هنگامی که تلفن جدید خود را دریافت می کنید، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید تا آن را به سرعت بالا ببرید. این موضوع در مورد اینکه چه برنامه‌هایی را نصب کنید یا پس‌زمینه‌های زیبا، مشکل ساز نخواهد بود. این یک راهنمای کامل و حرفه ای در مورد کارهایی است که باید با یک تلفن جدید انجام دهید.

 

مطمئناً می خواهید همه برنامه ها و داده های خود را از تلفن قدیمی منتقل کنید. اما همچنین باید مطمئن شوید که ارزش نگه‌داشتن آن را دارد و تا حد امکان آن را ایمن کنید.

 

به تمام درزهایی که شیشه با کیس برخورد می کند نگاه کنید.

همه پورت ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی جا می شوند.

تمام اقلامی را که همراه آن در جعبه موجود است مرور کنید.

اگر می توانید قاب را باز کنید و باتری را چک کنید، این کار را انجام دهید.

سینی سیم کارت و سینی کارت microSD را در صورت وجود بیرون بیاورید.

به همه چیز برای ترک ها خوب نگاه کنید. دور تا دور درزها باید یکسان باشد. همچنین نباید تغییر رنگ یا تکه هایی از پلاستیک بیرون زده باشد.

دوشاخه ها باید به درستی در پورت های خود قرار بگیرند. در تلفن ها، نباید اتاق تکان دادن وجود داشته باشد. اگر دوشاخه سیم به خودی خود در پورت نمی ماند یا زیاد تکان می خورد، مشکلی وجود دارد.

اگر هر یک از این مشکلات را مشاهده کردید، فوراً آنها را یادداشت کنید. اگه میشه عکس بزار اگر مطابق با استانداردهای شما نیست، آن را پس بگیرید.

 

گوشی را به مدت هشت ساعت شارژ کنید

وقتی تلفن از بازرسی بصری شما عبور کرد، شروع به شارژ کردن آن کنید. گوشی خود را خاموش نگه دارید و بگذارید هشت ساعت کامل شارژ شود. یک شب راحت ترین است.

چند تئوری در مورد بهترین راه برای شارژ کردن تلفن وجود دارد، اما برای اولین بار، باید مطمئن شوید که قبل از راه اندازی تلفن، شارژ کامل شده است. به این ترتیب، در نیمه راه نصب یک برنامه، انتقال داده یا به روز رسانی سیستم عامل تلفن از بین نمی رود.

 

تنظیم اولیه تلفن جدید را انجام دهید

حداقل برای راه اندازی تلفن جدید خود را انجام دهید. هر تلفن روش نصب مخصوص به خود را دارد، که اغلب شامل تنظیمات امنیتی نیز می شود، بنابراین این کار را انجام دهید. اگر به‌روزرسانی‌های سیستم عامل برای گوشی وجود دارد، آن‌ها را نیز اعمال کنید.

به‌طور ایده‌آل، به‌روزرسانی‌های سیستم عامل امنیت و عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند، بنابراین بهتر است همیشه آن‌ها را اعمال کنید.

برخی از تلفن ها می خواهند انتقال داده ها را از تلفن قدیمی شما به تلفن جدید شما آغاز کنند. اگر بعداً بتوان این مرحله را به راحتی انجام داد، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را به تعویق بیندازیم. ما هنوز صد در صد نمی دانیم که گوشی خوب است.

 

بررسی گوشی

اولین بازرسی ما فقط یک بازرسی فیزیکی بود. ما باید یک بازرسی عملکردی نیز انجام دهیم. اگر گوشی در بازرسی عملکردی ناموفق بود و تمام داده‌های ما از تلفن قدیمی خاموش است، باید آن را به تلفن قدیمی برگردانید تا بتوانید تلفن جدید را برگردانید.

 

اتصالات تلفن

 

اگر تلفن به شبکه تلفن همراه متصل نشود یا به راحتی آن را رها کند، بقیه چیز مهم نیست.

