ترخیص کالا یا ترخیص کالا از گمرک نهایی کالاها در نسخه انگلیسی به اقدامی گفته می شود که در آن اداره گمرک اجازه می دهد کالا را از طریق گمرک ترخیص و از بین برد. پس از خروج کالا از انبار گمرک ، کالا تحت نظارت گمرک دفتر ترخیص می شود
. همانطور که می دانید ترخیص کالاهای وارداتی به دلیل پیچیدگی معمولاً توسط شخصی غیر از صاحبان کالا انجام می شود که اصطلاحاً ترخیص کار گمرک نیز نامیده می شود.

ترخیص کالا از گمرک
 در کلیه مراحل این ترخیص کالا ، کار در تهیه اسناد کالا اعم از بیمه ، بارنامه ، فاکتور ، گواهی مبدأ ، ترخیص کالا ، و همچنین اسناد صاحبان کالا انجام می شود ، از جمله: کارت بازرگانی ، کارت ملی اگر قصد ورود به یک کشور خاص را دارید که مجوز یا مجوز از سازمان خاصی را دریافت کند ، باید آن را به اسناد ضمیمه کنید. نحوه تنظیم اظهارنامه و اسنادی که باید به لیست ترخیص کالاهای شما پیوست شوند ، روندی بسیار پیچیده است. مشکل این است که فقط کارشناسان و مشاوران مشاغل قادر به انجام آن هستند. کارشناسان بازرگانی شرکت حمل و نقل بین المللی مروارید گستر ماهور به دلیل آشنایی با موضوعات و قوانین پاکسازی می توانند مشاور خوبی برای شما باشند. ما در همه روابط تجاری ، از جمله ورود قطعی کالاها و ترخیص کالای نهایی قرار داریم.

در طی پروسه و مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا باید اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به صورت فیزیکی یا الکترونیکی تهیه ، آماده‌سـازی و ثبت شده و هزینه‌های آن که شامل مالـیات ، حقوق گـمرکی، سود بازرگانی و و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان است ارائه یا اظهارشود. از آنجایی که انجام این اقدامات یک کار تخصصی و پیچیده و نیازمند آشنایی کامل با پروسه آن است، معمولا فرآیند ترخیص کالا از گمرک را به فردی به نام ترخیص کار می سپارند. صفر تا صد فرایند ترخیص کالا اینجا توضیح داده شده است.
 

http://tecnoplus.blog.ir/

مطالب مرتبط:

مراحل ترخیص انواع کالا از گمرک