در این مقاله که نقل قولی از وب سایت ویرگول است، مهم ترین توصیه های متخصصین در رابطه با درمان جوش صورت را برایتان شرح داده ایم. 

 

1. حداقل 4 هفته به درمان جوش بپردازید.

 

احتمالا هر بار که یک محصول ضد جوش جدید را پیدا می کنید بای اینکه از شر جوش های خود خلاص شوید به سراغ آن ها رفته و محصو جدید را مصرف می کنید. درست است که هر محصولی ادعا می کند که حوش صورت شما را خوب کرده و اثری از ان باقی نمی گذارد. اما مطمئنا تاثیر آن ظرف مدت چند روز و یک تا دو هفته نمایان نمی شود. درمان جوش به زمان نیاز دارد.

استفاده از یک محصول متفاوت هر چند روز یکبار می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث ایجاد التهاب جدید می شود.اگر درمانی برای شما مفید باشد ، باید طی 4 تا 6 هفته بهبودی را ببینید. اثر گذاری آن می تواند دو تا سه ماه یا بیشتر طول بکشد.اگر متوجه التهاب های شدید بر روی پوست شدید، از درمان خودداری کنید.

 

2. به علل مختلف آکنه حمله کنید.

 

اگر بعد از 4 تا 6 هفته بهبودی را مشاهده نکردید ، محصول دوم درمان جوش را به برنامه درمانی خود اضافه کنید.

این روش می تواندعامل دیگر بروز جوش را از بین ببرد. باکتریها، بسته شدن منافذ باز پوست، چربی و التهاب همگی می توانند باعث بروز جوش شوند.

البته ، درمان دوم باید به عامل دوم از بروز جوش صورت بپردازد. به عنوان مثال ، اگر از درمان جوشی استفاده می کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید است ، درمان جوش دوم باید حاوی ماده ضد جوش دیگری باشد. برای کمک به شما در انتخاب یک محصول دیگر ، در اینجا عناصر مختلف فعال روی چه مواردی کار می کنند:

بنزوئیل پراکسید باکتری P. acnes را کاهش می دهد.

رتینوئیدها ، مانند ژل آداپلن بر روی منافذ باز و کاهش چربی پوست تاثیر می گذارد.

اسید سالیسیلیک منافذ و التهاب را از بین می برد.

 

3. دستورالعمل دارو را به کار گیرید.

شاید دستورالعمل درمان جوش بسیار ساده به نظر برسد، اما اینکه چقدر استفاده می کنید و چند بار از آن استفاده می کنید تفاوت بزرگی ایجاد کند. حتماً دستورالعمل درست آن ها را دنبال کنید. اگر متخصص پوست برنامه درمانی شما را توصیه کرده است، آن را دنبال کنید و از هر آنچه که متخصص پوست شما در برنامه درمانی گنجانده شده است استفاده کنید.

 

 

4. صورت خود را دو بار در روز و بعد از تعریق بشویید.

پوست مستعد جوش حساس است. شستن بیش از دو بار در روز می تواند پوست شما را تحریک کند و جوش را بدتر می کند.

برای بهترین نتیجه ، متخصصین پوست توصیه می کنند صورت خود را در زمان های زیر بشویید:

  • زمانی که از خواب بیدارمی شوید

  • قبل از رفتن به رختخواب

زمانی که عرق می کنید

 

5. از شستن صورت و سایر پوست های مستعد آکنه دست بردارید.

اگر احساس می کند که پوستتان چرب،کثیف و مملو از لوازم آرایش است، ممکن است وسوسه شوید که آن را با مالش دادن تمیز کنید. اما این کار را نکنید. دست کشیدن روی پوست مستعد، جوش را تحریک و باعث بروز جوش می شود.

 

 

6. محصولات مراقبتی و آرایشی که باعث جوش می شوند را کنار بگذارید.

این محصولات دارای برچسب هستند. در بسته بندی ، ممکن است یکی از موارد زیر را مشاهده کنید:

Won't clog pores

Non-comedogenic

Non-acnegenic

Oil free

 

از آنجا که برخی از این محصولات مراقبت از پوست هنوز ممکن است باعث ایجاد جوش در افراد معدودی شود ، ممکن است لازم باشد محصولات مختلفی را قبل از انتخاب محصول نهایی بررسی کنید.

 

 

7. از دست زدن به جوش های خود پرهیز کنید.

فشار دادن جوش برای خالی کردن آن ممکن است سریعترین راه برای پاک کردن آن به نظر برسد ، اما پس از این کار ظاهر آن بد تر می شود.

 

8. داروهای جوش را روی همه پوستهای مستعد پخش کنید ، نه فقط روی جوش ها.

استفاده از یک لایه نازک از کرم ضد جوش بر روی پوست مستعد آکنه به درمان جوش های موجود کمک می کند و از بروز جوش های جدید بر روس پوست جلوگیری می کند.

 

9. مرتبا وسایلی که با پوست در تماس است را بشویید.

سلول های مرده پوست ، باکتری ها و گردو خاک بر روی این سطوح شکل می گیرد که می تواند منافذ شما را مسدود کند. شستن آنچه که پوست شما را مستعد جوش می کند می تواند از این امر جلوگیری کند.

مرتبا هفتهای دو بار روبالشتی و ملافه های خود را تعویض کرده و بشویید.

 

10. از متخصص پوست کمک بگیرید

اگر همچنان بعد از امتحان کردن این توصیه ها جوش های شما درمان نشده است یا دچار کیست پوستی شده اید متخصص پوست می تواند به شما کمک کند.

متخصصین پوست این روزها تقریبا قادر به درمان جوش صورت و بدن از هر نوعی هستند. یک متخصص پوست می تواند برنامه درمانی را متناسب با نیازهای شما تنظیم کند.

 

اکنون که می دانید چه چیزی می تواند به درمان جوش صورت شما کمک کند ، زمان خرید محصولات مراقبت پوستی از قبیل کرم ضد جوش، مرطوب کننده، پاک کننده و سایر محصولات مراقبتی از این قبیل است. داروخانه آنلاین مهتاطب(mahtateb.com) با برخورداری از مشاورین متخصص در این زمینه همواره محصولات مراقبت خود را از بهترین برند ها و با بهترین قیمت ها در اختیار شما قرار می دهد. شما با تنها چند کلیک می توانید محصولات درمانی مورد نیاز را تهیه کنید.

http://tecnoplus.blog.ir/