می‌توانید با جابه‌جایی و خروج از مکان‌هایی که تلفن قدیمی‌تان تماس‌ها را قطع می‌کند، این موضوع را بررسی کنید. اگر زودتر از تلفن قدیمی تماس ها را قطع کند، ممکن است چندان خوب نباشد. به خاطر داشته باشید، سیگنال های سلولی طبیعی از نظر قدرت متفاوت هستند، حتی زمانی که در همان نقطه هستید.

 

عملکرد صفحه نمایش

 

آیا قسمت هایی از صفحه نمایش تیره تر یا روشن تر از بقیه هستند؟

آیا پیکسل های مرده وجود دارد؟

آیا کل صفحه نمایش به درستی لمس می شود؟

آیا صفحه نمایش لمسی طوری کالیبره شده است که وقتی در یک نقطه ضربه می زنیم، دقیقاً همان جایی است که ضربه ثبت می شود؟

منایع گوشی

 

هدفون را وصل کنید و امتحان کنید. آیا کار می کند؟

آیا استاتیک یا ترک خوردگی وجود دارد؟

آیا وقتی هدفون را وصل می‌کنید صدا را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا پرده گوش‌تان بیرون نزند؟

کابل شارژ را وصل کنید. آیا گوشی بلافاصله شروع به شارژ شدن می کند؟

آیا نشان می دهد که در حال شارژ است؟ آن را با شارژر دیواری و یک پورت USB روی رایانه امتحان کنید.

وقتی به رایانه خود وصل می شوید، آیا می توانید فایل ها را به عقب و جلو انتقال دهید؟

 

تست دوربین

با تمام دوربین های گوشی و در تمام حالت های ممکن چند عکس بگیرید. ثابت، ویدئو، پانوراما، حرکت آهسته… هر حالتی که دارد. آیا تصاویر آنطور که باید بیرون می آیند؟ تمام روش‌های ثبت عکس مانند فشار دادن دکمه فیزیکی یا روی صفحه و فرمان صوتی را انجام دهید.

 

اتصالات بی سیم را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که تلفن جدید شما به دستگاه های WiFi و بلوتوث متصل می شود و اتصال را در فاصله معقولی حفظ می کند. باید به وای فای شما در هر نقطه از خانه که دستگاه های دیگر شما می توانند از آن متصل شوند متصل بماند.

برای بلوتوث، اگر دیواری بین تلفن و دستگاه وجود ندارد، باید بتوانید در حداقل 30 فوت دورتر از دستگاه بلوتوث متصل بمانید. اگرچه این دو تست قطعی نیستند. اگر مشکلی را تجربه کنیم،

ممکن است مشکل از دستگاه های WiFi یا بلوتوث باشد و نه تلفن. اگر دستگاه دیگری دارید بررسی کنید.

اگر تلفن دارای قابلیت NFC است و از خدماتی مانند Apple Pay یا Google Wallet استفاده می کنید، باید در اسرع وقت تست شود.

GPS را بررسی کنید. اگر می‌توانید تلفن را طوری تنظیم کنید که مکان شما را فقط با استفاده از سیگنال GPS پیدا کند، این کار را انجام دهید. سپس نقشه تلفن را بررسی کنید تا ببینید آیا دقیقاً مکان شما را تعیین می کند یا خیر. اگر در یک میدان باز ایستاده اید، GPS تلفن باید در شعاع 16 فوت دقیق باشد. چگونه خواهیم دانست؟ ما نمی‌خواهیم، ​​اما می‌دانیم که آیا جی‌پی‌اس خیلی خاموش است و می‌گوید ما دو خیابان آن طرف هستیم.

 

سنسورهای تلفن را بررسی کنید

 

گوشی های هوشمند دارای چندین حسگر داخلی هستند. اینها ممکن است شامل ژیروسکوپ، مغناطیس سنج، شتاب سنج، حسگرهای مجاورت و نور باشند.

ژیروسکوپ موقعیت گوشی را حس می کند. آن را با چرخاندن تلفن جدید خود تست کنید و ببینید آیا آن کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد یا خیر. چرخش به طرف باید نمایشگر گوشی شما را به حالت افقی برساند. چرخاندن آن روی صفحه نمایش بسیاری از گوشی ها را خاموش می کند.

