توضیحات متا یک ویژگی HTML است که برای توصیف اینکه یک صفحه چیست استفاده می شود. این می تواند در نتایج جستجو به عنوان قطعه ای در زیر برچسب عنوان ظاهر شود  تا زمینه بیشتری فراهم کند.

1 توضیحات متا کاوشگر سایت

نحوه نمایش قطعه کد در اینجا است:

 
 
 
<meta name = "description" content = "سایت اکسپلورر بر روی یک پایگاه داده بزرگ با 12 تریلیون پیوند و 402 میلیون کلمه کلیدی ردیابی شده اجرا می شود تا کاملترین داده های جستجوگرها درباره هر وب سایت یا URL را به شما ارائه دهد.">

حتی اگر ویژگی توصیف متا یک عامل رتبه بندی نیست  و Google آن را فقط در 37٪ از زمان جستجو در نتایج جستجو نشان می دهد ، باز هم بخشی از SEO در صفحه است  که ناشران محتوا اغلب با آن روبرو می شوند.

در این راهنما ، شما خواهید آموخت که چگونه سریع توصیفهای عالی متا ایجاد کنید و چگونه آنها را به طور موثر حسابرسی کنید. اما ابتدا بگذارید توضیح دهم که چرا توصیفات متا علی رغم اهمیت SEO به ظاهر کم ، هنوز هم مهم هستند.

  • چرا توضیحات متا هنوز مهم هستند
  • نحوه نوشتن توضیحات متا
  • نحوه ایجاد اولویت در ایجاد و ویرایش توضیحات متا
  • مثالهای عالی توصیف متا

داشتن یک توضیح متای جذاب ، افراد بیشتری را ترغیب می کند تا در نتایج جستجو بر روی وب سایت شما کلیک کنند. این مهم است ، حتی اگر Google فقط در 37٪ از اوقات ، توضیحات متا را نشان می دهد .

2 گوگل مطالعه متا توضیحات را بازنویسی می کند

به عنوان مثال ، اگر صفحه شما ماهانه 50،000 بار بازدید دریافت می کند ، Google به طور متوسط ​​توضیحات متا را برای 18،500 مورد از این نمایشات نشان می دهد. در این حالت افزایش CTR از 4٪ به 4.5٪ منجر به تقریباً 100 کلیک بیشتر می شود.

بنابراین گرچه نباید درباره توصیفات متا وسواس ورزید ، اما هنوز ارزش این را دارد که یک دقیقه از وقت خود را در صفحه هایی بگذارید که پاسخ "بله" پاسخ حداقل یکی از این سالات است:

  • آیا این صفحه برای هدایت ترافیک ارگانیک است؟
  • آیا به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود؟

سوال دوم احتمالاً نیاز به توضیح دارد.

می بینید که وقتی یک صفحه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود ، توضیحات را از برچسب های متا Open Graph می گیرد .

3 متا توضیحات اجتماعی

اما اگر توضیحات OG یا Twitter را تنظیم نکرده باشید ، به جای آن توضیحات متا را می کشد. بنابراین اگر فقط می خواهید برای تنظیم یکی از این برچسب ها تلاش کنید ، این باید توضیحات متا باشد.

در روند ایجاد.

این پنج مرحله را دنبال کنید تا به سرعت و به راحتی توصیفات متای خود را ایجاد کنید:

  1. برچسب عنوان خود را گسترش دهید
  2. هدف جستجوی بازی
  3. از صدای فعال استفاده کنید
  4. مختصر باشید
  5. توصیف متا را اجرا کنید

بیایید وارد آن شویم.

1. برچسب عنوان خود را گسترش دهید

همیشه به توصیف به عنوان چیزی که با برچسب عنوان تکمیل می شود فکر کنید . عناوین باید خلاصه ای از یک صفحه را با استفاده از چند کلمه کلیدی اصلی که موضوع را مشخص می کنند ، داشته باشد. توضیحات متا فرصتی برای گسترش بیشتر این موارد فراهم می کند.

