از یک چهارپایه پله ای استفاده کنید که به شما کمک می کند تا به سرعت نمای کاملی از فن را از طریق رنده بگیرید. روی یک چهارپایه محکم بایستید تا به رنده ای که پنکه شما را می پوشاند خوب نگاه کنید. بنابراین چگونه می توانید اگزوز فن حمام را با نور تمیز کنید.

فقط به ابزار تمیز کننده مناسب نیاز دارد. با نکات تخصصی ما، نحوه تمیز کردن فن حمام را فقط 20 دقیقه زمان می برد. چگونه فن اگزوز حمام را تمیز کنیم.

رنده معمولاً با پیچ وصل می شود. شما باید حداقل هر 12 ماه یکبار پنکه های حمام خود را تمیز کنید. قدم برای دنبال کردن.

نحوه تمیز کردن کانال اگزوز فن حمام نحوه تمیز کردن اگزوز فن حمام نوتون با نور توصیه می شود حداقل هر شش ماه یکبار پنکه حمام را تمیز کنید. داشتن یک فن خروجی که به بیرون در هر حمام خانه شما تهویه می‌شود و هر زمان که دوش می‌گیرید یا حمام می‌کنید و 15 تا 20 دقیقه بعد از آن برای از بین بردن رطوبت اضافی که می‌تواند باعث ایجاد کپک و کپک شود، آن را اجرا کنید.

این فن کوچک به خلاص شدن از شر بوها کمک می کند، رطوبت هوا را کاهش می دهد و حتی می تواند آلودگی های موجود در هوا را از مواد شیمیایی پاک کننده خانگی حذف کند. اما بی توجهی به آن می تواند کیفیت هوا را به خطر بیندازد و باعث ایجاد کپک و کپک شود. فرآیند تمیز کردن دقیق از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما روش کلی تمیز کردن نسبتاً یکسان است.

با این حال برخی از رنده ها نیز با گیره های کششی ساده متصل می شوند. علاوه بر آلودگی داخلی معمولی و گرد و غبار. همچنین ممکن است به کمک یا چیز دیگری برای پشتیبانی از جاروبرقی نیاز داشته باشید تا بتوانید به فن برسید.

بنابراین اگزوز خود را با نور یا هر وسیله دیگری برای نتایج بهتر تمیز کنید. هنگامی که مطمئن شدید که اتصال الکتریکی وجود ندارد، می توانید آن را تمیز کنید. قبل از اینکه فن اگزوز را لمس کنید، کلید برق حمام را خاموش کنید یا در صورت نیاز به احتیاط بیشتر، دوشاخه استاندارد دو شاخه را که فن را تقویت می کند، جدا کنید.

این به خوبی با استفاده از واکس فروشگاهی کار می‌کند، نه همه فن‌های اگزوز به این شکل از هم جدا می‌شوند، پس از تمیز کردن متوجه تفاوت بزرگی خواهید شد. فن همچنین به خلاص شدن از شر هوای معمولی حمام کمک می کند. چگونه فن های اگزوز را در حمام و آشپزخانه تمیز نگه داریم انرژی مستقیم.

هواکش های خروجی حمام باید به طور مرتب تمیز شوند. این بسیار مهم است زیرا اگر از این قسمت از سیستم HVAC خود مراقبت نکنید، کپک و کپک می تواند رشد کند و تنفس را برای شما و کسانی که از آلرژی آسم و غیره رنج می برند دشوار کند. وظیفه اگزوز فن حمام دور نگه داشتن بوی بد حمام است.

چگونه یک اگزوز فن حمام را تمیز کنیم. می توانید یک اگزوز فن حمام را با نور با استفاده از ابزارهای روزمره مانند پیچ ​​گوشتی فیلیپس و جاروبرقی مرطوب تمیز کنید. ممکن است با پیچ در جای خود ثابت شود، اما اکثر فن های مدرن با گیره های کششی که به راحتی جدا می شوند و نیازی به آن ندارند، در جای خود نگه داشته می شوند.

قبل از شروع، برق فن را در جعبه مدار قطع کنید. بنابراین باید پوشش را روزانه تمیز و ضدعفونی کنید.