مغناطیس سنج ارتباط نزدیکی با GPS دارد. آن را به عنوان یک قطب نما در نظر بگیرید. برنامه قطب نما گوشی را باز کنید و ببینید آیا شمال را پیدا می کند و اگر بچرخید مسیر را تغییر می دهد.

حسگرهای مجاورت برای دیدن فاصله تلفن شما از سایر اجسام جامد استفاده می شوند. از ترکیبی از سنسور نور مادون قرمز و LED مادون قرمز استفاده می کند. LED نور مادون قرمز را می تابد که ما نمی توانیم آن را ببینیم و سنسور IR آن را دریافت می کند. به این ترتیب تلفن شما متوجه می شود که نزدیک گوش شما است و صفحه نمایش را خاموش می کند.

حسگرهای نور میزان روشنایی نور اطراف گوشی را تشخیص می دهند. این سنسور زمانی است که دوربین شما در حالت فلاش خودکار است. اگر به اندازه کافی روشن باشد، فلاش خاموش نمی شود و بالعکس. به این ترتیب می توانیم آن را نیز آزمایش کنیم.

برخی از تلفن ها دارای فشارسنج داخلی هستند. فشارسنج فشار اتمسفر را تشخیص می دهد. می توان از آن برای تعیین فاصله ما از سطح دریا یا تغییرات آب و هوای ورودی استفاده کرد. همه گوشی ها اینها را ندارند. اگر برنامه شما اینطور باشد، برنامه ای وجود خواهد داشت که می تواند به آن دسترسی داشته باشد و به شما نشان دهد که آیا کار می کند یا خیر.

اکنون اکثر تلفن‌ها دارای یک خواننده اثر انگشت هستند که برای امنیت بیشتر استفاده می‌شود. امنیت را طوری تنظیم کنید که نیاز به اثر انگشت داشته باشد و آن را آزمایش کنید. اگر نمی توانید به راحتی با استفاده از حسگر اثر انگشت وارد گوشی خود شوید، ممکن است معیوب باشد.

 

امنیت تلفن را تنظیم کنید

 

از آنجایی که تلفن هوشمند گسترش الکترونیکی زندگی ما است، باید گوشی را ایمن و ایمن نگه داریم. سرقت هویت به طور تصاعدی در حال رشد است. این واقعیت که ما همه چیز از عکس های خانوادگی خود گرفته تا کارت شناسایی دولتی گرفته تا کارت های بانکی و اعتباری را در تلفن هایمان ذخیره می کنیم، آنها را به یک هدف ارزشمند برای سارقان تبدیل می کند.

گوشی خود را ایمن کنید بالاترین سطح امنیتی را که می توانید روی آن قرار دهید. برای اکثر گوشی ها، این به معنای تنظیم قفل اثر انگشت است. امنیت بالا و راحتی بالایی دارد، پس چرا که نه؟

قابلیت پاک کردن تلفن خود را از راه دور تنظیم کنید. اگر تلفن شما گم یا دزدیده شد، می توانید از راه دور آن را از هر رایانه ای پاک کنید.

گوشی خود را رمزگذاری کنید با رمزگذاری تمام داده های روی تلفن خود، حتی اگر شخصی گوشی شما را بدزدد و همه داده ها را به نحوی از آن کپی کند، داده ها همچنان برای او بی فایده خواهند بود. این امکان وجود دارد که آنها بتوانند آن را با زمان و منابع کافی رمزگشایی کنند، اما دزدیدن ده گوشی دیگر که رمزگذاری نشده اند بسیار ساده تر است. مجرمان عموما فرصت طلب هستند. وقتی چیزی سخت می شود، ارزش وقت گذاشتن آنها را ندارد.

در نهایت، تلفن جدید خود را به صورت فیزیکی ایمن کنید. یک کیف خوب برای آن تهیه کنید که از ضربه و سقوط محافظت کند. ضد بمب نخواهد بود، اما به گوشی کمک می کند تا زمان ارتقای بعدی برسد.

منبع : https://www.online-tech-tips.com/smartphones/5-things-you-need-to-do-when-you-get-a-new-phone/