دریل برق بی سیم یکی از همه کاره ترین ابزاری است که می توانید در خانه خود نگهداری کنید. این کار برای سوراخ کردن سوراخ ها ، پیچ های محرک و هم زدن ملات از جمله کارهای دیگر است. بنابراین ما در جستجوی بهترین مته ، پیشنهاد می کنیم با بهترین مته برقی ، دریل درایور چکشی 1/2-اینچی Makita 18V Cordless استفاده کنید.
در صورت نیاز به ایجاد سوراخ در دیوار یا تخته ، دو گزینه پیش رو دارید. می توانید رویکرد brute force را انتخاب کنید. یک چکش و یک میخ بردارید و شروع به کوبیدن کنید. البته با این روش شما واقعاً نمی توانید عمق سوراخ را کنترل کنید یا اینکه چند بار با چکش انگشت شست خود را بزنید.

در عوض ، ما می خواهیم ابزار مناسب برای کار را انتخاب کنیم. شگفت آور است که وقتی ابزار مناسب در دست دارید ، چند شغل سریعتر پیش می روند. در این حالت ، ابزار مناسب مته برق است. شما تحت تأثیر قرار گرفتن دقیق سوراخ هایی با اندازه های مختلف برای آویز کردن تصاویر یا تعمیر مبلمان قرار خواهید گرفت ، این در حالی است که انگشت شست خود را نسبتاً بدون درد نگه دارید.

مته ها می توانند چند عملکرد عالی دیگر از جمله هم زدن ملات یا رانندگی و جمع شدن سریع پیچ ها را انجام دهند ، مهم نیست که پیچ دارای چه اندازه یا نوع باشد. اگر قرار است کارهای DIY را انجام دهید ، یک تمرین برق یک ابزار ضروری است.

انواع دریل
شما می توانید انواع مختلفی از مته ها را برای خرید پیدا کنید. تفاوت اصلی بین مته ها شامل طراحی های سیم دار و بی سیم است.

بی سیم: دریل های بی سیم تا حد زیادی محبوب ترین نوع دریل برای استفاده در خانه هستند. آنها از یک باتری قابل شارژ که در پایین دسته مته قرار دارد کار می کنند ، که باعث می شود ابزار در دست به خوبی متعادل بماند. ظرفیت باتری بر حسب ولت اندازه گیری می شود که این نیز برابر با قدرت مته واحد است. دریل های بی سیم به شما امکان می دهند بدون نیاز به نگرانی در مورد یافتن پریز برق ، در هر جایی کار کنید ، که به گفته ابزار در عمل یکی از ویژگی های ضروری است.
سیم دار: اگر مته ای دارید که از پدر یا مادربزرگتان تحویل داده شده است ، احتمال اینکه این یک مته سیم دار باشد که فقط وقتی به پریز برق وصل می شود کار می کند. دریل های سیم دار در روزهای ابتدایی تمرین های بی سیم همچنان محبوب بودند ، زیرا مدل های بی سیم سطح قدرت متناسب با یک مته سیم دار را نداشتند. با این حال ، این شکاف با مته های جدید بی سیم به میزان قابل توجهی بسته شده است. با مته سیم دار ، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن شارژ باتری باشید ، این مزیت اصلی این روز نسبت به دریل بی سیم است. به نقل از eBay ، دریل های مخصوص مانند دریل های چکش دوار یا دریل های کوبه ای در رده سیم دار قرار می گیرند.
Lowe's می گوید شما همچنین باید اندازه مته دریل را نیز در نظر بگیرید. هر مته می تواند حداکثر قطر مشخصی از لول یک مته را بپذیرد. ساق قسمتی از ذره مقابل شیارهای مته است. مته هایی در دسترس هستند که می توانند حداکثر 1 / 4- ، 3 / 8- یا 1/2 اینچ باند ساقه را بپذیرند.

اندازه های 3 / 8- و 1/2 اینچ بیشترین استفاده را دارند. Consumer Reports می گوید ، اندازه 1/4 اینچ احتمالاً توان مورد نظر شما را تأمین نخواهد کرد ، بنابراین سعی کنید از این اندازه مته به غیر از کارهای سبک خودداری کنید.

در مته به دنبال چه چیزی باشید
وقتی می خواهید مته برق را انتخاب کنید ، باید تمام ویژگی های مختلفی را که این ابزار فراتر از سیم و سیم دارد ارائه دهید. با توجه به آپارتمان درمانی ، حتی اگر دریل ها از طرح و شکل مشابهی برخوردار باشند ، اما قطعاً همه آنها برابر نیستند.

آمپر: روش اصلی برای اندازه گیری قدرت حفاری دریل های سیم دار آمپر است. برای اکثر کاربران خانگی ، یک دریل سیم دار با درجه بندی 6 یا 8 آمپر مناسب خواهد بود.
باتری: بیشتر مته ها از باتری لیتیوم یون قابل شارژ استفاده می کنند. این باتری ها برای صدها استفاده دوام می آورند و انرژی کافی برای اجرای مته برای چند ساعت استفاده مداوم را فراهم می کنند. دریل های بی سیم قدیمی ممکن است از فناوری شارژ NiCd استفاده کنند.
چاک: در یک دریل بی سیم معمولاً از یک دسته قابل چرخش استفاده می کند که به شما امکان می دهد ناحیه مته ای را که بیت ها را نگه می دارد محکم و شل کنید (اصطلاحاً به آن چاک می گویند). چاک را شل کنید تا کمی برداشته شود و قبل از استفاده مجدد آن را محکم کنید تا ذره محکم شود. برخی از مته های سیم دار قدیمی برای شل شدن و سفت شدن چاک به یک "کلید" نیاز دارند.
نور: برخی از مته ها شامل یک چراغ LED در مته ، نزدیک چاک هستند. به گزارش شبکه DIY ، این یک ویژگی عالی است که به شما امکان می دهد در هنگام کار در شرایط تاریک در حال حفاری چه چیزی باشید.
سوئیچ معکوس: کلید ضامن مته بین چرخش جلو و عقب سر مته تغییر می کند.
سرعت: در اکثر مته های قدرت تنظیمات متفاوتی از سرعت ارائه می شود که چرخش ها را در هر دقیقه یا RPM های اندازه گیری می کند. تنظیم سرعت سریعتر برای سوراخ کاری خوب عمل می کند ، در حالی که تنظیم سرعت کم سرعت برای پیچ های محرک بهتر است. شما اغلب سرعت را از طریق سوئیچ ضامن کنترل می کنید.
راه انداز: برای شروع چرخش سر مته ، ماشه را روی مته فشار می دهید. ماشه را رها کنید تا چرخش متوقف شود.
ولت: روش اصلی برای اندازه گیری قدرت حفاری دریل بی سیم ولتاژ است. مته ای با درجه ولتاژ بالاتر توانایی بیشتری در نفوذ مواد سخت و یا به d می دهد پیچ های سریع پرچ کنید. بیشتر مته های بی سیم برای استفاده در منزل در محدوده 12 تا 18 ولت قرار می گیرند اما برای بدست آوردن توان بیشتر می توانید مته های 20 تا 24 ولت را خریداری کنید.

منبع:https://www.businessinsider.com/best-drill