وب سایتها و روشهای بازاریابی بهینه شده از طریق موبایل برای موفقیت در تجارت مدرن بسیار حیاتی هستند. خواه بخواهید خط اصلی برند خود را افزایش دهید یا تعامل مشتری را در چندین نقطه تماس بهبود بخشید ، مهارت های بازاریابی آنلاین شما باید شامل دانش در زمینه بازاریابی تلفن همراه باشد تا به شما در ارتقا استراتژی های بازاریابی کمک کند.

در این وبلاگ ، شما می فهمید که چگونه اجزای اصلی استراتژی بازاریابی تلفن همراه عالی را برای مخاطبان مناسب ، در زمان مناسب پیاده سازی کنید.

بازاریابی موبایل چیست؟

به طور خلاصه ، بازاریابی موبایل به اشتراک گذاری یک مارک یا تجارت به روشی است که برای تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه در سراسر برنامه ها ، کانال های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها بهینه شده است.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی ، بازاریابی موبایل به کسب و کار اجازه می دهد تا با تمرکز صرف بر روی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال رومیزی ، به مخاطبان بیشتری نسبت به مخاطبان خود دسترسی پیدا کند. طبق گفته های SiriusDecison ، 67٪ از مراحل خرید اکنون به صورت دیجیتالی انجام می شود. علاوه بر این ، فلوری گزارش داد که متوسط ​​آمریکایی ها هر روز حدود 5 ساعت را صرف دستگاه تلفن همراه خود می کنند.

تیم های بازاریابی از مدت زمانی که هر فرد به طور متوسط ​​در یک دستگاه تلفن همراه صرف می کند ، استفاده می کنند. از آنجا که ما هر روز روی تلفن های خود هستیم ، فقط منطقی است که کمپین های بازاریابی برای بینندگان موبایل در سیستم عامل های مختلف دیجیتال تخصصی باشد.

چرا استراتژی های بازاریابی موبایل اهمیت دارند

از دیدگاه کسب و کار ، مهم است که درک کنیم نحوه مصرف محتوای دیجیتال توسط مشتریان آنها از دسک تاپ به تلفن همراه تغییر یافته است. در سال 2015 ، استفاده از تلفن همراه از استفاده دسک تاپ پیشی گرفت و 51 درصد از وقت اینترنت برای دستگاه های تلفن همراه و تلفن های هوشمند صرف شد.

برای بازاریابان ، مهارت های بازاریابی آنلاین که مکمل بهینه سازی استراتژی بازاریابی تلفن همراه هستند ، به طور فعالانه مهارت کسب و کار در سراسر جهان هستند. اندازه سازمان شما مهم نیست ، وقت آن رسیده است که استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را با یک بازاریاب دیجیتال با مهارت های بازاریابی موبایلی با ارزش بالا ارتقا دهید.

نمونه هایی از بهترین استراتژی های بازاریابی موبایل در کلاس

در طول سال ها ، بسیاری از مارک ها و سازمان ها برای استفاده بیشتر از بودجه بازاریابی خود ، در استراتژی های بازاریابی موبایل با کیفیت بالا سرمایه گذاری کرده اند ، از جمله:

نشنال جئوگرافیک: در یک اقدام جسورانه ، کانال نشنال جئوگرافیک یک کمپین بازاریابی موبایلی ایجاد کرد که فقط با هدف کاربران تبلت بود که از طریق شبکه Wi-Fi خانه خود تماشا می کردند. این کمپین در هنگام پخش یک برنامه در تلویزیون ، اطلاعات مربوطه را در تبلت هایشان برای تجربه تماشای مشترک فراهم می کرد.

فورد: در زمان عرضه مدل های جدید Taurus و Escape ، فورد یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه در آینده ایجاد کرد که قابلیت مشاهده و ارسال پیامک را به تلفن همراه متصل می کرد. اگر افراد در مورد هر یک از وسایل نقلیه کنجکاو بودند و اطلاعات بیشتری می خواستند ، کافی بود متن یک کلمه ای را به شماره کوتاه ارسال کنند.

به محض ارسال اطلاعات متن ، با آنها تماس گرفته می شود ، اطلاعات مربوطه را ارائه می دهند و نام و کد پستی آنها را می پرسند. این اطلاعات سپس به نزدیکترین نمایندگی آنها ارسال شد ، از آنجا که یک متخصص فروش تماس گرفت.

راهبرد بازاریابی تلفن همراه خود را تنظیم کنید

اگر تازه وارد دنیای بازاریابی موبایل هستید ، ما اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی کاملاً بازاریابی موبایل را با سهولت جمع آوری کرده ایم.

