آیا از دندان مصنوعی خود راضی هستید؟ پروتز یک روش آزمایش شده برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. از سوی دیگر، آنها مطمئناً معایب خود را دارند. اگر از پروتزهای خود ناراضی هستید یا مواردی در مورد آنها وجود دارد که مایلید آنها را تغییر دهید، ممکن است بخواهید همه آنها را روی چهار ایمپلنت دندان در نظر بگیرید. همه ایمپلنت‌های روی چهار یک قوس کامل از دندان‌ها هستند که با چهار پایه در جای خود ثابت می‌شوند. آنها انتخاب خوبی برای بیمارانی هستند که نیاز به جایگزینی کامل دندان دارند و بیمارانی که دچار تحلیل استخوان هستند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا استفاده کنندگان از پروتز باید هر چهار ایمپلنت دندان را در نظر بگیرند.

نیروی نیش خود را برگردانید

احتمالاً پس از گرفتن دندان مصنوعی متوجه تغییر عمده ای در رژیم غذایی و عادات غذایی خود شده اید. دندان مصنوعی جویدن کامل غذا را دشوار می کند و برخی از غذاهای سفت یا جویدنی احتمالاً به طور کامل از روی میز خارج می شوند، زیرا دندان مصنوعی شما نمی تواند آنها را تحمل کند.

پروتزها به شما این امکان را نمی دهند که با تمام نیروی دندان های طبیعی خود گاز بگیرید زیرا بر خلاف دندان های شما، در استخوان فک شما ریشه ندارند. با این حال، ایمپلنت های دندانی دارای یک پایه تیتانیومی هستند که جای ریشه دندان را می گیرد. از آنجایی که هر چهار ایمپلنت به فک شما چسبیده است، می‌توانید با نیروی بسیار بیشتری نسبت به دندان مصنوعی گاز بگیرید. این به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را گسترش دهید تا دوباره همه غذاهای مورد علاقه خود را شامل شود.

از خجالت بپرهیزید

آیا تا به حال احساس کرده اید که هنگام لبخند زدن، صحبت با کسی یا در حال غذا خوردن با یک دوست، پروتزهای مصنوعی شما در دهانتان سر خورده یا جای خود را تغییر می دهد؟ از دست دادن دندان چیزی نیست که در آن خجالت بکشید، اما زمانی که دندان‌هایتان به وضوح در دهان شما حرکت می‌کنند، سخت است که احساس خجالت نکنید.

باز هم، پایه‌های تیتانیومی که ایمپلنت‌های دندانی شما را در جای خود نگه می‌دارند، روز را نجات می‌دهند. با اعتماد به نفس لبخند بزنید، بدون اینکه دهان خود را بپوشانید صحبت کنید، آنچه را که دوست دارید بخورید بدون توقف برای تنظیم دندان هایتان. ایمپلنت تمام روی چهار دندان شما در جای خود باقی می‌ماند و شما را از نگرانی در مورد حرکت دندان‌هایتان رها می‌کند.

یک راه حل دائمی دریافت کنید

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض یا تعمیر پروتزهای خود داشته باشید در هر بیمار متفاوت است، اما مطمئناً باید در نهایت آنها را تعمیر یا تعویض کنید. انداختن پروتزهای لغزنده هنگام تمیز کردن آنها آسان است و ممکن است در سینک شما یا کف کاشی شده حمام شما خرد شود. حتی اگر بتوانید از این نوع آسیب جلوگیری کنید، پروتزها با گذشت زمان فرسوده می شوند و نیاز به روکش یا تعویض دارند. و علاوه بر این، بدون تحریکی که استخوان فک شما از ریشه دندان شما دریافت می‌کرد، شکل صورت شما تغییر می‌کند، که منجر به ایجاد پروتزهایی می‌شود که دیگر مناسب نیستند و نیاز به تنظیم دارند.

حقایقی در مورد هزینه ایمپلنت دندان

تمام چهار ایمپلنت دندانی نیازی به بیرون آوردن و تمیز کردن ندارند - شما آنها را مانند دندان های طبیعی تمیز می کنید که احتمال آسیب را کاهش می دهد. و با مراقبت خوب، آنها باید تا پایان عمر باقی بمانند. آنها همچنین تحریک از دست رفته را برای استخوان فک شما فراهم می کنند، که به شما کمک می کند توده استخوانی خود را حفظ کنید و از تغییر شکل صورت شما جلوگیری می کند.

اغلب، بیمارانی که قبلاً دندان مصنوعی دارند معتقدند که کاندیدای ایمپلنت دندان نیستند، اما هر چهار ایمپلنت دندان برای بسیاری از بیماران دارای پروتز مناسب است. برای اینکه بدانید آیا شما کاندیدای تمام چهار ایمپلنت دندان هستید یا خیر، یک مشاوره برنامه ریزی کنید.