همه ما سعی می کنیم سبک زندگی سالمی داشته باشیم؛ از محصولات بدون مواد نگهدارنده استفاده کنیم و لباس هایی از پنبه و کتان بپوشیم. و همچنین  هوای سالمی را تنفس کنیم؛ اما راه شما برای سلامتی و زندگی طولانی با زندگی در خانه ای در دل طبیعت آغاز می شود.

وقتی شخصی به ساختن خانه خود فکر می کند، متوجه می شود که این کار بسیار دشوارتر از خرید یک آپارتمان تمام شده است. ما در مورد یک خانه امن، گرم و دنج صحبت می کنیم که به یک اقامتگاه خانوادگی واقعی تبدیل خواهد شد.

برای ساختن خانه پیش ساخته یا خانه سنگی  این شما هستید که تصمیم می گیرید! ما فقط به شما پیشنهاد می کنیم با تفاوت های اصلی آنها یادآور می شویم.

سازگاری با محیط زیست

هیچ یک از مصالح ساختمانی را نمی توان از نظر سازگاری با محیط زیست با یک درخت مقایسه کرد. هزاران مقاله در مورد این موضوع نوشته شده و هزاران نظرسنجی انجام شده است. مزیت اصلی یک خانه چوبی این است که همیشه هوای تمیز وجود دارد؛ زیرا درخت “نفس می کشد”!
این درخت دارای ساختار متخلخل متشکل از سلولهایی است که هوا را فیلتر و تمیز می کنند و مواد سمی بدن انسان، دی اکسید کربن، میکروب ها و سایر آلاینده های گازی را از داخل بدن خارج می کند. مبتلایان به آلرژی می توانند سرفه و گرفتگی بینی، خستگی و عصبی شدن پس از یک خواب خوب و آرام را از بین ببرند. از این گذشته، شما توسط طبیعت احاطه شده اید!
خانه های سنگی اساساً در مقابل ویلا چوبی حرفی برای گفتن ندارند! آنها در دمای پایین مرطوب می شوند و در دمای بالا هوای اتاق های آن خیلی خشک است.

هزینه و مدت زمان ساخت

ساخت خانه سنگی گرانتر است. دیوارهای سنگین نیاز به یک پایه محکم تر دارند. دیواره های پیش ساخته چوبی بسیار سبک تر است.
خانه های چوبی 2 برابر سریعتر از همان سنگ ساخته می شوند، زیرا تقریبا 80 درصد مصالح ساخت آن در کارخانه تولید می شود. به نوعی خانه های چوبی مونتاژ می شوند.
در مراحل ساخت ویلا چوبی پیش ساخته، ویلاهای پیش ساخته در شرکت مربوطه طراحی و تولید می گردد و تمامی اجزای سازنده ویلا همچون اسکلت اصلی، دیواره ها، سقف و دیگر موارد به صروت مجزا به محل بنای ویلا آورده می شود. در این مرحله تقریبا حدود 3 الی 5 ماه از زمان شروع پروژه گذشته است، تمامی اجزای ساخته شده ی ویلا در محل نصب می گردد!

همه اینها و موارد دیگر خانه های ما را با شرایط سریع و صرفه جویی عظیم در ساخت و همچنین بالاترین درجه بهره وری انرژی (صرفه جویی 60 درصدی مصرف انرژی) فراهم می کند؛ زیرا سازه ها دارای تراکم مناسب ایده آل هستند!

ساخت خانه چوبی

هزینه های نگهداری

بعد از ساخت خانه نوبت به  نگهداری می رسد. خانه های چوبی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند و هزینه های گرمایش را تا حد ممکن به حداقل می رسانند. خانه های ما از چوب چند لایه چسب خورده با کیفیت بالا که فاقد درزگیر،  عایق حرارتی مصنوعی ارزان و سایر مواد مصنوعی هستند؛ بنابراین تلفات گرما به صفر می رسد.

در مقایسه با خانه های سایر مصالح ساختمانی، خانه های چوبی نه تنها مفیدترین، بلکه گرمترین، با دوام ترین، مقاوم ترین در برابر زلزله هستند .

معماری

مزیت خانه های سنگی توانایی ساخت دیوارها و سطوح “خمیده” است. از نظر مالی، این یک لذت گران است، علاوه بر این در آینده نیاز به گچ کاری و رنگ آمیزی نما است.

خانه های چوبی فوق مدرن ما شیک و ظریف به نظر می رسند و مزایای بیشتری نسبت به نوع سنگی خود دارند. پیشگامان این صنعت به طور سنتی فنلاندی ها هستند! آنها فن آوری های پیشرفته و کارآمد در مصرف انرژی دارند! در فنلاند، نه تنها خانه های سازگار با محیط زیست از چوب ساخته شده است؛ بلکه مدارس، مهد کودک ها و حتی یک چهارم ساختمانهای مسکونی چند طبقه در مرکز هلسینکی نیز با چوب ساخته شده است!
نکته اصلی سیاست نوآوری فنلاند، سطح بالای زندگی و آسایش این کشور است! فنلاندی ها پیش بینی کردند که طی 15-20 سال همه فنلاندی ها باید در خانه های چوبی طبیعی سازگار با محیط زیست زندگی کنند!

خانه های چوبی ارتمن پاسارگارد: بهترین گزینه برای زندگی روی زمین!