پاوربانک‌هایی که در جیب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان یافت می‌شوند، لوازم جانبی ضروری برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند هستند. علیرغم محبوبیت آنها، همه در مورد نحوه عملکرد پاوربانک ها یا آشنایی با فناوری داخل آنها کاملاً واضح نیستند. بنابراین اگر نمی‌توانید ورودی را از خروجی یا USB Type-C را از Type-A تشخیص دهید، راهنمای بی‌معنی ما برای درک فناوری موجود در شارژر قابل حمل خود را بخوانید.

اندازه باتری

اگر هنوز مطمئن نیستید که شارژر قابل حمل چیست، این یک دستگاه جمع و جور است که یک باتری را در خود جای داده است که می تواند برای شارژ یک دستگاه دیجیتال مانند تلفن، تبلت، دوربین دیجیتال، لپ تاپ، پخش کننده mp3 یا هر محصول دیگری که از USB پشتیبانی می کند استفاده شود. شارژرهای قابل حمل همه یکسان نیستند و یکی از مواردی که آنها را متمایز می کند اندازه باتری است. طبیعتاً هرچه باتری بزرگتر باشد، دستگاه هوشمند شما می تواند تعداد دفعات بیشتری شارژ شود. به عنوان مثال، یک شارژر قابل حمل جیبی با باتری 3350 میلی آمپر ساعتی ممکن است فقط یک بار آیفون 7 را شارژ کند. از طرف دیگر، یک دستگاه بسیار بزرگتر با باتری 27000 میلی آمپر ساعتی می تواند همان آیفون را 8 بار شارژ کند.

خروجی

دستگاهی که با 1 آمپر شارژ می شود با شارژر خروجی 1 آمپر قابل استفاده است و با سرعت معمولی و در مدت زمان استاندارد شارژ می شود. با این حال، اگر iPad را شارژ کنید، شارژر قابل حمل با خروجی 1A دو برابر زمان می برد. این به این دلیل است که یک iPad برای شارژ به 2 آمپر نیاز دارد، که به معنای نیاز به شارژر 2 آمپر یا بالاتر است. هنگامی که چندین خروجی در یک پاور بانک وجود دارد، یافتن خروجی های 2.4A، 2.1A و 1A با هم معمول است. با شارژ همزمان هر سه این پورت، همه دستگاه‌ها، بدون توجه به دامنه شارژشان، می‌توانند روشن شوند.

ورودی

ورودی از سوی دیگر به شارژ خود پاوربانک اشاره دارد. مشابه محدودیت سرعت در شارژ خروجی، سرعت شارژ ورودی به نوع شارژر دیواری مورد استفاده بستگی دارد. یک شارژر دیواری استاندارد که خروجی 2 آمپر را ارائه می دهد، پاوربانک را دو برابر سریعتر از شارژر فقط 1 آمپر شارژ می کند. با این حال، این مستلزم آن است که شارژر قابل حمل از ورودی 2A پشتیبانی کند. اکثریت قریب به اتفاق پاوربانک ها در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی کنند. گفته می شود، با پیشرفت تکنولوژی، سرعت شارژ بیشتر پاوربانک ها افزایش یافته است. در حالی که 1A برای مدت طولانی ورودی استاندارد بوده است، 2A روز به روز رایج تر می شود.

شارژ سریع

فناوری شارژ سریع کوالکام ثابت کرده است که سریعترین سرعت شارژ فعلی در بازار است. اکنون در نسل سوم سری Quick Charge، دستگاه‌های دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon تنها به 5 دقیقه شارژ نیاز دارند تا بتوانند 5 ساعت عمر باتری را بازگردانند. آنقدر سریع است که می تواند 66 درصد باتری گوشی شما را تنها در 27 دقیقه بازگرداند. پاوربانک‌های دارای فناوری شارژ سریع کوالکام به نرخ خروجی سریع‌تر محدود نمی‌شوند. این فناوری به ورودی سریع‌تر اجازه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید شارژ مجدد سریع‌تری داشته باشید که حتی سریع‌تر از ورودی 2 آمپر از قبل سریع‌تر است.

آیا می خواهید درباره فناوری شارژ سریع ما بیشتر بدانید؟ اینجا پاک کن

شارژ iSmart

فناوری iSmart یک RAVPower انحصاری است و نوعی شارژ خودکار یکپارچه است. روش کار به این صورت است که iSmart جریان شارژ بهینه شده را برای هر دستگاه متصل تجزیه و تحلیل و تعیین می کند. اگر دستگاهی به شارژ 1.8 آمپری نیاز داشته باشد، iSmart جریان جریان را تغییر می‌دهد تا شارژ ایده‌آل آن دستگاه را دریافت کند. فناوری iSmart 2.0 که اخیراً ارتقا یافته است همچنین رفتار شارژ نامنظم را تصحیح می کند، 10 حفاظت و حفاظت بهبود یافته را ارائه می دهد و خروجی فعلی را هنگام شارژ چند دستگاه به طور همزمان متعادل می کند. برای کسانی که خواهان بهترین شارژ برای دستگاه خود هستند، شارژ مناسب iSmart چیزی است که همیشه از شارژر قابل حمل بعدی خود نیاز دارید.

آخرین فناوری USB، USB Type-C / USB-C است. نسبتا جدید، سر قابل برگشت و اندازه کوچکتر در تضاد با USB Type-A قدیمی و در عین حال آشنا قرار دارد. البته نوع A، ورودی USB استانداردی است که تقریباً همه کابل‌های شارژ از آن استفاده می‌کنند. در حالی که پاور بانک ها به طور سنتی ورودی های USB نوع A را تامین می کردند، جدیدترین پاوربانک ها از USB-C پشتیبانی می کنند زیرا به تدریج به جدیدترین استاندارد برای انتقال و شارژ تبدیل می شود. هنگام شارژ مجدد با USB Type-C، یک پاوربانک 20100 میلی آمپر ساعتی فقط 4 ساعت طول می کشد تا شارژ شود. برعکس، شارژ با یک شارژر استاندارد 1 آمپری می تواند نزدیک به 30 ساعت طول بکشد. حتی بهتر از آن این است که شارژرهای قابل حمل سازگار با USB Type-C می توانند جدیدترین مک بوک را با همان سرعت شارژر اصلی 30 واتی تغذیه کنند تا بتوانید در هر کجا که هستید، شارژ موبایل را داشته باشید. علاوه بر این، اگر نینتندو سوییچ خود را شارژ می کنید، به شارژر و کابل USB-C نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: 2 روش ریست هر نوع برند پاور بانک