محدودیت های تجاری روسیه با امریکا و اروپا فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان سایر کشور ها علی الخصوص کشور های آسیایی فراهم کرده است اما بدون بررسی نیاز های روسیه صادرات به روسیه نه تنها سودآور نیست بلکه در نهایت منجر به ضرر های مالی بسیاری می شود.

شناخت بازار و آگاهی از تقاضای جامعه اقدام هوشمندانه ای است که می تواند موفقیت در تجارت با روسیه را منجر شود. در این مطلب پر مصرف تریت کالاهایی که روس ها برای تامین آن به ناچار باید وارد کنند را برایتان جمع آوری کرده ایم:

 

1) غذا

روسیه کشوری بسیار سرد است. در بیشتر سال ، خاک منجمد می شود. افراد مبتلا به سرماخوردگی ، انرژی بیشتری را برای گرم نگه داشتن بدن مصرف می کنند ، سپس به کالری نیاز دارند. این کشور مواد غذایی تولید می کند ، اما تنوع غذایی آن ها بسیار کم است. تولید مواد غذایی در این خاک سرد بسیار دشوار است. به همین دلیل روس ها برای گرم نگه داشتن بدن حجم زیادی از مشروبات الکی را مصرف می کنند که البته این موضوع برای تغذیه و سلامت پذیرفته نیست. بنابراین به ناچار روسیه غذاهای زیادی به ویژه گوشت ، دانه و میوه وارد می کند. 

 

2) اتومبیل

حتی اگر روسیه مارک های ملی مانند Lada ، GAZ داشته باشد ، آنها بیشتر روی تجهیزات نظامی، جیپ ها یا وسایل نقلیه 4WD تمرکز می کنند. برخی از این وسایل نقلیه از کیفیت پایین یا بسیار روستایی در نظر گرفته می شوند. بنابراین ، روس ها ماشین های زیادی را وارد می کنند. BMW ، Hyundai و Mercedes بیشترین ماشین های وارداتی روس ها است.

 

3) تلفن های همراه

4) پلاستیک

این ماده ای است که به طور گسترده در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

5) محصولات دارویی

6) بخاری

برای فرار از سرما ، تعداد زیادی بخاری را در داخل خانه ها ، ساختمان ها نگهداری می شود تا بتواند به تامین گرمای فضای منازل و محل کار کمک کند.

 

7) ماشین آلات

روسیه بزرگترین کشور جهان است ، بخش بزرگی از این کشور کشاورزی است. تقاضا برای تراکتور ، در بین انواع دیگر ماشین آلات ، بسیار زیاد است ، اگرچه در این بخش شرکت های روسی فعالیت می کنند، اما از نظر وسعت مناطق کشاورزیهمچنان تقاضا برای این ماشین آلات وجود دارد. بنابراین صادرات به روسیه در زمینه ماشین آلات صنعتی و کشاورزی جوابگو است.

 

نکته دیگری که در در صادرات این محصولات باید در نظر داشته باشید شناخت مناطق اقتصادی روسیه است. روسیه از 7 منطقه مهم اقتصادی تشکیل شده است که هر کدام در زمینه تولیدات کل کشور نقش تعیین کننده ای دارند. بهتر است این مناطق را شناخته، ظرفیت های تولیدی آن ها را در نظر گرفته و سپس اقدام به صادرات به روسیه نمایید. برای شناخت این مناطق بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

نکات طلایی صادرات به روسیه 

موفقیت در صادرات به روسیه و هر کشور دیگری نیاز به شناخت قوانین و مراحل صادرات کالا دارد. باید قوانین گمرکی، محدودیت ها، مجوز های لازم برای صادرات به روسیه را از قبل بدانید و مطابق با آن ها عمل کنید.

در زمینه صادرات میوه و مواد غذایی مهم ترین بازاری که شما برای عرضه محصولات صادراتی خود باید شناسایی کنید، فود سیتی مسکو است.

ارسال هر محموله صادراتی نیاز به رعایت استاندارد های بسته بندی از قبیل درج اطلاعات محصول، اطلاعات فرستنده و ... دارد. بدون این اطلاعات مرسوله پستی شما پذیرفته نمی شود.

فرصت ها و چالش های صادرات به روسیه را شناسایی کرده برای هر کدام تدابیر مناسبی بیاندیشید.

 

توجه به مطالب فوق می تواند به موفقیت در صادرات به روسیه بیانجامد اما موفقیت در تجارت و بازگانی تنها محدود به این مطالب نمی شود. مهم تر از همه اینکه سابقه و تجربه شما نه تنها در صادرات به روسیه بلکه به هر کشور دیگری نقش مهمی ایفا می کند. به همین دلیل لازم است از شرکت های با سابقه در زمینه صادرات به روسیه مانند گروه بازرگانی ولگا (http://volga-crops.com/) کمک بخواهید تا تجارب ان ها طی سالیان متمادی موفقیت شما را تضمین کند.