4 توضیحات متا لینکهای خراب را بررسی کنید

در مورد بالا ، توضیحات مختصر باعث ایجاد انگیزه برای کلیک بر روی جستجوگر لینک شکسته ما می شود  زیرا:

  • صفحات و وب سایت ها را بررسی می کند.
  • پیوندهای داخلی و خارجی را در نظر می گیرد.
  • این ابزار سریع است.
  • این یک دام تولید سرب نیست. می توانید بلافاصله از آن در صفحه استفاده کنید.

در اینجا نگران کلمات کلیدی shoehorning نباشید. مهمتر این است که چیزی را ایجاد کنید که با خواننده ارتباط برقرار کند و کلیک را فریب دهد. در صورت مناسب از USP خود استفاده کنید.

2. هدف جستجوی بازی

هدف جستجو  "چرا" است که پشت یک سeryال قرار دارد. به عبارت دیگر ، بیشتر افراد هنگام جستجوی کلمه کلیدی اصلی شما به دنبال چه هستند؟

  • آیا آنها اطلاعات می خواهند؟
  • آیا آنها می خواهند چیزی بخرند؟
  • آیا آنها به دنبال یک وب سایت خاص هستند؟
  • آیا آنها می خواهند سریع به یک سوال پاسخ دهند؟

برای این می توانید از نتایج جستجو به عنوان پروکسی استفاده کنید. Google تلاش می کند تا مرتبط ترین نتایج را برای جستجوگران ارائه دهد ، بنابراین به دنبال نقاط مشترک در میان صفحه های صفحات با رتبه برتر باشید.

به عنوان مثال ، تقریباً هر نتیجه برای "توضیحات متا" تعریفی را در قطعه نشان می دهد ...

5 قطعه تعریف meta desciription

... بنابراین ما نیز با آن پیش خواهیم رفت.

سایر SERP ها ممکن است خیلی ساده نباشند ، اما شما همیشه می توانید برخی از سرنخ ها را انتخاب کنید. بیایید نگاهی به "نحوه بستن کراوات" بیندازیم:

6 نحوه بستن کراوات

همه این اسنیپت ها در مورد انواع گره ها صحبت می کنند و بیشتر آنها به نحوه ارسال پیام از دستورالعمل های گام به گام اشاره می کنند. این به ما می گوید که این موارد احتمالاً برای جستجوگران مهم است و ارزش آن را دارد که در یک توضیح متا ذکر شود.

فقط باید با SERP های نیت مخلوط مانند "میز ایستاده" مراقب باشید.

7 نتیجه میز تحریر

می بینید که در اینجا ترکیبی از نتایج وجود دارد. برخی از آنها پست های وبلاگ هستند که بهترین میزهای ایستاده را بررسی می کنند و برخی دیگر صفحات دسته محصولات فروشگاه های آنلاین هستند.

در مواردی از این دست ، باید از قطعه های صفحه که بیشترین همخوانی را با نوع محتوای منتشر شده دارند الهام بگیرید. اگر در مورد میزهای ایستاده یک پست وبلاگ نوشته اید ، به پست های بررسی و مقایسه نگاه کنید. اگر صفحه دسته تجارت الکترونیکی ایجاد کرده اید ، به آن ها نگاه کنید.

3. از صدای فعال استفاده کنید

صدای فعال با آدرس دهی مستقیم جستجوگر ، وضوح را بهبود می بخشد و کلیک را فریب می دهد.

مثالی در اینجا آورده شده است:

صدای فعال md

می بینید که با یک فعل شروع می شود و جستجوگر را به موضوع جمله تبدیل می کند. به عبارت دیگر ، این جستجوگر است که عمل را انجام می دهد.

اکنون به این نگاه کنید:

در مقایسه با مثال اول ، کسل کننده و بی انگیزه است. دلیلش این است که با صدای منفعل نوشته شده است.