اگر جارو برقی ندارید، می‌توانید از یک برس رنگ قدیمی برای تمیز کردن شکاف‌های فن استفاده کنید. وظیفه روکش اگزوز فن حمام این است که صدای فن ها را کاهش دهد و میکروب ها و کثیفی ها را از خود دور کند و پنکه شما را زیبا جلوه دهد. پس آن را کاملا تمیز کنید.

شما می توانید از جاروبرقی مغازه یا جاروبرقی استاندارد داخلی با اتصالات مناسب استفاده کنید. فرآیند فوق ساده است. اگر فن به طور منظم تمیز نشود، رطوبت اضافی ناشی از استفاده روزانه در حمام ممکن است از سقف حذف نشود که می تواند منجر به رشد کپک و کپک شود.

رنده را بردارید و با آن تمیز کنید. چگونه پنکه های سقفی حمام خود را که فراموش شده اند تمیز کنیم. خطرات آتش سوزی فن اگزوز حمام منطقه حفاظت از حومه شهر.

نحوه روغن کاری هواکش دستشویی و حمام



بعد از 5 تا 10 سال، موتورهای هواکش به دلیل تجمع آلودگی و چربی کند می شوند و ممکن است بسوزند. روغن روی یاتاقان ها باعث می شود که آنها مانند قبل کار کنند.

روغن کاری یک هواکش قدیمی حمام می تواند به آن کمک کند تا دوباره مثل روز اول کار کند. این در حالی است که برخی هواکش های جدید بگونه ای طراحی شده اند که موتور آن ها هیچ سوراخی برای روغن کاری نداشته باشد. این موتور ها دائمی هستند و اگر شما به این موتورها روغن اضافه کنید، باعث آسیب به موتور شده و گارانتی هواکش را از بین می برد. بنابراین روغن کاری هواکش دستشویی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.
 

روغن کاری هواکش دسشتشویی


برق را خاموش کنید

اولین قدم برای روغن کاری هواکش حمام و سرویس بهداشتی، قطع برق است. برق را از جعبه فیوز قطع کنید و از قطع بودن آن اطمینان پیدا کنید.
برای اینکه موتور هواکش به درستی روغن کاری شود، موتور و محفظه هواکش باید از سقف جدا شوند و این به معنای بازکردن سیم کشی برق است.

حفاظ هواکش را بردارید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوشش پلاستیکی را چند سانتی متر به سمت پایین بکشید پس از پایین کشیدن، دو گیره فلزی قابل مشاهده خواهند بود. با انگشتان خود، گیره های فلزی را فشار دهید. با این کار پوشش از محفظه آزاد می شود.

قطعه های هواکش را را جدا کنید

حالا وقت آن است که هواکش را از سقف جدا کنید تا به موتور برسید.
مجموعه هواکش و موتور معمولاً در یک محفظه بیرونی که روی تیرچه ها محکم می شود، بسته می شود.
برای جدا کردن مجموعه هواکش، باید یک یا دو گیره و تعدادی پیچ را باز کنید.

موتور و سیم کشی آن را از برق جدا کنید

هواکش‌های قدیمی‌تر ممکن است یک دوشاخه واقعی داشته باشند که به یک خروجی در مجموعه هواکش می‌رود.قبل از بیرون کشیدن مجموعه هواکش، به سادگی دوشاخه برق را بیرون بکشید.اگر دوشاخه وجود ندارد، سپس به برداشتن قطعه های هواکش ادامه دهید.
اکنون زمان قطع سیم کشی برق است. قبل از جدا کردن اتصالات برق را یادداشت کنید. معمولاً قرمز به قرمز و سفید به سفید برای هواکش اصلی و همچنین سبز یا آبی برای اتصال به زمین.

تیغه موتور و هواکش را جدا کنید

قبل از اینکه بتوانید بلبرینگ موتور را روغن کاری کنید یا حتی هر قطعه ای را به درستی تمیز کنید، ابتدا باید موتور و پره های هواکش را از قاب فلزی جدا کنید.
به عنوان یک راهکار می توانید از هواکش با گوشی خود عکس بگیرید تا بتوانید به خاطر داشته باشید که قطعات چگونه به هم متصل شده اند می روند تا بتوانید بدون مشکل آن را کنار هم قرار دهید.
هنگامی که موتور جدا شد، ممکن است لازم باشد موتور، حفاظ و تیغه های هواکش را قبل از استفاده از روغن تمیز کنید.
 

