمس صفحه، عکس بگیرید یا موسیقی پخش کنید.

دوربین

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دارای دوربین پشتی با لنز سه گانه است که شامل یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی است. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال تا 50 برابر را دارد. این گوشی همچنین دارای یک دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی است که برای گرفتن سلفی یا ویدئو کنفرانس عالی است.

عملکرد و عمر باتری

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا بسته به منطقه از چیپست اگزینوس 990 یا اسنپدراگون 865 پلاس استفاده می کند. این گوشی دارای 12 گیگابایت رم است که برای انجام چندین برنامه و کار به طور همزمان کافی است. این گوشی همچنین دارای باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی است که با استفاده متوسط باید در تمام طول روز دوام بیاورد. این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند که می تواند تنها در 30 دقیقه گوشی را از 0 تا 50 درصد شارژ کند.

ویژگی های دیگر

Samsung Galaxy Note20 Ultra همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی های دیگر است که آن را از سایرین متمایز می کند. دارای یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش است که سریع و دقیق است. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 است که به این معنی است که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی بر روی One UI 2.5 سامسونگ اجرا می‌شود که مبتنی بر اندروید 10 است. One UI 2.5 با ویژگی‌هایی مانند حالت تاریک و روتین‌های Bixby، تجربه کاربری روان و بصری را ارائه می‌کند.

نتیجه

در خاتمه، سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک گوشی پر ویژگی است که اگر به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستید، ارزش آن را دارد. طراحی آن شیک و مدرن است، با صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جوش. قلم S Pen یک ویژگی منحصر به فرد است که گوشی را از سایر گوشی های هوشمند متمایز می کند. دوربین چشمگیر است و عملکرد و عمر باتری گوشی هر دو درجه یک هستند. این گوشی همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های دیگر مانند اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر و مقاومت در برابر آب است که آن را از سایرین متمایز می‌کند. به طور کلی، سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک گوشی عالی است که مطمئناً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

سامسونگ گلکسی A52 در مقابل A72: کدام گوشی میان رده برای شما مناسب است؟