برخی فکر می کنند هرچه صفحات سایت بیشتر باشد ، رتبه آن در نتایج Google بهتر است. در این مقاله می خواهیم در مورد حذف صفحات اضافی از سایت صحبت کنیم و بهترین راه های شناسایی صفحات بی فایده و کم هزینه در سایت را به شما معرفی کنیم. برخلاف تصور عمومی ، مقدار و تعداد صفحات یک سایت در سئو سایت چندان مهم نیست ، بلکه کیفیت صفحاتی است که برای یک وب سایت ارزش آفرینی می کنند. افزایش تعداد صفحات در یک سایت نه تنها به بهبود سئو سایت شما کمک می کند ، بلکه می تواند صفحات زامبی را در سایت ایجاد کند که صفحات دیگر را تخریب کرده و رتبه صفحه Google در صفحات سایت را افزایش دهد. این می تواند باعث تقسیم رتبه بندی به صفحات بیشتر و کاهش ارزش صفحات ارزشمند سایت شما شود.

در این مقاله ، ما می خواهیم نحوه حذف صفحات از یک سایت و نقش کاهش تعداد صفحات در یک سایت برای بهبود سئو را بیان کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا شما را با مفهوم برش محتوا آشنا می کنیم.

هرس سایت به معنای تجزیه و تحلیل و بررسی محتوای وب سایت و حذف صفحات ناکارآمد و با کیفیت پایین از گوگل و سایر نتایج موتور جستجو است.

روش های برداشت مواد با کیفیت پایین:

301
صفحه صفحه (بدون فهرست ، دنبال کنید)
url را از سایت حذف کرده و کد خطای 404 ایجاد کنید
روش 1: وقتی محتوای صفحات سایت یکسان و نزدیک به هم باشد ، از تغییر مسیر 301 استفاده می کنیم ، در مرحله اول بهترین صفحه این عنوان را انتخاب می کنیم ، سپس همه صفحات دیگر را انتخاب می کنیم در انتها ، محتوای صفحات را تلفیق و اصلاح کنید. در آخر ، سایر صفحات مشابه را به صفحه اصلی 301 انتخاب شده هدایت می کنیم.

روش 2: وقتی سایت صفحات ضعیف و کم کیفیتی دارد اما مربوط به موضوع سایت است ، از newindexing استفاده می کنیم. این صفحات به دلیل ضروری بودن قابل حذف نیستند ، اما از طرف دیگر ، این صفحات از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار نیستند.

روش :: وقتی صفحه ای از یک سایت برای کاربران سایت مفید و مفید نباشد یا مربوط به موضوع فعالیت سایت نباشد یا توسط کاربران اینترنتی جستجو نشود ، آن URL حذف می شود. حذف URL از یک سایت به این معنی است که ربات های گوگل و کاربرانی که به URL قبلی مراجعه می کنند کد خطای 404 دریافت می کنند. در نتیجه ، گوگل در نهایت صفحه را از فهرست خود حذف می کند.

چگونه می توان صفحات سایت را برای بهبود سئو جستجو کرد؟

 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

Google EAT چیست و چگونه سایت ها را ارزیابی می کند؟
الگوریتم BERT گوگل چیست - درک بهتر زبان انسان
Social Signal چیست و چگونه به بهبود سئو کمک می کند؟
چگونه حذف صفحات اضافی و ضعیف از سایت به بهبود سئو کمک می کند؟ - به گوگل گوش دهید
John M ر ller یکی از رایج ترین اشتباهات انجام شده توسط مدیران وب سایت در Google Masters را توصیف می کند. در این دوره ، ما از جان مولر یاد خواهیم گرفت که چگونه صفحات سایت را برای بهبود بازدید یا سئو سایت حذف کنیم.

آیا حذف صفحات اضافی و غیرفعال می تواند به سایت شما کمک کند؟
با طرح این سوال ، دبیر جلسه می خواهد بداند آیا حذف صفحات بی فایده به بهبود سئو کمک می کند یا خیر. اساس این سوال این است که با حذف صفحاتی که هیچ ارزشی ندارند ، Google بیشتر روی صفحات مهم سایت تمرکز می کند.

بنابراین سوال این است:

آیا با نمایه سازی مجدد صفحات محصول می توان تعداد صفحات سایتی را که در 16 ماه گذشته بازدید صفر داشته اند کاهش داد یا سئو سایت را بهبود بخشید؟

ما فرض می کنیم که در حال حاضر 10 تا 15 درصد صفحات سایت ما از چنین وضعیتی برخوردار هستند و در واقع سایت هیچ اهمیتی ندارد و به نوعی یک صفحه مرده محسوب می شود.

"سوال من این است که ، آیا واقعاً پس از تنظیم مجدد این صفحات ، ما صفحات کمتری در نقشه سایت خواهیم داشت و آیا Google می تواند تمرکز بیشتری روی بقیه سایت ما داشته باشد؟"

مثال عملی: یکی از چالش هایی که بیشتر مدیران وب با آن روبرو هستند این است: حذف یا نمایه سازی مجدد برچسب های سایت یا حفظ برچسب های سایت؟

همانطور که می دانید ، برچسب ها مانند انواع دیگر صفحات سایت ، بخشی از سایت هستند و با ایجاد هر برچسب ، یک صفحه جدید در واقع به صفحات سایت اضافه می شود. بنابراین این می تواند یک مشکل باشد و تعداد صفحات مرتب شده توسط سایت را افزایش دهد. هنگام برچسب گذاری صفحات (به ویژه سایت های خبری) ، بسیاری از برچسب های مشابه و تکراری ایجاد می شوند. برخی از افراد تصمیم می گیرند ذهن خود را در این مورد ساده کنند و یک کد فهرست جدید به صفحات برچسب اضافه کنند. اما آیا اشکالی ندارد؟ به نظر شما با برچسب های سایت های فروشگاهی ، گردشگری ، خبری ، شرکتی و ... چه کار کنیم؟ آنها را تزئین یا نگه دارید و تعداد صفحات نمایه سازی سایت را افزایش دهید؟

پاسخ: هیچ راه حل قطعی برای این مشکل وجود ندارد. ما باید با توجه به نوع سایت و زمینه فعالیت آن تصمیم بگیریم. اما واضح است که باید در ایجاد و نامگذاری صفحات برچسب و عدم افزایش صفحات تکراری و بی فایده در سایت بسیار مراقب باشیم.

سوال دیگر:

به نظر شما ما باید با صفحات جستجو چه کار کنیم؟ آیا باید ایندکس شوند یا دوباره مرتب شوند؟

انواع صفحات (برچسب ها ، جستجوی داخلی ، گالری)