SIDENOTE

من این را به عنوان یک مثال بد برای بیان نکته نوشتم. این توصیف واقعی نیست.

البته نوشتن توضیحات متا با صدای فعال همیشه عاقلانه نیست. نمونه موردی: توصیفاتی به سبک تعریف. اما به عنوان یک قاعده کلی ، صدای منفعل بیشتر از قاعده مستثنی است.

در مورد تفاوت صدای فعال و منفعل در اینجا بیشتر بدانید .

4- مختصر باشید

توضیحات متا محلی برای قصه گویی نیست. هر کلمه ای از این جهت مهم است که کاربران به سرعت تصمیم می گیرند با حذف نتایج ، روی چه چیزی کلیک کنند و به این دلیل که توصیف ها بعد از یک مدت مشخص کوتاه می شوند.

10 قطعه گره کراوات

در حال حاضر ، این طول 920px (160 characters نویسه) در دسک تاپ و 680px (120 ~ نویسه) در تلفن همراه است. بهترین شرط بندی شما به نگه داشتن آنها در طول است که استفاده از یک ابزار مانند این یکی ، یا یک وردپرس جستجوگرها پلاگین  مانند Yoast با قابلیت های ساخته شده در.

11 طول توضیحات متا

اینکه بهتر است برای کاربران تلفن همراه یا دسک تاپ بهینه سازی کنید به مخاطبان شما بستگی دارد. اگر معمولاً به دنبال توصیف طولانی تر برای کاربران دسک تاپ هستید ، مطمئن شوید که ¾ طول آن به نقطه رسیده اید ، بنابراین حتی کاربران تلفن همراه می توانند آن را ببینند.

اینجا غذای آماده چیست؟ مختص کاربران باشید ، نه موتورهای جستجو. محدودیت طول علامت خوبی برای وجود کلمات غیرضروری است.

5- توصیف متا را به کار گیرید

اگر از CMS استفاده می کنید ، این کار بسیار آسان است. در Wix ، Squarespace ، Shopify و اکثر موارد دیگر ، مکانی برای تایپ یا چسباندن توضیحات متا در قسمت باطن پیدا خواهید کرد.

12 توضیح مربع فضای مربع

در وردپرس ، افزونه هایی مانند Yoast و RankMath همین قابلیت را اضافه می کنند.

اگر از CMS استفاده نمی کنید ، فقط برچسب توضیحات متا را در <head> بخشی از کد HTML خود جایگذاری کنید .

13 کد توضیحات متا

توصیه

اگر توضیحات متا را مستقیماً به کد اضافه می کنید ، از علامت های نقل قول در خود توضیحات استفاده نکنید زیرا باعث خرابی همه چیز می شود. درعوض ، از موجودیت HTML استفاده کنید & quot؛ بنابراین به نظر می رسد به این شکل است:

<meta name="description" content="Just showing how to use &quot;quotation marks&quot; in meta description.">

اگر هنگام افزودن توضیحات متا در CMS و افزونه ها از علامت های نقل قول استفاده می کنید ، آنها معمولاً از کدگذاری HTML برای شما مراقبت می کنند.

در طی مراحل انتشار تنها زمانی نیست که باید توضیحات متا را در نظر بگیرید. ممکن است قبلاً صفحاتی داشته باشید که توضیحات متای نامناسبی داشته یا اصلاً ندارند.

ممیزی کل وب سایت شما برای توضیحات متا هیچ فایده ای ندارد. درعوض ، روی صفحاتی تمرکز کنید که بیشترین بازدید بازدید را دارند. این زمانی است که توصیف متا بهتر می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

این صفحات را می توانید در Ahrefs Webmaster Tools پیدا کنید . فقط یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید ، با سایت حسابرسی خزنده را اجرا کنید ، سپس به Page Explorer بروید و این فیلترها را اعمال کنید:

14 فیلتر صفحه جستجوگر سایت

بعد ، روی دکمه "مدیریت ستون ها" کلیک کنید و "Organic traffic" ، "Meta description" و "Meta description length" را انتخاب کنید:

در آخر ، صفحات را بر اساس میزان بازدید ارگانیک آنها مرتب کنید:

16 صفحه ترافیک ارگانیک

اکنون شما در حال بررسی مهمترین توصیفات متای خود هستید. مواردی را که عالی نیستند یا به طور کامل از بین رفته اند بررسی کنید.