مانند همه تلاش های بازاریابی ، کمپین شما باید مشتری مدار باشد. روش های بازاریابی سنتی فروش ویژگی های محصول یا منطقه خدمات شما از بین رفته است. در عوض ، مشتریان به دنبال سرمایه گذاری در مارک هایی هستند که به اعتقاد آنها راهکاری برای جنبه خاصی از زندگی آنها فراهم می کند.

وقتی صحبت از مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال می شود ، درک چگونگی بازاریابی موثر برای مشتریان مبتنی بر تلفن همراه نکته اساسی است. این کار با اطمینان از اینکه شما یک استراتژی ضد هوایی برای ایجاد تمایل مشتری برای سرمایه گذاری در محصول یا خدمات خود دارید ، شروع می شود. محتوایی که به مشتریان نشان داده می شود باعث افزایش آگاهی از نام تجاری آنها می شود و در حالت ایده آل آنها را به سمت قیف فروش شما می کشاند.

از آنجا که کاربران موبایل غالباً از دستگاه خود در کوتاه مدت استفاده می کنند - در هنگام رفت و آمد یا استراحت کوتاه کار - محتوای استراتژی بازاریابی تلفن همراه باید تا حد ممکن مختصر و شفاف باشد. وقتی کاربر می تواند به سرعت به اطلاعاتی که ممکن است برای آنها مفید باشد دسترسی پیدا کند و آنها را درک کند ، احتمال اینکه درگیر شوند بیشتر است.

صفحات وب و فرود خود را برای تلفن همراه بهینه کنید

اولین قدم در ایجاد بهترین استراتژی بازاریابی موبایلی در کلاس برای نام تجاری شما ، اطمینان از این است که هرگونه محتوا یا اطلاعاتی را که برای مخاطبان هدف بازاریابی می کنید ، می توانید به طور دقیق در دستگاه تلفن همراه آنها مشاهده کنید. به عنوان مثال ، بهینه سازی صفحات وب شما به "طراحی" ویژه ای برای رایانه لوحی و اندازه صفحه کوچکتر نیاز دارد. این امکان را برای مرور محتوا در یک صفحه وب مشابه آنچه در دسک تاپ مشاهده می کنید ، فراهم می کند.

صفحات فرود با تبدیل بالا اغلب جنبه های بصری کاملاً خوبی برای به اشتراک گذاشتن سریع پیام با مخاطب دارند. با این حال ، از آنجا که بعضی از دستگاه های تلفن همراه به طور مشهور زمان بیشتری برای بارگیری صفحات وب با حجم زیاد تصویر نیاز دارند ، سعی کنید صفحات فرود و صفحات وب سازگار با تلفن همراه را حفظ کنید تا زمان بارگیری به حداقل برسد . آبردین گروه پیدا شده است که فقط یک تاخیر بارگذاری یک دوم:

  • رضایت مشتری را 16٪ کاهش می دهد
  • باعث کاهش 7 درصدی در تبدیلات می شود
  • 11٪ تعداد بازدید کمتر صفحه ایجاد می کند


برای اینکه صفحه فرود و وب خود را تا حد امکان برای موبایل دوستانه نگه دارید ، مطمئن شوید که هر عکس یا ویدیویی برای تلفن همراه ساخته شده است و آنها مرتباً برای برقراری ارتباط با پیام جدید به روز می شوند و استراتژی بازاریابی تلفن همراه شما را ساده می کنند.

مخاطب مناسب پیدا کنید

م mostثرترین استراتژی های تلفن همراه ، مواردی هستند که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف استفاده می شوند. به احتمال زیاد ، نام تجاری یا تجارت شما در حال حاضر پروفایل مشتری ایده آل (ICP) و مشخصات خریدار را ایجاد کرده است.

برای بردن این استراتژی های از پیش ساخته شده به سطح بعدی ، می توان از این ICP ها و اشخاص برای راهنمایی انواع سیستم عامل هایی که کمپین بازاریابی موبایل خود را بر پایه آنها بنا نهاده اید ، استفاده کرد. به عنوان مثال ، با دانستن اینکه خریدار هدف شما بیشتر در چه کانال های رسانه های اجتماعی صرف می کند ، می توانید محتوای تلفن همراه را برای این کانال ها بهینه سازی کنید.

برخی از کانال های رسانه های اجتماعی - مانند اینستاگرام - به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین تأثیر را در دستگاه های تلفن همراه دارند ، بنابراین تحقیقات خود را در مورد اینکه چه محتوا دارای سطح بالایی از تعامل در این سیستم عامل ها است ، انجام دهید.

