گردش کار اتوماسیون بازاریابی برای تیم های کم وقت نجات دهنده است. نه تنها این ، بلکه آنها همچنین می توانند بازاریابان را قادر به ایجاد روابط بهتر با مشتری ، تقویت تبدیل و افزایش چشمگیر درآمد کنند. برای اطمینان از سودمندی کسب و کارتان ، در اینجا 10 مثال از گردش کار اتوماسیون بازاریابی و جزئیات نحوه تنظیم خود آورده شده است.
بنابراین ، شما قبلاً درک کرده اید که اتوماسیون بازاریابی چیست و برای شروع خارش دارید. اما صبر کنید - بهترین گردش های اتوماسیون بازاریابی برای آزمایش کدامند و دقیقاً چگونه کار می کنند؟
در زیر 10 نمونه از گردش کار اتوماسیون بازاریابی ، همراه با چگونگی کمک به کسب و کار شما و دستورالعمل های تنظیم آنها وجود دارد. گردش کارها بر اساس آنچه می خواهید به دست آورید ، به دسته های زیر تقسیم می شوند:
درک گردش کار اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون گردش کار چیست؟
اتوماسیون گردش کار استفاده از فناوری برای خودکار کردن کارهای دستی بر اساس مجموعه ای از قوانین یا شرایط است. این گردش کارها دارای ساختار "اگر / پس" هستند ، به این معنی که اگر یک شرط خاص برآورده شود ، عملی رخ خواهد داد.
در یک زمینه بازاریابی ، گردش کار خودکار شامل عناصر زیر است:
- مختلف touchpoints در چرخه حیات مشتری، مانند زمانی که آنها به وب سایت شما و یا با خدمات به مشتریان خود
- شرایط یا عوامل ایجاد کننده مراحل کار ، که ممکن است یک ویژگی مشتری یا رفتار او باشد
- این اقدامات به طور خودکار با چنین شرایطی ایجاد می شوند ، مانند ارسال ایمیل به مشترک یا افزودن آنها به یک لیست
اگر این همه کمی پیچیده به نظر می رسد که نگران نباشید. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیل Sendinblue طیف وسیعی از الگوهای گردش کار آماده برای سناریوهای معمول را ارائه می دهد.
بنابراین ، نیازی به شروع از ابتدا نیست!
به علاوه شما می توانید آن را امتحان کنید برای به رایگان با دسترسی به مجموعه کامل Sendinblue از بازاریابی اتوماسیون ویژگی های تا 2000 تماس در طرح رایگان.
حال ، بیایید برخی از بهترین گردش کارهای اتوماسیون بازاریابی و نحوه عملی کردن آنها را بررسی کنیم.
10 گردش کار اتوماسیون بازاریابی و نحوه تنظیم آنها
در اینجا چند نمونه از اینکه چگونه تیم بازاریابی شما می تواند از گردش کار خودکار برای تقویت نتایج شما استفاده کند ، آورده شده است.
گردش کار برای ایجاد روابط
اتوماسیون می تواند نقش اساسی در استراتژی بازاریابی رابطه شما داشته باشد. این نه تنها به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را ایمن کنید بلکه در درازمدت از وفاداری آنها به برند شما نیز اطمینان حاصل می کند.
1. استقبال از مشترکین
ایمیل خوش آمد گویی موثر است که باید برای مشترکین که ثبت نام برای محتوا مانند خبرنامه خود را است. این مثال اتوماسیون ایمیل ساده مخاطبان شما را نشان می دهد که از آنها مراقبت می کنید و پایه و اساس یک رابطه پایدار را ایجاد می کند.
می توانید از گردش کار خوش آمدید برای موارد زیر استفاده کنید:
- پیشنهاد ارزش خود را دوباره بیان کنید (یا درمورد آن توضیح دهید) . چه چیزی شما را خاص می کند؟
- انتظارات خود را برای مشترکین خود تعیین کنید. آنها چه انتظاری می توانند از محتوای شما داشته باشند و هر چند وقت یک بار آن را دریافت می کنند؟
- از مشترکین جدید جامعه خود استقبال کرده و به آنها طعم شخصیت جذاب شما را می بخشید!
