سوئیس را می‌توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا، مجموعه‌ی شگفت‌آوری از چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و زرق‌و‌برق‌های زندگی شهری است. به عنوان کشوری که به لطف طبیعت، از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و مناظر زیبا بهره می‌برد، این کشور محصور در خشکی اروپایی، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی مشتاقان سفر و گردشگری است چرا که برای هر نوع سلیقه، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی برای ارائه دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور چیزی از بهشت کم ندارد.

برای سفر به سوئیس لازم است در ابتدا اقدام به دریافت ویزای شینگن سوئیس نمایید. 


برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، مقصد مناسبی است؛ برای عکاسان، بهترین نقطه‌ی روی کره‌ی زمین و برای عاشقان شکلات، شیرین‌ترین سفر زندگی خواهد بود. جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند. این کشور به معنای واقعی کلمه، زیبا است. این مقاله به معرفی جذاب‌ترین اماکن دیدنی سوئیس می‌پردازد که دیدنش را به هیچ وجه نباید از دست داد.

 

 

 

 

دیدنی های سوئیس

 

انواع ویزای سوئیس


گفتیم  که سوئیس یکی از کشور های عضو پیمان شینگن است بنابراین شما برای هر منظوری که به این کشور سفر کنید حتی اگر وراد خاط این کشور نشوید و از مرز هوایی آن عبور کنید نیازمند اخذ ویزای شینگن خواهید بود. انواع ویزای سوئیس به قرار زیر است:

ویزای سوئیس نوع A  (ویزای ترانزیت) :

شما با دریافت ویزای ترانزیت سوئیس می توانید از فرودگاه های سوئیس برای سفر به سایر کشورهای دیگر چه شینگن و چه خارج از محدوده شینگن استفاده کنید. اما اجازه نخواهید داشت از فرودگاه خارج شوید.

 

ویزای سوئیس نوع B  (ویزای عبور) :

با دریافت ویزای عبور به شما اجازه خرج از فرودگاه سوئیس داده شده و شما می توانید برای سفر به سایر کشورها از راه های زمینی اقدام کنید.

 

 ویزای سوئیس نوع C (ویزای شینگن) :

این ویزا که از نوع ویزای کوتاه مدت است برای سفرهای توریستی ، دیدار اقوام ، امور پزشکی و ماموریت های کاری صادر می شود. مدت اعتبار آن 90 روز در یک دوره 6 ماهه است.

 

 ویزای سوئیس نوع D (ویزای ملی) :

اگر شما به دلایلی باید بیش از 90 روز در سوئیس اقامت داشته باشید بایدد ویزای بلند مدت و یا ویزای ملی را دریافت کنید که از ادره مرکزی کانتئن صادر می شود. بنابراین تجار و فعالین اقتصادی و بازرگانی که لازم است چندین بار در طول سال به این کشور سفر کنند باید این نوع ویزای سوئیس را درخواست دهند.

 

مطلب پیشنهادی : ویزای کار اتریش

 

اخذ ویزای توریستی سوئیس


ویزای توریستی سوئیس که برای اقامت کوتاه مدت افراد در این کشور صادر می شود 90 روز در یک دوره 180 روزه اعتبار دارد.ایرانیان برای دریافت فرم ویزای سوئیس افراد باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنند و امکان دریافت مدارک و تعیین وقت به صورت آنلاین از طریق اینترنت برای متقاضیان وجود ندارد.

  • تکمیل فرم درخواست
  • پاسپورت دارای اعتبار ( اعتبار گذرنامه حداقل باید 3 ماه بیشتر از تاریخ درخواست ویزا باشد )
  • کارت ملی و شناسنامه و ترجمه های آنها
  • 2 قطعه عکس جدید
  • در صورتی که فرد قبلا ویزای شینگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری را دریافت کرده است، کپی از مهر ورود و خروج
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی
  • اسناد مالکیت زمین یا ملک 
  • گواهی شغلی
  • برنامه کلی سفر
  • رزرواسیون و معرفی محل اقامت در سوئییس
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه کپی بلیط هواپیما برگشت به کشور مبدا
  • در صورت محصل بودن نامه اشتغال به تحصیل

 

اسنادی از قبیل گواهی شغلی و از این قبیل برای اثبات برگشت شما به کشورتان بسیار مفید است و به این صورت شما دلیل محکمی برای برگشت به کشورتان را ارائه می دهید.همچنین در صورتی که سفر به سوئیس از طریق دعوتنامه صورت گیرد شانس شما برای دریافت ویزا بسیار بیشتر خواهد شد.شما باید شخصا برای ارائه مدارک به سفارت مراجعه کنید و عدم حضور به موقع فرصت شما را به کلی از دست می دهد و هزینه ای که برای درخواست ویزا کرده اید برگشت داده نمی شود.

 

دیدنی های سوئیس

 

سوئیس بهترین مکان هم برای عاشقان طبیعت و هم برای علاقه‌مندان به غذا است. آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی یا Hiking است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. با این حال اگر به این گونه فعالیت‌های تفریحی علاقه نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از ماشین‌های کابلی به قله‌های کوه‌های بلند اطراف بروید.

 

مطلب پیشنهادی : لیون شهر نور و مزه ها


یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به این کانتون از دیدنش لذت خواهید برد، ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگارنگ است که بسیاری از آن‌ها کافه، نانوایی و شیرینی پزی، فروشگاه‌های مخصوص پنیر و رستوران‌های وسوسه‌انگیز هستند که خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند. آپنزل به انواع پنیر‌هایش شهرت دارد. پس در سفر به این کانتون، حتما از کارخانه‌های محلی تولید پنیر و مراحل تهیه‌ی آن دیدن کنید. می‌توانید از تور‌های محلی نیز برای این بازدید جالب، کمک بگیرید.  

 

 لوسرن

شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌اند. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر است. مسافران و گردشگران از دیدن تک تک منظره‌های این شهر لذت خواهند برد؛ پل‌های مسقف، تفرجگاه‌های ساحلی و خانه‌های رنگارنگ، لوسرن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده‌است. فروشگاه‌های متعدد فروش سوغاتی در سراسر این شهر ممکن است شما را وسوسه کنند. چنانچه می‌خواهید با یک قایق تفریحی به Mount Rigi و Rütli Meadow سری بزنید، لوسرن بهترین مکان برای شروع حرکت شما است.