انتخاب کاغذ دیواری به عنوان یکی از عناصر طراحی داخلی منازل یک انتخاب درست است. دلایل بسیاری برای انتخاب کاغذ دیواری وجود دارد. از جمله هزینه ارزان، نظافت راحت، نصب راحت، کندن آسان و ... دقیقا به همین دلیل است که خرید کاغذ دیواری خلق فضای جدید است و پیروی از مد نیست. به همین دلیل اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید خرید ان را به تعویق نیاندازید.

 

در این مطلب نحوه نظافت و شستشوی کاغذ دیواری را بررسی می کنیم :

1

نوع کاغذ دیواری خود را تعیین کنید. بفهمید که چه نوع کاغذ دیواری بر روی دیوارهای خود دارید. تمیز کردن کاغذ دیواری وینیل کار سختی نیست. کاغذ دیواری پارچه ای روکش دار گاهی با روکش اکریلیک یا وینیل پوشانده می شود که به راحتی قابل شستشو است. کاغذ دیواری های کاغذی ساده نباید مرطوب شوند. در صورت امکان ، باید آن را کاملاً تمیز کنید. [1]

می توانید کاغذ دیواری وینیل را اسکراب بزنید ، اما باید مطمئن شوید که با هرگونه ساینده تمیز نمی کنید. به عنوان مثال نمی خواهید از اسفنج خشن استفاده کنید.

دیوارهایی را که پوشش محافظ ندارند با اسفنج خشک تمیز کنید. اسفنج خشک که فاقد رطوبت است ، به آرامی از آلودگی کاغذ دیواری شما خلاص می شود.

2

کاغذ دیواری را تمیز کنید. مقدار کمی صابون ظرف را که ارزش آن حدود دو قاشق میز است ، با آب گرم در یک سطل مخلوط کنید. برای جلوگیری از رنگ آمیزی کاغذ دیواری با مواد شوینده رنگی از صابون شفاف استفاده کنید. یک پارچه یا اسفنج نرم را به محلول تمیز کننده آغشته کنید. پاک کننده اضافی را درون سطل بیرون بیاورید. محلول تمیز کننده را با نوشیدن مقداری از محلول تمیز روی ناحیه نامشخص آزمایش کنید. اگر به کاغذ دیواری آسیب نرساند ، مراحل تمیز کردن را شروع کنید. سطح را از بالا به پایین پاک کنید. در جهت درزهای عمودی تمیز کنید. هر بار یک حرکت را با حرکت دورانی تمیز کنید.

بیش از حد از صابون استفاده نکنید. استفاده از مقدار زیادی صابون باعث می شود که خاک به دیواره ها بچسبد.

شاید تمایل نداشته باشید از پد های اسکرابر استفاده کنید زیرا معمولاً برای کاغذ دیواری ها خیلی سختگیرانه هستند

آزمایش محلول تمیز کننده در یک منطقه مخفی و کوچک ، از آسیب رساندن به کل دیوار در صورت خراب شدن پاک کننده جلوگیری می کند. سطح نزدیک تخته های قرنیز به ندرت برای دیگران قابل مشاهده است و مکان خوبی برای آزمایش است.

اگر برای انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون شک دارید، مطلب مقایسه رنگ و کاغذ دیواری به شما کمک شایانی می کند.

3

کاغذ دیواری را بشویید و خشک کنید. اینجاست که سطل دوم وارد می شود. با استفاده از آب آن سطل و پارچه جدید ، هر قسمت را با آب تمیز بشویید. زیاد آب مصرف نکنید شما نمی خواهید در پایان با دیوارهای مرطوب با حوله پارچه ای پارچه ای بلافاصله سطح آن را خشک کنید تا از رطوبت و پارگی زیاد کاغذ دیواری جلوگیری کنید.