چند سال گذشته ، بازاریابان  تصور می کردند که بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی مدوانی نخواهد داشت.با ظهور رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و اینستاگرام و حتی پینترست بازاریابی را به سمت و سویی جدید سوق داد. بازاریابان در این فکر بودند که چگونه از بازاریابی پیامکی و ایمیلی به سمت این رسانه های اجتماعی سوق می یابد. 


اما با وجود شناخته شدن فیس بوک اما بهد مدتی میزان دستیابی ارگانیک در فیس بوک به طور مداوم در میان مردم کاهش یافته است. روزهایی که می توانستید از طریق پست های عجیب به یک میلیون دنبال کننده برسید گذشته است.
علاوه براین به دلیل اینکه امکان کلاه برداری در تبلیغات آنللاین بسیار زیاد است کم کم مردم از این شیوه تبلیغات خسته شده و این روند برایشان ریسک بالایی را به دنبال می آورد و در نهایت باید خریدشان را با احتیاط بیشتری انجام دهند.

 


بازاریابی پیامکی به شما حق انتخاب می دهد


بازاریابی پیامکی به مردم این اجازه را می دهد که از دریافت پیامک های تبلیغاتی از طرف شرکت ها خود داری کنند.همین مورد در مورد بازاریابی ایمیل نیز صدق می کند. دکمه لغو اشتراک قدرتمندترین ابزار در این زمینه برای مشتری های حال حاضر این دو نوع از تبلیغات است.


در حالی که مخاطبان پیامک های تبلیغاتی شما از حق انتخاب برای دریافت پیامک های شما برخوردارهستند، شما نیز می توانید انتخاب کنید که چه کسانی پیامک های تبلیغاتی را دریافت کنند. این قابلیت بواسطه پنل اس ام اس برایتان فراهم می شود. شما با در اختیار داشتن یک پنل اس ام اس می توانید مخاطبان پیامک های تبلیغاتی را هدفمند انتخاب کنید. برای مثال اگر در زمینه یخچال های فروشگاهی فعالیت می کنید صنف ریافت پیامک هایتان را آرایشگران انتخاب نمی کنید. 
پنل اس ام اس به شما اجازه می دهد بر اساس سن و جنس و صنف شغلی و حتی محدوده و منطقه زندگی افراد پیامک ارسال کنید و این قابلیت برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. مزاحمت برای سایر افراد نداشته و این برایتان بزرگترین حسن خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی : غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی

 

بازاریابی پیامکی


بازاریابی پیامکی مسئولیت شما را بیشتر می کند


همانطور که گفته شد حق انتخاب مشتریان کار را برایتان دشوار و مسئولیت شما را در زمینه بازاریابی بیشتر می کند. به عنوان مثال نباید در ارسال پیامک مخاطبان خود را خسته کنید. حد متعادل و معقولی را درارسال پیامک های تبلیغاتی رعایت کنید.
نکته دیگری که در این زمینه باید رعایت کنید زمان ارسال پیامک است.این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که لحظات مناسب را برای دسترسی به کاربر تعریف کرده اید و بسیار مهم است که با نوع صحیح پیام رسانی به آن دست یابید.
به همین دلیل لازم است کمی نسبت مشتریان خود کنجکاو بوده و بتوانید علایق ، سلیقه ها و شیوه زندگی آن را تحت نظر داشته باشید. اشتباه نکنید قرار نیست وارد حریم خصوصی زمدگی افراد شوید اما لازم است در حیطه کاری خود هر موضوعی که بتواند رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد فراهم کنید و به دنبال این موضوع مشتریان وفادار داشته باشید. 


تصور کنید که شما صاحب یک مزون لباس و یا یک ارایشگاه هستید. در این صورت باید بدنید که در چه ایامی مشتریان شما بیشتر به دنبال استفاده از خدمات شما هستند. مسلما نزدیک اعیاد مختلف در طول سال و در یک فاصله زمانی معین قبل از عید نوروز تعداد افرادی که به شما مراجعه می کنند بیشتر است . بنابراین از این فرصت استفاده کنید . باید برای ارسال پیامک در این ایام برنامه خاصی داشته باشید.


حفظ مشتریان با سابقه


مخاطبان انواع پیامک هایتان را با توجه به روال گذشته ای که به شما مراجعه کرده اند شناسایی و دسته بندی کنید و متناسب با نیازشان و علایقشان برایشان پیامک های تبلیغاتی ارسال کنید. 
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که متن پیامک شما بسیار مهم و با اهمیت است. اگر مخاطبتان از مشتریان قدیمی است حتما با اسم شخصی به آن ها پیامک ارسال کنید. اما در عین حال پیامکتان جذاب و تاثیر گذار باشد.این موضوع به طور جداگانه برای حفظ مشتریان باسابقه شما بسیار تاثیر کذار است.


در انتها باید بگوییم که بازاریابی پیامکی مدت زیادی است که در حال اجراست. این طور که به نظر می رسد از میزان محبوبیت آن کاسته نشده است. حتی با وجود ظهور شبکه های اینستاگرامی که با تصویر پیام را به مخاطب می رسانند اما هنوز بازاریابی پیامکی پیشتاز است. مهم ترین دلیلی که باعث شده ارسال پیاک تبلیغاتی همچنان پیشتاز باشد دسترسی سریع افراد به آن است که نیاز به اینترنت نداشته و اکثریت افراد با هر نوع تلفن همراه به آن دسترسی دارند.
اما شما در این میان می توانید از فرصت استفاده کرده و در متن پیامک تبلیغاتی خود لینک به سایت شخصی و یا اینستاگرام خود را قرار داده و از مشتریانتان بخواهید که از صفحات شما دیدن کنند. به این ترتیب شما با یک تیر دو نشان زده اید...!!