تعمیر هواکش حمام
 

حفاظ، موتور و یاتاقان را تمیز کنید

تمیز کردن این اجزا از این جهت اهمیت دارد که در کارایی و مکش هواکش تاثیر دارد. تمیز نکردن هواکش می تواند حتی منجر به گرم شدن بیش از حد موتور شده و حتی خطر آتش سوزی را به دنبال داشته باشد. نحوه تمیز کردن هواکش را مطالعه کنید و به طور مرتب آن را تمیز کنید.

نکته مهم :
رایج ترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که فورا روغن زدن را شروع می کنند.
مهم است که قبل از روغن کاری هواکش آن را تمیز کنید.


برای انجام صحیح این کار، از یک مسواک یا جاروبرقی محکم (ترجیحاً دستی) استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که اجزای مختلف را تمیز کنید و در عین حال مطمئن شوید که هیچ آسیبی نمی بیند.
همچنین تیغه آن را جداگانه با صابون بشویید.
در حین تمیز کردن، مراقب محوری باشید که موتور را نگه می دارد. این قسمت ممکن است هنگام تمیز کردن از نظر شما دور بماند، اما تمیز کردن آن بسیار مهم است.
هنگامی که همه چیز تمیز شد، زمان سازماندهی هر قسمت است. برای اطمینان بهتر است هر قسمت را روی زمین بگذارید تا مطمئن شوید که این اجزا از همه طرف روغن کاری می شوند.

روغن را روی بلبرینگ اعمال کنید

این همان چیزی است که منتظرش بودید، وقت آن است که هواکش حمام را روغن کاری کنید.
رایج ترین اشتباه این است که فقط شفت موتور هواکش را روغن کاری می کنید و فکر کنید کارتان تمام شده است،این کار فقط برای مدت کوتاهی مانند یک هفته به هواکش کمک می کند.
برای اینکه هواکش را تا حد ممکنهمانند روز های اول روغن کاری کنید، باید روغن را به یاتاقان فتیله روغن اضافه کنید.

نحوه روغن زدن هواکش حمام

پس از برداشتن شفت موتور هواکش، به دنبال یاتاقان فتیله روغن بگردید. مقداری مواد بیرون خواهد آمد اگر یاتاقان دارای آلودگی زیادی است، ابتدا بلبرینگ را تمیز کنید.
اسپری پاک کننده برای این مورد بسیار کارایی دارد. از این اسپری ها استفاده کنید اما قبل از اضافه کردن روغن به بلبرینگ، مطمئن شوید که خشک شده است.
همچنین ممکن است یک دریچه یا سوراخ روغن واقعی (یک سوراخ گرد) وجود داشته باشد که می توانید روغن را در آن بریزید.
فقط قبل از اضافه کردن حدود یک قاشق چایخوری روغن، ابتدا از تمیز بودن بلبرینگ اطمینان حاصل کنید.
روغن موتور 3 در یک برای این کار مناسب است.
روغن موتور 3 در یک روغن با درجه بالا برای روانکاری موتورهای الکتریکی کوچک مناسب است و ویسکوزیته بالاتری دارد (ضخیم تر است) به این معنی که عمر موتور هواکش شما را افزایش می دهد.

شفت موتور را تراز کنید

پس از مونتاژ مجدد موتور، نوبت به تراز کردن مجدد شفت می رسد.
یاتاقان ها انعطاف پذیر هستند، بنابراین پس از نصب مجدد موتور، باید به آرامی با انتهای پیچ گوشتی در هر جهت به محور ضربه بزنید.
شفت را بچرخانید تا آزادانه بچرخد. سپس یک بار دیگر در تمام جهات ضربه بزنید.
دوباره بررسی کنید که شفت آزادانه می چرخد.

هواکش را دوباره نصب کنید

اکنون که یاتاقان روغن کاری شده است و شفت را مجدداً تراز کرده اید، وقت آن است که مجموعه هواکش را دوباره در سقف نصب کنید.
سیم کشی برق را دوباره به همان روش قبلی وصل کنید و مجموعه هواکش را در محفظه پیچ کنید.
حال می توانید فیوز برق را دوباره وصل کنید

 

برگرفته از :https://superabzarpars.com/