کاغذ دیواری ها - این یک گزینه اقتصادی و مناسب برای تزئین دیوارها در اتاق خواب است. طیف گسترده ای از نقاشی ها و بافت ها اجازه می دهد تا آنها را در هر سبک داخلی استفاده کنید ، ترکیبات جالب و جلوه های بصری غیر معمول ایجاد کنید. در مورد چگونگی انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب ، در مورد این مقاله صحبت خواهیم کرد.

انواع کاغذ دیواری برای اتاق خواب ، مزایا و معایب آنها

کاغذ دیواری از کاغذ براق یا مات معمولی به دو لایه - ساده و یک لایه دو - برای دو برابر تقسیم می شود. اولی ارزان تر است و دومی با دوام تر است و کمتر از تنش مکانیکی پاره می شود.

عیب اصلی کاغذ دیواری های کاغذی شکنندگی است. آنها تحت تأثیر رطوبت ، گرد و غبار و سوختن در آفتاب به سرعت ظاهر زیبایی خود را از دست می دهند. با این حال ، به دلیل هزینه کم این اتمام ، می توانید فضای داخلی را هر 2-3 سال کاملاً به روز کنید.

 

تصاویر پس زمینه پی وی سی از کاغذ یا پایه پارچه ای و لایه حاوی پلاستیک تشکیل شده است که می تواند صاف ، برجسته (چاپ روی صفحه) ، کف ، براق ، مات یا ترکیبی باشد.

عیب استفاده از پلی وینیل کلرید این است که این ماده از رزین های مصنوعی تشکیل شده و اجازه نفس کشیدن دیواره ها را نمی دهد (اجازه عبور آب و بخار هوا را نمی دهد). اولین بار پس از چسب زدن - این تصاویر پس زمینه می توانند بوی پلاستیک ببخشند. در اتاق خواب ، این یک مشکل بزرگ است ، زیرا اتاق خواب باید تهویه خوبی داشته باشد.

از جنبه های مثبت کاغذ دیواری های پی وی سی زیبایی ، دوام ، عمر طولانی (10-15 سال) ، امکان رنگ آمیزی مجدد ، تمیز کردن مرطوب از گرد و غبار و خاصیت عایق صدا خوب است.

 

این یک شبکه انعطاف پذیر از دو لایه الیاف سلولز است که در هم تنیده شده اند. به لطف بافت ریز متخلخل ، این تصاویر پس زمینه سازگار با محیط زیست هستند و به خوبی روی هر سطحی نگهداری می شوند. فرآیند ترمیم با این واقعیت که چسب مستقیماً به دیوار اعمال می شود ، تسهیل می شود. کاغذ دیواری پشم گوسفند بافت بدون اسپری وینیل برای نقاشی مناسب است.

 

پارچه اثاثه یا لوازم داخلی - یک راه حل جالب برای اتاق خواب ، اما لازم به ذکر است که برای هر یا دو ماه دیوار شما باید باطل شود. به خصوص گرد و غبار به سرعت در مصنوعی فازی (مخمل ، نمد ، مخمل) جمع می شود. کاغذ دیواری های پارچه ای مدرن ، به عنوان یک قاعده ، دارای پایه محکم است ، که چسباندن آن را آسان می کند ، اما کار با آنها هنوز هم بسیار دشوار است. مقدار بیش از حد چسب ، جذب شده در پارچه ، می تواند به طور دائمی لکه های غیرجذاب بر روی آن ایجاد کند. مزیت این گزینه ظاهر لوکس و عایق صوتی خوب است (اگر از کاغذ دیواری روی لایه کف استفاده می کنید).


کاغذ دیواری نیمه شفاف ، بسیار نازک ، اما سخت ، فایبرگلاس به راحتی به دیوارها متصل می شود و تا 30 سالگی می تواند بسیار عالی کار کند. شما می توانید آنها را تا 10 بار رنگ آمیزی کنید ، که به شما امکان می دهد به سرعت یک طراحی خسته کننده را به روز کنید. یک مزیت بزرگ این اتمام سازگاری زیست محیطی قسمت شیشه ای است ، زیرا برای تولید آن فقط از مواد اولیه طبیعی استفاده می شود - شن و ماسه ، خاک رس ، سودا و کوارتز سیلیکات.

مبلمان اتاق خواب ، بسته به سبک آن

برای ایجاد یک فضای داخلی هماهنگ ، طراحی دیوارها باید با جهت انتخاب شده در طراحی مطابقت داشته باشد. بهتر است کاغذ دیواری را انتخاب کنید ، که در بافت و رنگ با مبلمان ، منسوجات ، پنجره ها و درها ترکیب شده باشد.

برای یک اتاق خواب به سبک آرت نوو ، کاغذ دیواری مونوفونیک صاف مناسب است. نور و براقیت فضای اتاق را از نظر بصری بیشتر خواهد کرد و مات به راحتی آن می افزاید. سبک مدرن اجازه می دهد تا گرافیک دقیق ، تک رنگ ، گرافیک ، انتزاع - اما نه یک پوشش جامد ، بلکه فقط به شکل لهجه است.