- مشترکان را با یک جایزه غافلگیر کنید. اگر یک فروشگاه یا محتوای اضافی داشته باشید که بلافاصله بارگیری شود ، این می تواند یک کوپن باشد .
نحوه تنظیم گردش کار
این گردش کار نوعی پاسخگوی خودکار ایمیل است . این در میان نمونه های ساده تر است ، با متغیرها و شرایط کمتری درگیر است. بنابراین ، گردش کار مناسب برای افرادی که تازه با اتوماسیون بازاریابی شروع کرده اند!
ماشه ارسال فرم ثبت نام در وب سایت شماست که مشترک را به لیست انتخابی شما اضافه می کند. هنگامی که آنها به لیست بپیوندند ، این به طور خودکار گردش کار را آغاز می کند و کمپین ایمیل استقبال را که آماده کرده اید ارسال می کند.
2. ارائه محتوای دروازه دار
نسل سرب هرگز یک خیابان یک طرفه نیست. اگر از مشتریان احتمالی خود اطلاعات می خواهید ، باید به آنها دلیلی برای اشتراک آنها بدهید!
محتوای دردار یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف است. شما چیز ارزشمندی مانند کتاب الکترونیکی قابل بارگیری یا وبینار در اختیار کاربران قرار می دهید . و در ازای آنها اطلاعات مفیدی مانند نام ، شرکت ، آدرس ایمیل و سایر مشخصات تماس آنها را ارائه می دهند.
محتوای دردار به ویژه به عنوان یک تاکتیک تولید سرب بسیار مثر است زیرا افرادی را جذب می کند که احتمالاً به پیشنهاد شما علاقه مند هستند. گردش کار اتوماسیون خوش ساخت می تواند به سرمایه گذاری در این امر کمک کند.
پس از ارسال خودکار مشترکین محتوایی که در آن ثبت نام کرده اند ، می توانید با پیگیری محتوای متناسب با علایق آنها ، منجر به پرورش شوید.
نحوه تنظیم گردش کار
نقطه شروع شما ایجاد یک صفحه بازشو یا فرود برای محتوای دروازه دار خود است که به پایگاه داده شما متصل است. وقتی کسی فرم را برای دسترسی به محتوا پر می کند ، به لیست ایمیل اضافه می شود. این جریان کار را آغاز می کند.
از آنجا می توانید یک سری اقدامات ایجاد کنید تا مشترکین در زمان مناسب محتوای مربوطه را دریافت کنند.
3. پرورش سرب
همانطور که مثال فوق نشان می دهد ، اتوماسیون بازاریابی می تواند پرورش هدایت های جدید را آسان و موثرتر کند.
هدف از پرورش سرب راهنمایی مشتریان بالقوه به سمت تبدیل است. می توانید از این نوع گردش کار استفاده کنید تا:
- تعامل مشتری را در تمام مراحل تحقیق و خرید وی حفظ کنید
- با اطلاعات مربوطه که برای خرید نیاز دارند ، چشم اندازها را فراهم کنید
نحوه تنظیم گردش کار
گردش کار پرورش دهنده سرب شما باید از اولین نقطه ممکن در قیف فروش آغاز شود. این ممکن است زمانی باشد که شخصی در خبرنامه شما مشترک می شود یا درخواست نمایش آزمایشی محصول شما را دارد.
هنگامی که یک سرب وارد گردش کار شما می شود می توانید تعامل آنها را دنبال کنید تا سفر مشتری را بیشتر تنظیم کنید. به عنوان مثال ، بسته به اینکه از کدام صفحات در سایت شما بازدید می کنند ، می توانید یک کمپین ایمیل خودکار با محتوای مربوطه را بر اساس علایق آنها پیگیری کنید.
