صادرات محصولات در بازرگانی جایگاه ویژه ای دارد. هر محصولی چه غذایی، صنعتی، حتی پتروشیمی و ... در صورتی که به خارج  از مرز های یک کشور صادر شود می تواند سود اور یبسیاری به دنبال داشته باشد. در ایمن میان باید توجه داشته باشید که ارسال محصولات از لحظه ای که تولید می شود تا لحظه ای که به مقصد رسیده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد پروسه را طی می کند که اگر به ان بی توجه باشیم و استاندارد های آن را رعایت نکنیم نه تنها سود اوری به دنبال ندارد بلکه ضرر های هنگفتی را بر شرکت صادر کننده متحمل می کند.

یکی از اصولی که در این زمینه نقش تعیین کننده ای دارد بسته بندی صادراتی یعنی رعایت استاندارد های بین المملی برای محصول است. نماد هایی که بر روی کالای صادراتی درج می شود در دنیا از استاندارد خاصی پیروی می کند و با هدف حفظ ایمنی و سلامت محصول بر روی ان درج می شود. 

مزایای نماد های بسته های صادراتی

همانطور که می دانید حفظ ایمنی کالای صادراتی در طی مسیر از کشور مبدا تا رسیدن به کشور مقصد و پس از آن نگهداری و عرضه محصول در بازار بسیار اهمیت دارد. هرگونه آسیب به محصول صادراتی ضرر های هنگفتی را برای صادر کننده ها به دنبال دارد. از این رو استفاده از علائم استاندارد روی بسته بندی صادراتی برای انتقال اطلاعات در مورد محتوای بسته می تواند از ضرر های بیشماری در طول مسیر جلوگیری کند.

 

 

محصول شکستنی

این نماد زمانی به کار می رود که محتوای بسته شکستنی باشد و حمل و نقل ان باید با احتیاط انجام شود.
 

 

نماد ایستایی کالا

استفاده از نماد ایستایی یا دو فلش رو به بالا نشان می دهد که کدام قسمت محصول باید رو به بالا باشد تا آسیب نبیند.برای نگهداری و بارگیری این نماد بسیار کاربرد دارد.
 

 

حمل با احتیاط

این علامت نشان می دهد که هنگام حمل و نقل این کالا باید احتیاط شود.

 

چتر(دور از باران)

استفاده از این نماد به معنای این است که کالا باید دور از باران و رطوبت باشد و بیشتر روی محصولات دارویی و غذایی کاربرد دارد.

 

نماد دمای محصول

نماد دماسنجی که دو عدد روی آن نمایش  داده می شود نشان می دهد که حداقل و حداکثر دمایی که برای نگهداری صحیح محصول و جلوگیری از اسیب نیاز است به مقدار است.
 

 

انداختن در سطل زباله

استفاده این نماد به معنای این است که پس از استفاده از محصول می توانید ان را در سطل زباله بیندازید.
 

 

داخل سطل زباله نیندارید

استفاده از این علامت نشان می دهد که کالای شما الکترونیکی است و نباید پس از استفاده در داخل سطل زباله انداخته شود.

 

نشان طول عمر محصول

این نماد که بیشتر بر روی لوازم بهداشتی و آرایشی دیده می شود نشان می دهد که محصول بعد از اولین استفاده چه مدت زمان قابل استفاده است

 

دفترچه راهنما

استفاده از علامت دفترچه بر روی بسته بندی کالا به این معنی است که برای استفاده از این محصول باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

 

منبع : https://virgool.io/

http://tecnoplus.blog.ir/