تماس برای اقدام خود را برای کاربران تلفن همراه قابل دسترسی کنید

بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی شامل فراخوان به عمل (CTA) در سراسر محتوای شما است. این انفجارهای کوتاه بیننده را دعوت می کند تا گام منطقی بعدی را به روشی طبیعی احساس کند و آنها را بیشتر به داخل قیف فروش آنلاین شما بکشاند.

با این حال ، در دستگاه های تلفن همراه ، بسیار مهم است که بازاریاب های دیجیتال CTA ایجاد کنند که برای انجام آنها به مراحل زیادی احتیاج نیست. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که می توانید بر روی هر پیوندی با مارک تجاری خود کلیک کنید ، جعبه ایمیل را باز کنید یا تماس تلفنی را آغاز کنید.

از قابلیت های موبایل به نفع خود استفاده کنید

در یک مثال بالا از بهترین استراتژی های بازاریابی در تلفن همراه ، ما در مورد چگونگی فعال کردن پیام نوشتاری فورد برای ایجاد ارتباط با مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل آنها بحث کردیم .

از آنجا که تلفن مشتری تقریباً همیشه روی اوست ، اجازه دادن به او برای اشتراک در متن می تواند به شما کمک کند خدمات یا تبلیغات محصول را به سرعت به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، کاربران می توانند اطلاعات تماس خود را بصورت آنلاین با مارک شما به اشتراک بگذارند و برای دریافت اعلان های تلفن همراه هنگامی که نام تجاری شما فقط برای مدت زمان محدودی فروش یا تبلیغ دارد ، در آن ثبت نام می کنند. این امر کاربر را وادار به اقدام فوری می کند ، با متوسط ​​نرخ کلیک بازاریابی پیامکی 36٪ .

علاوه بر این ، مارک ها می توانند کوپن ها و کدهایی را ایجاد کنند که برای دسترسی سریع مشتری به تلفن همراه مناسب باشد. بسیاری از مارک های بزرگ فعالانه از این گزینه استفاده می کنند و بارکدهای موبایلی را ایجاد می کنند که می تواند در هنگام خرید برای دسترسی به تخفیف ها اسکن شود.

ایمیل مارکتینگ خود را برای موبایل بهینه کنید

به همان روشی که پیوندهای موجود در CTA شما در صفحات وب و سایر اشکال محتوای بازاریابی باید قابل کلیک و تعامل باشند ، پیوندهای موجود در محتوای بازاریابی از طریق ایمیل نیز باید باشند. این که آیا آنها برای یک مشاوره رایگان به یک تماس تلفنی متصل می شوند یا یک صفحه فرود طراحی شده برای بازاریابی ایمیل با قابلیت تبدیل بالا ، مناسب برای موبایل باید در اولویت هر استراتژی بازاریابی تلفن همراه باشد.

پذیرش قابلیت های بازاریابی تلفن همراه خود

با استفاده از روشهای بالا برای ایجاد و بهینه سازی استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود ، مارک تجاری خود را که با جمعیت بیشتری تعامل دارید قادر خواهید ساخت. در واقع ، طبق فهرست وب جهانی ، پیش بینی می شود که استفاده از تلفن همراه به زودی از استفاده از انواع دیگر دستگاه ها در سال جاری فراتر رود.

برای ورود به بازار دیجیتال ، نام تجاری شما باید یک استراتژی بازاریابی موبایل داشته باشد تا موفق شود. با توجه به اینکه افراد تلفن های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه خود را هر روز بین 150 تا 200 بار چک می کنند ، هنگامی که تمرکز خود را بر روی ارائه مواد بازاریابی با کیفیت بالا در تلفن همراه بگذارید ، روند بازاریابی کسب و کار شما به سطح بالاتری می رسد.

چه یک مارک آنلاین باشید و چه یک تجارت مستقر در فروشگاه ، اکنون وقت آن است که مطمئن شوید تلاش های بازاریابی شما به دستگاه های تلفن همراه مخاطبان شما رسیده است. مطمئناً ، مانند هر فرآیند بازاریابی دیگر ، شما باید دائماً در حال انجام تحقیقات بازار ، طراحی مجدد مواد بازاریابی و بهینه سازی قیف فروش خود باشید. با ماندگاری در بالای جدیدترین نوآوری های استراتژی بازاریابی موبایل ، نام تجاری شما می تواند منجر به تولید هدایای جدید ، افزایش نرخ تبدیل و کمک به رونق تجارت شما شود.