4. دریافت بازخورد
بازخورد مشتری نه تنها برای بهبود خدمات یا محصول بلکه برای جلب اعتماد ابزاری ارزشمند است. و با گردش کار خودکار ، بازخورد و اندازه گیری رضایت مشتری بسیار راحت تر است!
نحوه تنظیم گردش کار
ابتدا در مورد نقطه تماس که باید درخواست بازخورد را تحریک کند تصمیم بگیرید. برخی از سناریوهای احتمالی شامل خرید محصول یا تعامل مشتری با تیم پشتیبانی شما است . این باید باعث شود پیامی از مشتری بخواهد در مورد تجربه خود بازخورد داشته باشد.
و می توانید بر اساس پاسخ مشتری ، با یک گردش کار چند مرحله ای ، فراتر هم بروید. مثلا:
- با داشتن مشتریانی راضی ، آنها را به لیست مشتریان وفادار اضافه کنید و در آنجا پیشنهادات و تخفیف های منحصر به فردی برای آنها ارسال می کنید تا بازهم بیشتر به آنها بازگردد. گزینه دیگر استفاده از فرصت و درخواست بررسی از مشتری است تا بتوانید بازخورد مثبت وی را به طور گسترده تری به اشتراک بگذارید.
- با داشتن مشتریانی ناراضی ، یک پیام تشکر شخصی برای بازخورد صادقانه آنها ارسال کنید و سعی کنید بیشتر در مورد تجربه منفی آنها بیاموزید. همچنین می توانید بازپرداخت یا تخفیف ارائه دهید تا شرایط را از منظر خدمات مشتری اصلاح کنید.
گردش کار برای بهبود تعامل
هنگامی که کسی مشترک شد یا مشتری پرداخت شد ، شما هنوز هم باید سخت تلاش کنید تا علاقه او را حفظ کنید و جلوی سقوط او را بگیرید. این گردش کار اتوماسیون بازاریابی به شما در انجام چنین کاری کمک خواهد کرد!
5. سری های Onboarding
ایمیلهای موجود ابزاری مهم برای اطمینان از پایبندی مشتریان به شرکت شما هستند. شما می توانید این ایمیل های خودکار را به دنبال ایجاد یک حساب کاربری یا پس از خرید مشتری از محصول یا خدمات خود ارسال کنید .
هنگامی که یک کاربر در یک وب سایت یک حساب کاربری ایجاد می کند ، معمولاً چندین مرحله برای تکمیل نمایه خود وجود دارد. همچنین مواردی وجود دارد که آنها باید یاد بگیرند تا بتوانند از حساب خود بیشترین بهره را ببرند. مجموعه های پردازنده شما می توانند برخی از این موارد را برای یک تجربه نرم تر از مشتری حل کنند.
در طولانی مدت این می تواند مزایایی از جمله داشته باشد:
- افزایش تعامل مشتریان با محصولات یا خدمات و بهبود ماندگاری
- شناسایی کاربران با مشارکت کم یا افرادی که حساب خود را به درستی برای فعالیت های تبلیغاتی بیشتر تنظیم نکرده اند
نحوه تنظیم گردش کار
هنگامی که یک کاربر ثبت نام می کند یا خرید می کند ، او فرمی را ارسال می کند که جزئیات خود را به پایگاه داده شما اضافه می کند. این عمل بقیه گردش کار را به حرکت در می آورد.
هنگامی که کاربر ایمیل اولیه شما را دریافت کرد ، اگر بعد از مدت زمان مشخصی مراحل لازم را انجام نداده باشند ، می توانید پیامی ارسال کنید.
و اگر آنها نمایه خود را تکمیل کرده اند ، می توانید برای آنها ایمیل نهایی ارسال کنید که به آنها نشان دهد چگونه از حساب خود بیشترین بهره را می برند.
