حضور پر رنگ تکنولوژی در دنیای امروز بسیاری از افراد را به خرید گوشی موبایل با جدیدترین امکانات وادار کرده است. با اولین جستجو در یک فروشگاه های اینترنتی موبایل، انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی، نوکیا، آیفون و ...  را با لیست قیمت متنوع مشاهده می کنید. این برند ها جدیدترین گوشی موبایل خود را با امکاناتی از قبیل پشتیبانی از اینترنت 4G و 5G، سایز صفحه نمایش بزرگتر، دوربین گوشی با کیفیت و ... ارائه کرده اند. به همین دلیل ممکن است در خرید بهترین گوشی موبایل سر در گم شوید.

 

یکی ار بزرگترین چالش هایی که افراد، زمانی است که در حالیکه دسترسی به شارژر تلفن همراه خود ندارند، متوجه می شوند که شارژ باتری گوشی آن ها رو به اتمام است. در این حالت است که هم نگران هستند، هم به تلفن همراه خود احتیاج دارند. در این شرایط چه کاری باید انجام دهند. در این مقاله به شما راه کار های زیر را ارائه داده ایم تا بتوانید تا زمان رسیدن به شارژر گوشی حود از حداکثر شارژ گوشی استفاده کنید.

جالب است بدانید که اپلیکیشن‌ها یکی از بزرگترین قاتلان باتری گوشی شما هستند. انقدر استفاده از گوشی همراه رایج شده است که شاید یادتان نباشد که آخرین باری که بدون گوشی از خانه بیرون رفتید کی بود!!

لحظه ای که تلفن شما گم می شود، وحشت ایجاد می شود. برای یافتن تلفن خود، روی روشی ضربه بزنید یا کلیک کنید، حتی اگر در جایی دفن شده است که صدای زنگ را نمی شنوید.

وقتی بیرون رفتید و متوجه شدید عمر باتری شما کم است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ برای دانستن این موضوع در این مقاله با کت همراه باشید

هم اپل و هم اندروید دارای تنظیمات مفیدی هستند که مخصوصاً برای مواقعی که باتری شما تمام می شود، و روشن کردن آن نسبتاً آسان است. این حالت‌های کم مصرف به طور موقت برنامه‌ها، ویژگی‌ها و فرآیندهایی را که بیشترین مصرف باتری را خالی می‌کنند، غیرفعال می‌کنند.

می توانید آن را به صورت دستی روشن کنید و با شارژ مجدد گوشی به طور خودکار خاموش می شود.

یک هشدار: تلفن شما در این حالت در بهترین حالت خود نخواهد بود. برای شروع، اگر تلفن شما روی 5G باشد، به 4G برمی‌گردد. تلفن شما ایمیل‌ها را بررسی نمی‌کند یا اخبار، آب‌وهوا و سایر برنامه‌ها را مرتباً به‌روزرسانی نمی‌کند.

"Hey, Siri" و "OK, Google" کار نمی کند. یادداشت‌ها، عکس‌ها و قرارهای شما نیز تا زمانی که حداقل 80 درصد شارژ نداشته باشید، با ابر همگام‌سازی نمی‌شوند. با این حال، در یک خرج کردن مفید است.

 

فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون:

• تنظیمات > باتری را باز کنید.

• کلید کنار حالت کم مصرف را به سمت راست بکشید تا فعال شود.

در iOS 9 و بالاتر، زمانی که سطح باتری شما به 20% و 10% برسد، اعلان‌هایی دریافت خواهید کرد. گزینه ای برای فعال کردن حالت کم مصرف با یک ضربه دریافت خواهید کرد.

 

فعال کردن حالت ذخیره انرژی در اندروید:

نسخه اندروید این حالت صرفه جویی در باتری، حالت صرفه جویی در مصرف باتری نام دارد که در سیستم عامل اندروید 5.0 و بالاتر موجود است.

 

برای سامسونگ گلکسی:

• تنظیمات > باتری و مراقبت از دستگاه را انتخاب کنید.

• حالت ذخیره انرژی را انتخاب کنید.

• کلید کنار حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را به سمت راست بکشید تا فعال شود.

 

راه های دیگر برای  صرفه جویی در مصرف باتری

در حالی که این حالت های صرفه جویی در باتری بیشترین صرفه جویی را در مصرف باتری دارند، برخی از عملکردهایی را که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید غیرفعال می کنند. اگر نمی‌خواهید مستقیماً به حالت کم مصرف بروید، این نکات را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری امتحان کنید.

روشنایی را کم کنید: هر چه صفحه نمایش روشن تر باشد، باتری بیشتری مصرف می کنید. برای صرفه جویی در مصرف آب، صفحه را کم نور کنید.

برای کاهش روشنایی در آیفون، تنظیمات را باز کرده و Display & Brightness را انتخاب کنید. ضامن را در زیر Brightness به سمت چپ بکشید تا آن را پایین بیاورید. اگر می‌خواهید آن را روشن‌تر کنید، کلید را به سمت راست بکشید.

برای اندروید، Settings را باز کرده و Display را انتخاب کنید. ضامن را به سمت چپ بلغزانید تا روشنایی را کاهش دهید یا برای افزایش آن به راست.

اعلان‌های محدود: پینگ‌ها، پینگ‌های ثابت و واکشی داده‌ها باتری زیادی مصرف می‌کنند. اعلان‌های برنامه‌های غیرضروری را خاموش کنید تا به خودتان زمان بیشتری بدهید.

می‌توانید اعلان‌ها را برای یک برنامه خاص در آیفون مستقیماً از صفحه اصلی یا صفحه قفل خاموش کنید. صفحه اعلانات آیفون خود را پایین بکشید تا لیستی از موارد اخیر را مشاهده کنید.

روی یک اعلان ضربه بزنید و نگه دارید، سپس روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. یک پنجره بازشو با چند گزینه دریافت خواهید کرد. برای متوقف کردن آنها، خاموش کردن را انتخاب کنید.

می توانید همین مراحل را در گوشی اندرویدی دنبال کنید. برای مشاهده لیستی از اعلان های خود، صفحه اعلان ها را به سمت پایین بکشید. دکمه ای را که می خواهید خاموش کنید فشار دهید و نگه دارید و روی Turn off notifications ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید هنگام وقوع یک اعلان را طولانی فشار دهید، سپس روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید تا مستقیماً به تنظیمات اعلان بروید.

ویژگی های غیر ضروری را خاموش کنید: هر ویژگی اضافی که استفاده می کنید، مانند بلوتوث و وای فای، باتری شما را خالی می کند. اگر از آنها استفاده نمی کنید آنها را خاموش کنید.

حالت هواپیما را امتحان کنید: این تنظیم اتصالات تلفن همراه و بی سیم تلفن شما را خاموش می کند. هنگامی که نیاز به صرفه جویی در باتری دارید، برای تماس یا ارسال پیام، آن را روشن و سپس خاموش کنید.

کنترل دما: دمای تلفن خود را ثابت نگه دارید. اگر در ماشین هستید و تلفنتان روی صندلی سرنشین زیر نور آفتاب نشسته است، متوجه خواهید شد که باتری شما چقدر سریع‌تر خالی می‌شود.

دفعه بعد آماده باشید: من همیشه یک باتری قابل حمل در کیفم نگه می دارم. می توانید پاوربانک را در خانه شارژ کرده و با خود ببرید. شارژر قابل حمل باریک Anker باریک، مقرون به صرفه و ساده است.

یک صفحه نمایش بیش از حد روشن باتری شما را به طور باورنکردنی تخلیه می کند.