تحصیل در خارج از کشور یکی از آرزوهای دانشجویان است و برای دستیابی به این آرزو ابتدا باید مرحله متوسطه را با موفقیت پشت سر بگذارند و با سرعتی که به آنها اجازه می دهد در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند.

 

رمز موفقیت در کنکور

 

و قبل از شروع به بحث در مورد نحوه اخذ پذیرش دانشگاه در هر کشور در جهان ، دانشجو باید مجموعه ای از موارد را آماده کند که قبل از مرحله ای است که به دنبال اخذ پذیرش دانشگاه است ، جایی که دانشجو باید در ابتدا و پس از گرفتن گواهینامه متوسطه ، تعدادی از آنها را قرار دهد رشته هایی که او می خواهد تحصیل کند ، بنابراین مجبور نیست که انتخاب خود را به یک تخصص خاص محدود کند و هر دانش آموز باید برای خود 10 رشته در نظر بگیرد که به یکی از آنها ملحق شود و دانشجو هنگام توسعه این تخصص ها باید واقع بین باشد ، زیرا باید با نرخ کسب شده مطابقت داشته باشد ، بنابراین منطقی نیست که وی تخصصی تعیین می کند که با توجه به میزان قبولی وی غیرممکن است و سپس دانشگاه هایی را که می خواهد در آنها تحصیل کند تعیین می کند و قبل از تعریف این دانشگاه ها باید از وجود تخصص هایی که می خواهد تحصیل کند اطمینان حاصل کند.

 

دانشجو پس از تعیین رشته هایی که می خواهد تحصیل کند ، باید هزینه مواد هر رشته ای را که می خواهد تحصیل کند ، مطالعه کند و مطمئن شود که توانایی مالی را دارد که به وی در تحصیل در این رشته کمک می کند.

پس از آن ، دانشجو برای اطمینان از توانایی خود در سازگاری با محیط جدید ، باید کشورهایی را که می خواهد در آنها تحصیل کند ، مطالعه کند و با ویژگی های هر کشور ، زبان رسمی در آن ، هزینه زندگی و جمعیت طبیعی آشنا شود.

 

دانشجو باید قبل از آماده شدن برای مکاتبه با دانشگاههایی که می خواهد در آنها تحصیل کند ، آگاه باشد که رقابت شدید خواهد بود و مدارک وی باید تأیید شود تا بتواند پذیرش دانشگاهی را بدست آورد که از طریق آن تخصصی را که آرزو می کند مطالعه کند و بنابراین اولین قدم ها را برای رسیدن به آرزوهای خود برمی دارد.

با توجه به اهمیت دانستن چگونگی اخذ پذیرش دانشگاه در هر کشور در جهان ، ما در سایت Passion تصمیم گرفتیم تا امنیت و جمع آوری پذیرش دانشگاه را فراهم کنیم تا مجموعه ای از نکات طلایی را ارائه دهیم که از طریق آنها به محقق کمک می کنیم تا پذیرش دانشگاه در هر کشور در جهان را تأمین کند.

 

چگونه می توان از پذیرش دانشگاه در هر کشور جهان اطمینان حاصل کرد؟

 

1- در ابتدا ، او باید بداند که معدل نقش اصلی را در پذیرش دارد ، وی باید دانشگاهی را جستجو کند که در آن شاخه مورد نظرش آموزش داده شود و نرخ متعلق به خود را بپذیرد.

2- دانشجو باید سعی کند از دانشگاه های شناخته شده دور بماند ، به دلیل کمبود فرصت در آنها ، زیرا این دانشگاه ها سالانه ده هزار درخواست پذیرش دریافت می کنند و فقط درصد کمی را قبول می کنند.

3- به دنبال دانشگاههایی است که تحت فشار نباشند و بدین ترتیب شانس وی برای اخذ پذیرش دانشگاه بیشتر و بیشتر می شود.

4- جستجو برای تحصیل به زبانی که معمول نیست ، بنابراین اگر دانشجو بخواهد در دانشگاههایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند تحصیل کند ، فرصت وی اندک خواهد بود ، زیرا بیشتر مردم جهان به زبان انگلیسی تسلط دارند و بنابراین باید زبانهای کمتری مانند آلمانی ، اسپانیایی ، لهستانی یا روسی را بیاموزد و زبانهای دیگری که مردم به خوبی نمی دانند ، و یادگیری یک زبان نادر مانند زبانهای کشورهای واقع در شرق آسیا هیچ ضرری ندارد ، بنابراین شانس دانشجو برای گرفتن پذیرش دانشگاه افزایش می یابد.

