هنگامی که رژیم غذایی شما ممکن است تمام نیازهای غذایی شما را برآورده نکند، مولتی ویتامین ها اغلب یک مکمل عالی محسوب می شوند. طبق اعلام موسسه ملی بهداشت، "حداقل نیمی از بزرگسالان آمریکایی مکمل غذایی مصرف می کنند که اکثر آنها مکمل های مولتی ویتامین/چند ماده معدنی هستند."

مولتی ویتامین ها به رفع هرگونه شکاف تغذیه ای که ممکن است رخ دهد و ممکن است به ارتقای سلامت کلی کمک کند، کمک می کند. Lauren Manaker، MS، RDN، LDN، CLEC، CPT، متخصص تغذیه با تجربه خود می گوید: "هنگام انتخاب مولتی ویتامین ها، به مواد مغذی موجود در قرص توجه کنید - و مطمئن شوید که این مواد مغذی مورد نیاز بدن شما هستند."

توجه به این نکته ضروری است که هیچ تعریف یا استاندارد نظارتی خاصی در مورد اینکه مولتی ویتامین باید چه مواد مغذی و در چه سطحی داشته باشد وجود ندارد. به طور کلی، شرکت ها فرمولاسیون هایی را بر اساس ارزش روزانه، میزان توصیه شده رژیم غذایی و مصرف مناسب ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می کنند، اما بسیاری از فرمول های تخصصی وجود دارد که ممکن است شامل ترکیبات گیاهی یا تغذیه ای اضافی باشد. مولتی ویتامین ها همچنین باید عاری از مواد پرکننده و تأیید شده توسط شخص ثالث باشند تا اطمینان حاصل شود که هزینه ای را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. بطری ها باید تیره یا کاملاً در معرض نور خورشید قرار گیرند تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود. "

در مولتی ویتامین به دنبال چه چیزی باشید

هدف

مولتی ویتامین ها دارای فرمول های مختلفی هستند که هر کدام اهداف خاص خود را دارند. Gigi Rubin، MS، RD، CDN می گوید: "آنها مهم هستند زیرا بسته به رژیم غذایی فرد، ممکن است ریزمغذی ها را از دست بدهید."

قبل از انتخاب یکی از مواردی که در برنامه عادی زندگی خود قرار می دهید، سن، مشکلات بهداشتی و رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، همیشه ایده خوبی است که قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

فرم

رایج ترین اشکال مولتی ویتامین ها عبارتند از قرص، کپسول و صمغ. برخی از آنها در کپسول ها یا قرص های بسیار بزرگ وجود دارد که بلع آنها دشوار است، که ممکن است مصرف آنها را کمتر کند.

روبین می گوید: "من فکر می کنم همه مولتی ویتامین ها مثر هستند." وی افزود: "با این حال، من از استفاده از چربی ها احتیاط می کنم زیرا ممکن است مواد افزودنی دیگری وجود داشته باشد که چندان سالم نیستند."

سایر مواد تشکیل دهنده

روبین می گوید: "هنگام انتخاب مولتی ویتامین، باید از گواهی آن اطمینان حاصل کنید." از آنجا که سازمان غذا و دارو تأیید نمی کند که مکمل ها حاوی آنچه در برچسب ذکر شده است، مهم است که مطمئن شوید که ویتامین ها و مکمل ها از طریق آزمایش استاندارد و تأییدیه محصول مورد بررسی قرار می گیرند.

بررسی کنید که آیا ویتامین های شما توسط USP (فارماکوپیا ایالات متحده) تأیید شده است - شرکتی با برنامه تأیید مکمل های غذایی که مواد ذکر شده روی برچسب را تأیید می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها حاوی سطوح مضر آلاینده های مشخص نیستند. این ویتامین ها دارای علامت تأیید شده USP خواهند بود.

نحوه انتخاب مکمل ها

تیم ما سخت تلاش می کند تا در مورد اینکه چرا ما مکمل های خاصی را توصیه می کنیم شفاف باشد. شما می توانید در مورد روش مکمل های غذایی ما در اینجا بیشتر بخوانید.

گزینه های زیادی در بازار وجود دارد و انتخاب گزینه مناسب برای نیازهای شما بسیار زیاد به نظر می رسد. برای مشاهده راهنمای انتخاب بهترین مولتی ویتامین اینجا کلیک کنید.