آگاهی از برند اولین قدم در آگاهی دادن به مخاطبان در مورد برند شما است. اما مهم است که بدانیم آگاهی از برند چیست و چگونه به رشد شرکت ها کمک می کند.
این روزها شرکت های بیشتری به دنبال فروش بیشتر محصولات و خدمات خود هستند و روش های زیادی وجود دارد که می توانید فروش سازمان یا تجارت خود را افزایش دهید. در سال های گذشته ، شرکت ها برای هر مشتری کارت ویزیت صادر می کردند یا شماره و آدرس فروشگاه را روی پلاستیک چاپ می کردند تا ارتباط بین مشتری و خودشان حفظ شود. از یک طرف برای اینکه بتوانند ارتباط خود را با مشتری حفظ کنند ، قبلاً از طرق مختلف شماره تلفنی از مشتری می گرفتند ، اما اکنون که سهم زیادی از فروش بصورت آنلاین انجام شده است؟ آیا هنوز شواهد از مشتری امکان پذیر است و اگر چنین است ، آیا نکته ای وجود دارد؟ در این مقاله ، ما می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم و کاملاً آگاهی از برند را بررسی کنیم.

آگاهی از برند چیست؟
قطعاً به ذهن شما خطور کرده است که به یک سوپرمارکت رفته اید و از فروشنده خواسته اید که بستنی برند X را به شما بدهد ، زیرا شما با برند X کاملاً آشنا هستید و از کیفیت کالاهای این برند مطمئن هستید. او. اگر محصولات و خدمات شما برای مشتری شناخته شده باشد ، فروش شما افزایش می یابد.
اگر نگاهی دقیق به برخی از محصولات موجود در بازار بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسته بندی بسیاری از آنها در چند دهه گذشته یکسان بوده است و این یکی از مواردی است که باعث می شود مشتری هر وقت این بسته بندی را می بیند آن بسته را انتخاب کند. چرا؟ این کیفیت محصول را تضمین می کند (بسته های بیسکویت ترد ، سس خوشمزه ، بستنی میهن ، دو دانه سویا ، شیر پاجا از جمله این موارد هستند). نمونه های دیگر شامل Tide یا Puff است که محصولات آن چنان محبوب شده اند که مشتریان (به عنوان مثال) هنگام خرید نمی گویند "پودر لباسشویی" ، بلکه می گویند "Tide!"
در واقع ، آگاهی مناسب از برند باعث می شود مشتری تصوری از آن شرکت در ذهن داشته باشد و به دنبال همان راهنمای خرید مجدد باشد. این سرنخ می تواند نام محصول یا حتی تصویر بسته بندی محصول باشد. اگر اصول آگاهی از برند به درستی در سازمان پیاده سازی شود ، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که برند یک مزیت رقابتی بسیار هوشمند کسب می کند که به راحتی توسط رقبا قابل کپی نیست.
بیشتر بخوانید: اهمیت لیدها در بازاریابی
وی ادامه داد: آگاهی از برند یک قدم بالاتر از آگاهی از برند است و مشتری با شنیدن نام تجاری ، تمام احساسات برند و حتی محصولات این برند را به یاد می آورد که این می تواند نمونه بارز اعتماد سازی در بین مشتریان باشد.

اهمیت آگاهی از نام تجاری شرکت ها
اهمیت آگاهی از نام تجاری شرکت ها
همانطور که قبلاً اشاره شد ، آگاهی از برند در بسیاری از موارد می تواند ضامن فروش بالای خدمات و محصولات سازمان شما باشد ، اما حقیقت این است که فروش زیاد تنها اهمیت آگاهی از برند نیست و موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش آگاهی از برند می شود و برای شرکت ها و سازمان ها اجباری است. در زیر مهمترین مزایای آگاهی از برند را ذکر کردیم.

مارک قوی
اعتماد مشتری به سایر محصولات و خدمات سازمان
ایجاد اعتبار بالا در بازار هدف
ایجاد اعتماد بین مشتری و کمک به ایجاد وفاداری مشتری
تفاوت را در رقبا ایجاد کنید
انواع آگاهی از برند
بسیاری از مارک ها تحقیقات زیادی انجام می دهند تا دریابند چه تعداد مخاطب و کاربر با نام تجاری آنها آشنا هستند. این به شما کمک می کند درصدی از بازار را که مارک هدف شما را می شناسد ، تعیین کنید. آگاهی از برند دارای دو الگوی متفاوت است که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

تشخیص علامت تجاری: تشخیص علامت تجاری بیشتر در زمینه FMCG یا FMCG استفاده می شود ، اما این به این معنی نیست که سایر شرکت ها نمی توانند از آن استفاده کنند. در شناسایی برند ، کاربر باید بتواند مارک تجاری شما را در میان مارک های دیگر شناسایی کند. به عنوان مثال ، هنگامی که چندین ردیف مارک پنیر در یک فروشگاه زنجیره ای وجود دارد و کاربر مستقیماً به یک مارک پنیر مراجعه می کند و آن را انتخاب می کند ، به این معنی است که آن شخص قادر به شناسایی مارک تجاری است.
یادآوری برند: یادآوری برند به معنای اندازه گیری توانایی مشتری در به خاطر سپردن نام تجاری بدون ارائه لیستی از محصولات یا مارک های مرتبط است. این نوع آگاهی از برند ، تعداد کاربرانی را تعیین می کند که قادر به یادآوری نام تجاری شما و سپس ذکر محصولات و صنایع شما باشند.
مدل های آگاهی از برند
آگاهی از برند مدل های مختلفی دارد که باید به عنوان صاحب مشاغل از آنها آگاهی داشته باشید. دانستن مدل های مختلف آگاهی از برند می تواند به شما کمک کند زودتر بر این مشکل مسلط شوید. برای ترغیب مشتری به خرید از یک مارک ، سه مرحله وجود دارد که این مراحل در مدل های مختلف آگاهی از برند گنجانده شده است:

شناخت: در این مرحله می توانید مارکیت کالا یا خدمات خود را برای ایجاد آگاهی از برند و تدوین برنامه های لازم تعریف کنید.
تأثیر: در مرحله تأثیر ، مشتری تحت تأثیر کیفیت محصول یا خدمات قرار می گیرد و به محصول یا خدمات شما علاقه مند می شود. در این مرحله امکان معرفی محصول یا خدمات خود به دیگران وجود دارد.
میل: در این نوع آگاهی از نام تجاری ، که آخرین مرحله است ، مشتری (کاربر) در بالاترین سطح رضایت است و در این قسمت است که از شما خرید می کند.
استراتژی های آگاهی از برند
آگاهی از برند ، مانند هر روش بازاریابی دیگر ، استراتژی های خاص خود را برای پیاده سازی شما دارد.