در حالی که من این روش "گرفتن همه" را توصیه می کنم ، شما همچنین می توانید فقط برای بررسی توضیحات متا از دست رفته انتخاب کنید. و این حتی راحت تر است زیرا آنها مستقیماً در  گزارش صفحه گزارش می شوند:

17 صفحه کاوشگر در صفحه

برای باز کردن گزارش و مرتب سازی صفحات بر اساس ترافیک ارگانیک ، بر روی دکمه "مشاهده URL های تحت تأثیر" کلیک کنید تا اولویت بندی درست شود:

18 خطای خالی توضیحات متا

این یک ممیزی کاملاً آسان بود ، درست است؟ با الهام از نوشتن بیشتر چطور؟

بیایید همه چیز را با چند نمونه از توصیفات متای خوش ساخت در صنایع و اهداف جستجو جمع بندی کنیم.

1. خط بهداشتی

19 شرح متا خط سلامت

ظاهراً بیشتر جستجوگران به دنبال تعریف در اینجا هستند ، بنابراین این چیزی است که این توضیحات متا نشان می دهد. سپس خواننده را ترغیب می کند تا با کلیک بر روی مزایای گلیسین اطلاعات بیشتری کسب کند. ساده و کارآمد

2. TimeOut

20 توضیح متا تایم اوت

من فکر کردم که نتایج متفاوتی از محله ها و هتل ها را در اینجا می بینم ، اما نتایج جستجو بیشتر در مناطق پراگ متمرکز است. و این توصیف کاملاً با نیت مطابقت دارد. این یک راه حل را به صورت مختصر ، خونسرد و عملی ارائه می دهد. ذکر "پنج بهترین محله" همچنین به جستجو می گوید که مجبور نخواهند شد یک سن را برای خواندن آن بگذرانند.

3. پاتاگونیا

21 توصیف متا پاتاگونیا

در اینجا ، جستجوگر به دنبال اقلام فروش است. من در ابتدا سیگنال فوریت را دوست دارم. این احساس اصیل تر و کمتر پرخاشگرانه تر از آنهایی است که تمایل دارند. سپس تصدیق آنچه را که برای آن خواسته اید مشاهده می کنید ، و به دارایی متمایز پاتاگونیا ختم می شود: حمایت از پایداری و حفاظت.

4. نوردستروم

22 توصیف متا nordstrum

این نمونه نمونه یک صفحه عالی تجارت الکترونیکی در نتایج جستجو است. این احتمال وجود دارد که Nordstrom محبوب ترین انواع مانتوها و مارک های خود را در اینجا ذکر کند. حمل و نقل رایگان نیز احتمالاً USP  در این SERP ها است زیرا تنها یک نتیجه دیگر آن را ذکر کرده است.

5. خرید کنید

خرین مثال ما یک صفحه اصلی است. این یک دسته بندی خاص خود است زیرا شما باید برند خود و آنچه انجام می دهید را منعکس کنید. Shopify این کار را به خوبی انجام می دهد. واضح است و از شما می خواهد سرویس را به صورت رایگان امتحان کنید.

صفحه اصلی شما تنها صفحه ای است که به شما توصیه می کنم زمان بیشتری را صرف توضیحات متا کنید زیرا بیشتر برای نمایشگرهای مارک در جایی که هدف مشخص است نشان داده می شود. در نتیجه ، به احتمال زیاد Google توضیحات متا را در SERP نشان می دهد .