مردم در سراسر جهان به دلیل عوامل متعددی مانند تغییر سبک زندگی، افزایش میل به سیگار و نوشیدن، افزایش تمایل به آرایش مو و درمان های شیمیایی و استرس بیش از حد قربانی ریزش مو می شوند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، هر روز راه‌های جدیدتری برای درمان مشکلات ریزش مو برای کاهش مشکلات مو معرفی می‌شود.
چندین روش درمانی مانند لیزر درمانی مو، کاشت مو، فلاش پوینت، جراحی های زیبایی، شامپوهای دارویی و داروها به کمک میلیون ها نفر می آیند تا ریزش مو را متوقف کنند و موهای مورد نظر را بدست آورند. پس از شناسایی علت ریزش مو، می توانید با کمک یک متخصص مو، درمان مناسب را انتخاب کنید. اما برای اطمینان از موفقیت درمان، لازم است از یک استودیوی معتبر استفاده کنید و از متخصصان مجرب مشاوره بگیرید.

علل اصلی ریزش مو

چندین علت ریزش مو می تواند از فردی به فرد دیگر بر اساس عوامل ژنتیکی و عادات سبک زندگی متفاوت باشد. برخی از علل ریزش مو مانند تغذیه نامناسب، عدم مراقبت از مو، عوارض جانبی داروها و آرایش بیش از حد مو به راحتی قابل درمان هستند. با این حال، علل عمده دیگری مانند ریزش موی ارثی و تغییرات هورمونی نیاز به درمان پزشکی مناسب دارند.
در حالی که برخی از علل ریزش مو قابل اجتناب هستند، برخی دیگر می توانند با گذشت زمان جدی تر شوند و بنابراین باید فوراً با آنها برخورد کرد. برخی از شایع ترین علل ریزش مو عبارتند از:
تغذیه نامناسب: مانند سایر اعضای بدن، موها نیز برای رشد سریع و سالم ماندن نیاز به تغذیه دارند. مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D، پروتئین، روی و آهن برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. اگر مو مواد مغذی طبیعی را به شکل غذای سالم دریافت نکند، همه درمان‌های دیگر ممکن است شکست بخورند. همچنین می توانید برای رفع کمبودهای غذایی از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید.

 

اطمینان از درمان ریزش مو

 


تغذیه بیرونی: موها در کنار تغذیه داخلی نیاز به حالت دهنده خارجی نیز دارند تا در بهترین حالت خود باقی بمانند. موها زمانی که خشک و شکننده هستند بیشتر مستعد شکستگی می شوند. بنابراین استفاده از ماسک های مو، ماساژ پوست سر با روغن نارگیل یا روغن های ضروری و استفاده از نرم کننده های مو ضروری است. علاوه بر این، تغذیه مو برای به حداقل رساندن آسیب هر زمان که تحت هر گونه درمان شیمیایی قرار می گیرد یا درگیر آرایش مو می شود، بسیار مهم است.
آرایش مو: اکثر ابزارهای حالت دهنده مو مانند بیگودی مو، اتو مو و سشوار از گرما استفاده می کنند که می تواند آسیب زیادی به مو وارد کند. علاوه بر این، درمان های شیمیایی مانند صاف کردن و رنگ کردن مو نیز به مو آسیب می زند. بسیاری از رنگ‌های مو نیز از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند و می‌توانند کیفیت مو را در طول زمان بدتر کنند. کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام آرایش مو از محافظ‌های حرارتی استفاده کنید و برای به حداقل رساندن آسیب، رنگ‌های شیمیایی مو را با رنگ‌های ارگانیک جایگزین کنید.
عوامل ارثی: ریزش مو می تواند در نتیجه مشکلات سلامت ارثی نیز رخ دهد. طاسی با الگوی مردانه، شایع ترین نوع ریزش مو در بین مردان، به دلیل عوامل ارثی ایجاد می شود. تنها راه کنترل آن شروع فوری درمان ریزش مو با انجام اقدامات پزشکی و جراحی است.
داروی قوی: دارویی که برای بسیاری از بیماری ها تجویز می شود، به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی، ریزش مو دارد. علاوه بر این، سایر بیماری های بهداشتی مانند فشار خون بالا، تیروئید، سرطان و بیماری های قلبی نیز می توانند به ریزش مو کمک کنند. تنها راه کنترل ریزش مو، در این مورد، شناسایی داروهای ریزش مو و قطع آنها و یا مصرف داروهای متقابل است.
اینها برخی از دلایل رایج ریزش مو هستند، اما می تواند چندین دلیل دیگر نیز داشته باشد. برای تشخیص علت واقعی، تشخیص پوست سر توسط متخصص مو ضروری است.


بهترین درمان ریزش مو کدام است؟

درمان های مختلف ریزش مو به دلایل مختلف ریزش مو کمک می کند. برای تصمیم گیری در مورد بهترین درمان ریزش مو، باید علت ریزش مو را در مورد خود شناسایی کرد و درمان مناسب را انتخاب کرد.
برای انتخاب بهترین درمان ریزش مو، توجه به علت ریزش مو، وضعیت فعلی مو، سابقه پزشکی، بودجه و انتظارات بسیار مهم است.
برخی از درمان های موثر ریزش مو عبارتند از:

  • لیزر درمانی مو: در این روش، متخصصان مو از انرژی نور برای تحریک فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند و در نتیجه رشد مجدد مو را تسریع می‌کنند و ریزش مو را کنترل می‌کنند. این یک راه حل عالی برای ریزش مو در مراحل اولیه ریزش مو است. این درمان را می توان چندین بار در جلسات متعدد انجام داد تا موهای مورد نظر به دست آید.
  • کاشت مو: تحت این روش، جراحان مو، فولیکول‌های مو را از یک قسمت سر با موی کافی (محل اهداکننده) به سایر نقاط طاسی (محل دریافت‌کننده) پیوند می‌زنند تا چرخه رشد مو در لکه‌های طاس شروع شود. این درمان حتی در مراحل بعدی ریزش مو تسکین می دهد و بهترین نتایج را بدون در نظر گرفتن مرحله ریزش مو تضمین می کند.
  • درمان های پزشکی: شامپوهای کنترل کننده ریزش مو و داروهای خوراکی نیز می توانند به کنترل ریزش مو کمک کنند. متخصصان مو می توانند بهترین شامپوی کنترل ریزش مو را در کنار نیازهای فردی برای کنترل ریزش مو در کوتاه ترین زمان تجویز کنند. این ساده ترین راه برای جلوگیری از ریزش مو است زیرا نیازی به درمان یا جراحی ندارد.
  • درمان‌های زیبایی: جراحی‌های زیبایی بدون نیاز به انجام جراحی‌های شامل سوزن و درد، ظاهر تاج کامل را فراهم می‌کنند. آنها روش های غیر تهاجمی هستند که حتی در مراحل بعدی ریزش مو نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از کلاه گیس برای پوشاندن نقاط طاس استفاده کنید و مدل موی مورد نیاز را به دست آورید.

اینها برخی از درمان های رایج مو برای درمان ریزش مو هستند، اما برای انتخاب بهترین روش باید با متخصص مو مشورت کنید. قبل از شروع درمان، مطالعه تاریخچه پزشکی برای اطمینان از قابل قبول بودن روش های کنترل ریزش مو و اطمینان از نتایج ضروری است.

10 راه برای اطمینان از موفقیت درمان ریزش مو.

موفقیت درمان های ریزش مو به عوامل مختلفی مانند کلینیک انتخاب شده برای درمان، تخصص جراح مو، مناسب بودن درمان و غیره بستگی دارد. در اینجا چند راه برای اطمینان از موفقیت درمان ریزش مو آورده شده است:

  1. یک جراح خوب پیدا کنید: باید برای یافتن یک جراح خوب که باتجربه و دارای گواهینامه های لازم باشد، وقت بگذارید. در نهایت این مهارت جراح است که دقت و صحت درمان را تعیین می کند.
  2. روی هزینه ثابت نمانید: درمان مو یک کار مادام العمر است و باید اقدامات ایمنی را در نظر بگیرید. برخی از کلینیک‌ها ممکن است درمان‌های ارزان‌تری را به شما ارائه دهند، اما شما نباید از میزان فروش آنها غافل شوید و تنها پس از تأیید نتیجه کلینیک، هزینه را در نظر بگیرید.
  3. یک کلینیک خوب انتخاب کنید: خدمات ارائه شده توسط کلینیک های موی معتبر بی نظیر است. در کنار این روش، مشاوره های قبل و بعد از جراحی نیز انجام می دهند. یک استودیو خوب به وعده های خود می ایستد تا بهترین امکانات را برای شما فراهم کند.
  4. درمان مناسب را انتخاب کنید: هر درمان ریزش مو برای همه کارآمد نیست. تشخیص درمان ریزش مو مناسب برای مورد شما برای به دست آوردن نتایج مطلوب، اصلی است. یک متخصص مو می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش را از بین چندین روش درمانی موجود انتخاب کنید.
  5. مطالعه درمان: علاوه بر دانشی که یک متخصص مو می تواند در مورد یک درمان به شما ارائه دهد، شما همچنین باید خودتان این روش را عمیقا مطالعه کنید. این به شما کمک می کند تا هر گونه مانعی را به موقع شناسایی کنید و بیشترین بهره را از درمان ببرید.
  6. روش مراقبت بعد از آن را دنبال کنید: بسیاری از درمان های ریزش مو یک روش پس از جراحی برای بهترین نتیجه دارند. برای جلوگیری از عوارض و اطمینان از درمان موفقیت آمیز باید آن را صادقانه دنبال کنید.
  7. به دنبال مشاوره: لازم است از یک متخصص مو در مورد وضعیت ریزش مو راهنمایی بگیرید. آنها می توانند شما را در مورد موارد اساسی مانند یک روال مراقبت از مو مناسب، درمان های طبیعی و بهترین درمان های پزشکی مو راهنمایی کنند. داشتن دانش کامل برای اطمینان از موفقیت هر روشی ضروری است.
  8. در مورد انتظارات خود صحبت کنید: ارتباط با جراح مو در مورد انتظارات خود از درمان بسیار مهم است. مرحله ریزش مو نتایج احتمالی را تعیین می کند، بنابراین، ابتدا باید مطمئن شوید که درمان پیشنهادی نتایج مورد انتظار را ارائه می دهد.
  9. عکس های قبل و بعد را بررسی کنید: برای قضاوت در مورد خدمات کلینیک، تصاویر قبل و بعد را مرور کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا تصور درستی از ظاهر خود پس از جراحی داشته باشید.
  10. خواندن توصیفات مشتری: همراه با بررسی عکس های قبل و بعد از آن، برای ارزیابی میزان رضایت مشتری از کلینیک، باید توصیفات مشتری را بخوانید. اینها مستقیماً به شما می گویند که آیا خدمات از کیفیت خوبی برخوردار هستند یا خیر.

اگر این نکات را در نظر داشته باشید، درمان موهای شما موفقیت آمیز خواهد بود. بهتر است قبل از شروع درمان آگاه باشید و کمی تلاش کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از ریزش مو: 10 نکته برای کمک به حفظ موهای خود؟