بسیاری از خانم ها نازک شدن مو و طاسی پوست سر را تجربه می کنند. به همین دلیل به دنبال راهی برای درمان ریزش مو و تجدید حیات موهایشان هستند.در مقاله نحوه درمان ریزش موی خانم ها بیان شده است که هورمون درمانی یک راه حل برای درمان این عارضه شایع است.در این مقاله هورمون درمانی، فواید و مزایای آن را به طور کامل شرح می دهیم:

زنان ممکن است برای درمان موضعی راه هایی مانند ماینوکسیدیل (روژین) یا شامپو کتوکونازول شامپو( Nizoral)  را انتخاب کنند.

اما زنانی که یائسگی دارند ، گرگرفتگی شدید را تجربه می کنند و برای علائم یائسگی از آنها جایگزینی هورمونی (HRT) تجویز می شود ، ممکن است از مزایای دوتایی برخوردار شوند: HRT نیز می تواند یک درمان مناسب برای ریزش مو باشد.

 

درباره درمان جایگزینی هورمون هورمون درمانی

 

در درمان جایگزینی هورمونهای زنانه ، به طور معمول استروژن و پروژستین با هم است. زنان ممکن است این هورمون ها را به اشکال مختلف از جمله کرم های استروژن و پروژسترون ، قرص ها و پچ های پوستی دریافت کنند.

 

HRT اغلب برای کمک به زنان در مبارزه با علائم ناراحت کننده یائسگی تجویز می شود ، از جمله:

 

  • خواب مشکل
  • گرگرفتگی و تعریق شبانه
  • حالت
  • از دست دادن میل جنسی

درمان ریزش مو

 

HRT و ریزش مو

استروژن با رشد مو - و ریزش مو مرتبط است. به عنوان مثال ، در دوران بارداری میزان استروژن یک زن از حد معمول بالاتر است ، که بیشتر فولیکول های مو را "رشد" نشان می دهد و کمتر "استراحت" می کند.

در حالی که میزان استروژن زیاد است ، زنان موهای پر و ضخیمی دارند. اما هنگام ریزش ، مانند بعد از حاملگی یا در دوران یائسگی و بعد از آن ، موهای بیشتری وارد فاز "استراحت" می شوند ، جایی که به زودی از بین می روند و باعث نازک شدن و حتی لکه های پوستی می شوند.

بنابراین ، برای خانم هایی که ریزش مو به دلیل پایین بودن سطح استروژن ایجاد می شود ، درمان هورمونی ممکن است سطح استروژن را ترمیم کند ، علائم یائسگی را ترمیم کند - و ریزش مو را کندتر کند.

 

HRT به عنوان یک درمان ریزش مو: مزایا و خطرات

 

اگرچه این بیماری فقط به عنوان آخرین راه حل برای علائم یائسگی تجویز می شود ، اما درمان هورمون برای بعضی از خانم ها یک روش معمول و بسیار مؤثر برای ریزش مو است - تا زمانی که قبل از یائسگی یا پس از یائسگی باشند و از نظر عوارض جانبی HRT در معرض خطر بیشتری نیستند. این اکثر اوقات برای زنانی که مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک هستند ، تجویز می شود که به آن طاسی الگوی نیز گفته می شود. جایگزینی هورمون درمانی هم برای سلامتی عمومی و هم برای مدیریت علائم فواید زیادی دارد ، بلکه تعدادی از عوارض جانبی نیز دارد - که از ناخوشایند تا خطرناک است.

 

عوارض جانبی جدی برای هورمون درمانی پیش می آید می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان (وقتی HRT طولانی مدت مصرف می شود)
  • در صورت ابتلا به سرطان پستان خطر مرگ بیشتر است
  • در مورد خانمهایی که رحم دست نخورده دارند ، اگر جایگزینی استروژن با درمان پروژسترون همراه نباشد ، خطر ابتلا به سرطان رحم افزایش می یابد
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی
  • افزایش خطر لخته شدن خون

 

برخی از خانمها ممکن است عوارض جانبی ناراحت کننده ای را که جدی تر نیستند تجربه کنند ، از جمله:

 

  • خونریزی غیر طبیعی واژن (که برای رد احتمال سرطان رحم نیاز به ارزیابی دارد)
  • حالت تهوع و نفخ
  • تحریک پذیری
  • سردردهای مکرر
  • سینه های درد

 

قبل از شروع درمان با جایگزینی هورمون ، مهم است که در مورد خطرات و عوارض منفی در مقابل فواید HRT با پزشک خود صحبت کنید. اگر در حال حاضر در شرایط سلامتی مانند بیماری های قلبی ، سرطان و لخته های خون در معرض خطر بیشتری هستید ، HRT ممکن است بهترین درمان ریزش مو برای شما نباشد. اگر HRT تجویز شده اید ، مصرف کمترین دوزهای مؤثر و مهم این است که داروها را در کمترین زمان مورد نیاز برای کنترل علائم مصرف کنید

 

  قرص ها و کرم های پروژسترون و استروژن

کرمهای استروژن و پروژسترون موضعی و داروهای خوراکی به طور کلی اشکال تجویز شده برای زنان یائسگی یا آلوپسی آندروژنتیک است. اما HRT به ندرت ، در هر صورت ، به تنهایی برای درمان ریزش مو تجویز می شود. اگر علائم آزار دهنده دیگری دارید که ممکن است HRT را ضمانت کند ، علاوه بر ریزش مو ، ابتدا لازم است که معاینه جسمی و فیزیکی کامل داشته باشید، و به احتمال زیاد قبل از تجویز این داروها آزمایش خون برای اندازه گیری سطح هورمون انجام خواهد شد.

درمورد تصمیم گیری در مورد اینکه آیا هورمون درمانی جایگزین درمانی مناسب برای درمان ریزش مو است ، باید همه این نکات را در نظر داشته باشید. این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و بهترین راه برای ترمیم رشد مو را بدون خطر سلامتی خود تعیین کنید.

http://tecnoplus.blog.ir/