5- دانشجو باید مشتاق مکاتبه با بیش از یک دانشگاه باشد تا شانس قبولی خود را در یکی از دانشگاه ها افزایش دهد ، اما اگر با دانشگاه ارتباط برقرار کند و منتظر پاسخ آن باشد ، در صورت تاخیر در پاسخ دانشگاه ، ممکن است قطار را از دست بدهد ، خصوصاً در صورت عدم تأیید پاسخ ، که منجر به از دست دادن ثبت نام در دانشگاه های دیگر می شود. بنابراین ، او باید برای تعدادی از دانشگاه ها نامه بنویسد.

6- پس از آن ، دانشجو باید کلیه مقالات اساسی مورد نیاز دانشگاه ها را تهیه کند ، زیرا مدرک و کارنامه دبیرستان باید به انگلیسی ترجمه شده و به طور صحیح تأیید شده و دارای گذرنامه معتبر باشد.

7- پس از آن ، دانشجو باید برای دانشگاهی که می خواهد در آن تحصیل کند ، برنامه را بنویسد و باید خودش بنویسد و باید در آن دلایلی را که باعث انتخاب این دانشگاه خاص و این تخصص شده است در آن توضیح دهد و باید تلاش کند تا زبان برنامه قوی ، محکم ، قانع کننده و رایگان باشد اشتباهات املایی و زبانی.

8- دانشجو برای ارائه در این تاریخ و از دست ندادن قطار باید تاریخ های ارسال درخواست برای پذیرش در هر دانشگاه را بداند.

9- دانشجو باید اطمینان حاصل کند که دانشگاهی که می خواهد در آن تحصیل کند تست هایی را برای اطلاع از توانایی دانشجویان انجام می دهد و اگر دانشگاه مورد نظر وی این آزمون را انجام می دهد ، باید قبل از شروع به نوشتن به دانشگاه ، یک آزمایش آزمایشی انجام دهد تا نوع آزمون را مشخص کند. این معمولاً یک آزمون زبان است ، یک آزمون در زمینه اطلاعات عمومی و علوم است تا در صورت قبولی در این آزمون آماده باشد.

10 - دانشجو باید قبل از شروع مکاتبه با دانشگاههای بین المللی ، از درجه مورد نیاز هر دانشگاه در آزمونهای زبان آگاهی داشته باشد ، زیرا اکثر دانشگاههایی که برنامه درسی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند برای پذیرش دانشجو نیاز به مدرک آیلتس با مدرک بالاتر از شش درجه دارند ، بنابراین دانشجو باید در دوره های آموزشی شرکت کند. که به او کمک می کند مهارت خود را به زبانی که در آن تحصیل می کند توسعه دهد و به او گواهی زبان می دهد که توسط آن دانشگاه ها شناخته شده باشد.

11- نوشتن یک CV حرفه ای ، جایی که دانشجو باید یک CV به زبان انگلیسی تهیه کند و این CV باید شامل گواهینامه های به دست آمده ، کاری که در آن شرکت می کند ، به ویژه کار داوطلبانه ، و باید مهارت هایی را که دارد و سرگرمی هایی که انجام می دهد ذکر کند.

12- دانشجو همچنین باید آگاه باشد که باید قبل از اخذ پذیرش شهریه را پرداخت کند تا توانایی خود را در پرداخت کامل هزینه های تحصیل در دانشگاه به دانشگاه ثابت کند و در صورت عدم قبولی ، پول به وی برمی گردد.

13- برخی از دانشگاهها ممکن است پذیرش نهایی را بدهند ، در حالی که دانشگاههای دیگر پذیرش اولیه را می دهند و تفاوت پذیرش اول با پذیرش نهایی این است که پذیرش نهایی به این معنی است که دانشجو از طریق مقاله هایی که در صندلی خود در دانشگاه ارسال کرده است ، تمام شرایط آن را برآورده کرده است. در مورد پذیرش اولیه ، این بدان معنی است که دانشگاه وی با درخواست دانشجو موافقت کرد ، اما برای پذیرش نهایی وی نیاز به مصاحبه شخصی دارد و فناوری مدرن انجام این مصاحبه را به راحتی امکان پذیر کرده است ، زیرا دانشگاه ها برای انجام مصاحبه ها به برنامه SkyBee اعتماد می کنند.

14- دانشجو باید به خوبی آگاه باشد که این مصاحبه ممکن است سرنوشت وی را در پذیرش یا رد تعیین کند و نباید آن را دست کم بگیریم زیرا از طریق اینترنت انجام می شود ، بنابراین باید مکان آرام و مرتبی را برای انجام مصاحبه انتخاب کند و لباس های جدید و ظریف بپوشد ، مثل اینکه در مصاحبه روی زمین باشد.

بنابراین ، می بینیم که اخذ پذیرش دانشگاه نیاز به آمادگی و تلاش دانشجو از طریق تحصیل در دانشگاه ها و آشنایی با سیستم های آنها دارد تا سیستم های مناسب او را انتخاب کند.