وقتی صحبت از گزینه های جایگزینی دندان به میان می آید، بسیاری از مردم موافقند که ایمپلنت دندان بهترین انتخاب است. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های واقعی به نظر می رسند و عمل می کنند و به جلوگیری از تحلیل استخوان فک کمک می کنند. اما همه افراد متفاوت هستند و برای برخی از بیماران، ایمپلنت دندان بهترین انتخاب نیست. آنها ممکن است به دلایل پزشکی منع مصرف داشته باشند یا فقط توسط بیمار ترجیح داده نشوند. اگر به جایگزینی دندان نیاز دارید، مهم است که همه گزینه های خود را بدانید. به برخی از جایگزین های ایمپلنت دندان نگاهی بیندازید.

پروتز کامل دهان

دندان مصنوعی یکی از جایگزین های ایمپلنت دندان است که بسیاری از بیماران با آن آشنا هستند. هنگامی که به دندان مصنوعی فکر می کنید، احتمالاً پروتزهای کامل دهان را تصور می کنید - دو دندان مصنوعی که برای جایگزینی قوس بالایی و پایینی دندان طراحی شده اند.

پروتزهای کامل دهان برای زمانی که تمام دندان های خود را از دست داده اید یا زمانی که قصد دارید تمام دندان های باقی مانده خود را به دلیل آسیب یا بیماری بردارید، انتخابی عالی است. با استفاده از دندان مصنوعی، به نظر می رسد که مجموعه کاملی از دندان های مستقیم دارید. اگرچه پروتز یک گزینه جایگزین موثر دندان است که به شما امکان می‌دهد بیشتر از آنچه می‌توانید فقط با لثه‌ها یا دندان‌های به شدت آسیب دیده بجوید، اما به شما اجازه نمی‌دهند که به اندازه ایمپلنت‌های دندانی یا دندان‌های طبیعی مؤثر بجوید، بنابراین ممکن است رژیم غذایی شما تا حدودی محدود باشد. .

دندان مصنوعی جزئی

پروتز پارسیل زمانی استفاده می شود که هنوز تعدادی دندان سالم دارید اما چندین دندان از دست رفته و نیاز به تعویض دارید. دندان های روی پروتز پارسیل به یک پایه پلاستیکی طراحی شده برای مطابقت با رنگ لثه ها متصل می شوند، بنابراین دندان مصنوعی با دندان های دیگر شما ترکیب می شود. اغلب، این ماده پلاستیکی یک قاب فلزی را می پوشاند و ممکن است دارای گیره های فلزی باشد که به دندان شما متصل می شود.

پروتزهای جزئی به شما این امکان را می دهند که راحت تر صحبت کنید و غذا بخورید و به راحتی برای تمیز کردن یا تعمیر برداشته می شوند. با این حال، پروتزهای جزئی گاهی اوقات ناراحت کننده هستند و ممکن است نسبت به سایر گزینه های جایگزینی دندان پایداری کمتری داشته باشند و نیاز به تعمیرات مکرر دارند.

پل های ثابت

بریج های ثابت بر خلاف پروتزهای کامل یا جزئی، همانطور که از نامشان پیداست، در جای خود ثابت می شوند. دندانپزشک شما از نوع خاصی از مواد باندینگ برای نصب بریج در فضا استفاده می کند و فقط دندانپزشک شما می تواند بریج را جدا کند.

از آنجایی که بریج‌ها در جای خود ثابت هستند، ممکن است بیشتر شبیه دندان‌های طبیعی باشند و عمل کنند و دیگر نگران شل شدن بریج در دهان خود نباشید. این ممکن است باعث شود شما احساس راحتی بیشتری نسبت به دندان مصنوعی داشته باشید. همچنین لازم نیست پل را برای تمیز کردن بردارید، که این احتمال از دست دادن پل یا افتادن و شکستن آن را از بین می‌برد - چیزی که ممکن است با دندان مصنوعی اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، تمیز کردن یک پل ثابت ممکن است دشوارتر باشد زیرا نمی توانید آن را بردارید. و بریج ها گاهی اوقات می توانند به دندان های طبیعی مجاور آسیب برسانند، به این معنی که ممکن است در آینده صورت حساب های دندانی بیشتری داشته باشید.

مهم است که همه گزینه های جایگزینی دندان خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود انتخاب کنید. برای صحبت با دندانپزشک در مورد گزینه های جایگزینی دندان خود، یک مشاوره برنامه ریزی کنید.

هزینه ایمپلنت دندان