کشور آلمان با بیشمار جاذبه گردشگری مقصد عالی برای توریست ها است . کوه های بلند، رودخانه های پیچیده، دره های سرسبز و حدود 20000 قلعه زیبا در این کشور وجود دارد . تاریخ فوق العاده پیچیده کشور آلمان در بناهای تاریخی و موزه های این کشور  منعکس شده است. برای سفر به آلمان اخذ ویزای شینگن لازم است. شما با دریافت ویزای توریستی المان که مدت 90 روز اعتبار دارد می توانید با یک برنامه ریزی دقیق از بسیاری شهر های دیدنی آلمان از جمله برلین ، کلن ، مونیخ ، هامبورگ ، فرانکفورت ... دیدن کرده و مطمئن باشید از دیدن جاذبه های گردشگری این شهر ها شگفت زده خواهید شد.

 

در این مطلب برخی دیدنی های آلمان را برایتان بازگو می کنیم و می توانید آنها را قبل از سفر در ذهن داشته باشید.

 

قلعه هایدلبرگ 

 

شهر هایدلبرگ در آلمان یکی از شهر های به جا مانده از جنگ جهانی است که خود جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد . مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر قلعه هایدلبرگ است که بر روی تپه های اطراف شهر و در ارتفاع 80 متری قرار گرفته و برای بازدید از آن می توانید ازمیان انبوه درختان سبز پیاده روی کنید یا با استفاده از راه آهن فانکشن به قلعه برسید. در بالای قلعه می توانید رودخانه نیکار و پل قدیمی کارل تئودور را نظاره کنید. روی این پل تندیس های زیبایی قرار گرفته که می توانید با عبور از پل آن ها را از نزدیک مشاهده کنید.

 
کلیسای جامع کلن
 
کلیسای کلن، یکی از جاذبه های پر زرق و برق در این شهر و جاذبه اصلی این شهر آلمان است. این بنا در نزدیکی رودخانه راین واقع شده است. این کلیسای جامع حدود 6200 متر مربع مساحت داشته و از 56 ستون عظیم تشکیل شده است. مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، کنده کاری‌ها و نادوان‌ها و ستون‌های قوس‌دار به زیبایی تمام این کلیسا را مزین کرده است.
 
قلعه‌ی نوش‌وانِشتاین
 
شاید یکی از جذابترین جاذبه های توریستی در آلمان، نیشواناستین، یک قلعه شگفت انگیز افسانه ای است که الهام بخش والت دیزنی برای ایجاد معروف ترین پارک آن، پادشاهی سحر و جادو است. در حقیقت، شباهت بین این قلعه و قلعه سیندرلا بسیار زیاد است. دره های درخشان، کوه ها و دریاچه های زیبا، نیشوانستین از مارینبروک، یا پل مریم و همچنین زشته کوه های آلپ منظره باور نکردنی را برای بازدید کنندگان فراهم آورده است.
 
دیواربرلین
 
هیچ بازدیدی از برلین بدون دیدن یکی از معروف ترین دیوارهای جهان کامل نیست. دیوار برلین (Berliner Mauer) آلمان شرقی (از جمله شرق برلین) را از غرب برلین از سال 1961 تا 1990(زمانی که در نهایت تخریب شد) از هم جدا کرد. شما هنوز هم می توانید از بعضی از بقایای دیوار، از جمله Checkpoint Charlie (یک گذرگاه شناخته شده در امتداد دیوار) و برخی آثار دیگر در نزدیکی Ostbahnhof بازدید کنید. بخش هایی از دیوار، اغلب با پیام های سیاسی و نمادهای صلح نقاشی می شود، همچنین در سراسر شهر و در سراسر جهان معروف است !
 
قصر سان سوسی
این قصر که به ثبت یونسکو رسیده و در شهر پستدام قرار گرفته از چند کاخ و پارک تشکیل شده که از میان آن ها سان سوسی از همه آن ها مشهور تر است. این قصر تنها 10 اتاق دارد که با نقاشی های فرانسوی تزئین شده است.اگرچه این کاخ بسیار کوچکتر از ورسای است اما آن را اغلب با کاخ ورسای فرانسه مقایسه می کنند. دیوار طولانی و زرد کاخ و گلخانه های بیشمار اطراف ان حتما برایتان جالب خواهد بود.