چندین نوع کلید واژه به عنوان استراتژی برای رشد ترافیک جستجوی سایت شما وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.اما مهم این است که انواع صحیحی از کلیدواژه ها را انتخاب کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید وگرنه پول و زمان زیادی را در سئو سایت از دست خواهید داد.

بنابراین می خواهم به شما بگویم چطور در یک دقیقه کلیدواژه های مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. اما بگذارید اول به این 3 نوع کلیدواژه ای که می توانید هدف بگیرید نگاهی بیندازیم.


به طور خلاصه کلیدواژه ها، پل های ارتباطی بین موتورهای جستجو و وب سایتها هستند.
از این دانش به نفع خودتان استفاده کنید!


بسیاری از افراد به دلیل اینکه اعداد بزرگ حجم جستجو آنها را کور می کند، روی کلیدواژه های اشتباه تمرکز می کنند.اما بهتر است با درک انواع مختلف کلیدواژه هایی که میتوانید هدف قرار دهید و زمان صحیح استفاده از آنها، رویکردی برنامه ریزی شده تر و هوشمندانه تر اتخاذ کنید.
بیایید نگاه دقیق تری به هر یک از انواع کلید واژه ها بیندازیم ...

 

کلیدواژه جستجو
 

شماره 1 - کلیدواژه های عمومی

 

کلیدواژه های عمومی هستند که در هنگام جستجو یک موضوع را منفک می کنند، اما هیچ چیز خاصی در مورد آن موضوع را تفکیک نمی کنند.آنها فقط به دنبال نتیجه کلی جستجو هستند.

نمونه هایی از کلیدواژه های عمومی عبارتند از:

 


این کلیدواژه ها را می توان کلیدواژه های"دم کوتاه" هم در نظر گرفت.
چراکه فقط از دو (گاهی اوقات سه) کلمه تشکیل شده اند، و حاوی هیچ کلمه "سر" و یا "دم" نیستند که واژه جستجو را تایید صلاحیت کند.

 


تعریف سر و دم در زبان فارسی به این صورت است:

"دُم"، کلمه ای شبیه "بخرید"‌  بعد از کلیدواژه است،  مثل "جاروبرقی بخرید".
منظور از "سر"،  کلمه ای قبل از کلیدواژه است،  مثل "تخفیف های جاروبرقی".


در سئو ما مایلیم از کلیدواژه های عمومی دوری کنیم. چرا؟
به سه دلیل:
هر شرکت یا تولید کننده ای برای آن رقابت خواهد کرد.
ما هدف جستجوگر را نمی دانیم (آیا می خواهند بخرند یا خیر؟ چه کسی می داند؟)
نرخ تبدیل حاصل از این روش در مقایسه با کاری که می طلبد ناچیز است.

 

شرکت جدیدی را تصور کنید که باید برای اصطلاح "جاروبرقی" با برندهای جاروبرقی دایسون، الکترولوکس و مییله رقابت کند - شانس تبدیل فوق العاده پایین است.
در کل ارزشش را ندارد.

شماره 2 - کلید واژه های برند


کلید واژه های برند به یک برند یا کالای خاصی که جستجوگر به دنبال آن است مربوط می شوند.

نمونه هایی از کلیدواژه های برند عبارتند از:

این گامی فراتر از یک عبارت جستجوی عمومی است اما هنوز هم هدف شفاف نیست.
ممکن است به دنبال قیمت یا مدلهای فعلی یا پشتیبانی فنی باشند.
این کلیدواژه ها هنوز برای تمرکز کردن ما کمی "کوتاه" هستند و فاقد هرگونه اشاره ای به هدف جستجوگر می باشند.

شما در رقابت مستقیم با آنها قرار خواهید گرفت، مگر اینکه خودتان در حال همکاری با آن برند باشید.
کاربر (در بیشتر موارد) به دنبال وب سایت خاص این برند است.

 

شماره 3 - کلیدواژه های وسیع


کلیدواژه های با انطباق بیشتر، ترافیکی خوب با رقابتی کمتررا فراهم می کنند.

جستجوگر آنچه را که به دنبالش می گردد محدود کرده است.

تصور کنید که در خیابان اصلی هستید و تصمیم گرفته اید که می خواهید نوع خاصی از کفش، کفش مخصوص دویدن را خریداری کنید.
شما از آنچه می خواهید بخرید یک ایده کلی دارید، اما دقیقاً نمی دانید چه چیزی می خواهید یا می خواهید از کجا آن را خریداری کنید.
همین مورد در اینجا هم صدق می کند.

نمونه هایی از کلیدواژه های وسیع عبارتند از:
 

همانطور که می بینید هدف جستجوگر دارد خاص تر می شود .اما این نوع هم هنوز فضای زیادی برای تفسیر باقی می گذارد.

بعد از دانستن این سه استراتژی ابعاد مثبت و منفی هر یک از آنها، نحوه استفاده از آنها به صورت استراتژیک، این که آیا باید روی اهداف سایت تمرکز کنید یا حجم ترافیک و اینکه اگربتوانید فقط یک نوع کلیدواژه را انتخاب و روی آن تمرکز کنید کدام یک برای سئو سایت شما مفید تر است.

حال که با سه استراتژی برای انتخاب کلمه کلیدی اشنا شدید می توانید قدم به قدم سئو سایت خود را انجام دهید. برای آشنایی با فرآیند بهینه سازی سایت می توانید مطالب آموزشی سئو سایت وب وان را مطالعه کنید.