بهینه سازی زمان بندی ایمیل و نظارت بر اینکه گیرندگان آخرین اقدام اصلی را انجام داده اند ضروری است. این اطمینان می دهد که کاربران از ایمیل های موجود شما ارزشی دریافت می کنند و مارک تجاری شما را برای کمک به شما تقویت می کند.
6. جشن تولد یا سالگرد
با ارسال خودکار تخفیف ویژه تولد یا سالگرد مشتری شدن مشتری ، VIP خدمات درمانی را به آنها بدهید.
کمپین های شخصی مانند این یک راه عالی برای ایجاد وفاداری و حفظ ذهن برند شما است. به علاوه آنها به مشتریان انگیزه ای می دهند تا دوباره از شرکت شما خرید کنند یا اشتراک خود را حفظ کنند.
نحوه تنظیم گردش کار
این یکی از ساده ترین مثالها برای شروع کار با گردش کار خودکار ایمیل است.
برای پیام های تولد هنگام ثبت نام باید از کاربران تاریخ تولد آنها را بخواهید. برای سایر سناریوها می توانید از تاریخی که مخاطب به یک لیست خاص اضافه شده استفاده کنید.
7. جذب مجدد مشترکان
اگر می خواهید با میزان کم تعامل با محتوا یا محصول خود مقابله کنید ، روند کار تعامل دوباره راهی است که باید دنبال کنید.
انواع مختلفی از سناریوها برای این کار وجود دارد ، مانند:
- اگر هنوز هم می خواهند از شما خبری بگیرند ، از مشترکان ایمیل با تعامل ضعیف درخواست می کنید
- جلب مشتریانی که مدتی خرید نکرده با تخفیف
- تماس با کاربرانی که مدتی است وارد سیستم شما نشده اند یا از محصول شما استفاده نکرده اند
با استفاده از این داده های مخاطب می توانید گردش کاری ایجاد کنید که بطور خودکار هر سال در یک تاریخ مشابه پیام از پیش آماده شده را برای مشترکان ارسال کند.
اگر مشتری از تبلیغات خود استفاده نکرد ، می توانید یادآوری را برای ارسال پس از مدت زمان مشخصی ایجاد کنید.
نحوه تنظیم گردش کار
اولین قدم ، تعریف مشترک غیرفعال و در نتیجه شرایط ورود مخاطب به گردش کار است. این ممکن است مشترکی باشد که مدت زمان مشخصی ایمیل شما را باز نکرده یا چیزی خریداری نکرده است. سپس این امر باعث می شود که فقط یک پیام یا یک سری ایمیل ارسال شود که هدف آنها بازگرداندن آنهاست.
نکته پاداش: همچنین می توانید از ایمیل های مجدد تعامل برای پاک کردن لیست مخاطبین خود که دیگر علاقه ای ندارند استفاده کنید. یک مرحله به گردش کار خود اضافه کنید تا اگر مخاطبی با پیام "آخرین فرصت" شما تماس نمی گیرد که از آنها می خواهد دوباره شرکت کنند ، آنها به طور خودکار از لیست شما حذف می شوند.
گردش کار برای افزایش درآمد
با گردش کار مناسب ، اتوماسیون بازاریابی می تواند برای افزایش فروش شما معجزه کند. در اینجا چند نمونه از دقیقاً چگونگی عملی کردن این مورد آورده شده است.
8- پیگیری گاری های رها شده
گردش کار رها شده در سبد خرید برای هر سایت تجارت الکترونیکی ضروری است. چرا؟ به زبان ساده ، با دادن یک نگاه به مشتری می توانید فروش بیشتری را تضمین کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
پیگیری های کالای متروکه معمولاً شامل پیامی می شود که خریدار را در مورد موارد باقی مانده در سبد خرید اینترنتی خود یادآوری می کند ، همراه با پیوندی برای بازگرداندن آنها برای انجام خرید.