جدید ترین ایده هایی که برای خرید کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منازل و محل کار این روز ها طرفدار پیدا کرده است، کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری است. مدل های کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری پس از سال ها تغییر عمده ای در شیوه خرید و نصب کاغذ دیواری را رقم زد. چراکه کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری متفاوت از رول های تکرار شونده کاغذ دیواری ساده نصب می شود.دلیل استقبال از کاغذ دیواری سه بعدی این است که انواع مدل ان برای فضاهای متفاوت کاربرد دارد. انواع آن را می توان در مدل های زیر دسته بندی کرد.
 

  • کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون
  • کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب
  • کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی 
  • کاغذ دیواری سه بعدی اتاق کودک


 در ادامه پس از شناخت کامل از کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری، ویژگی های آن و قیمت آن را بررسی خواهیم کرد. در درجه اول با تعریف محصول شروع می کنیم
 

کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری چیست؟


کاغذ دیواری سه بعدی با حفظ کارایی کاغذ دیواری ساده به عنوان نوعی دیوار پوش در طراحی و دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود. اما برخلاف کاغذ دیواری های ساده دارای یک طرح متفاوت و در ابعاد بزرگ تر است که باید به صورت یک پارل در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتواند طرح کامل را نشان دهد.
ویژگی مهم این محصول این است که شما می توانید براحتی با توجه به دکوراسیون خود طرح دلخواه خود را در ابعاد مورد نظر چاپ کرده و آن را بر روی دیوار نصب کنید؛ پوستر دیواری محصولی است که در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود و محدودیت چندانی ندارد.
این محصول، تشکیل شده از فیبر سلولزی و الیاف نساجی است که توسط برخی مواد اکرولیک تقویت شده تا مقاومت آن افزایش یافته و حالت فعلی خود را تا چند سال از دست ندهد.

 

کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر
 

پرطرفدار ترین طرح کاغذ دیواری سه بعدی


علاوه بر موضوعات مهمی که در راهنمای خرید کاغذ دیواری برایش ما برشمردیم، موضوع مهمی که در خرید کاغذ دیواری سه بعدی باید در نظر داشته باشید این است که این مدل از کاغذ دیواری برای تمام دیوار های یک اتاق به کار گرفته نمی شود و به طور معمول شاخص ترین دیوار را با استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی پوشش می دهند. اگرچه انتخاب این دیوار شاخص سلیقه ای است اما به طور معمول از کاغذ دیواری سه بعدی به صورت زیر در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند:

 


کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی



از آنجایی که پذیرایی منازل به رسم مهمان نوازی ایرانیان لوکس ترین قسمت منازل است، به طور معمول پر زرق و برق ترین دکوراسیون ها را برای این فضا بکار می برند از این رو عموما طرح های کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی عموما روشن به رنگ طلایی، نقره ای و زیبا ترین جلوه ها را به خود اختصاص می دهد.
کاغذ دیواری های سه بعدی طرح گوی های طلایی، طرح گل، تالار های بزرگ و مجلل و ... پر طرفدار تریم پوستر ها و کاغذ دیواری های پذیرایی به شمار می رود.

 

 پوستر سه بعدی پشت تلویزیون  
 

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون


دیوار پشت تلویزیون یکی از بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است. چراکه عموما بیشترین توجه را به خود جلب می کند و یکی از عمومی ترین فضاهایی است که اعضای خانواده فرصت کنار هم بودن را پیدا می کنند از این رو اگر به دلیل صرفه جویی در هزینه دکوراسیون داخلی خود تنها باید یک فضا را چیدمان کنید، کاغذ دیواری پشت تلویزیون انتخاب خوبی است.
در انتخاب پوستر دیواری پشت تلویزیون دقت کنید از طرح هایی که شلوغ است پرهیز کنید. طرح هایی را انتخاب کنید که اطراف تلویزیون را پوشانده و در وسط دیوار خلوت باشد. به طور معمول کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل، رنگ تیره، طرح های طبیعت  پر طرفدارترین طرح های کاغذ دیواری پشت تلویزیون هستند.

 

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب  
 

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب 


به طور معمول از پوستر یا کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب برای دیوار بالای تخت و یا دیوار روبروی آن استفاده می کنند و به این ترتیب این دو دیوار را شاخص تر از سایر دیوار ها نمایش می دهند. علاوه بر این می توانید جدید ترین ایده های کاغذ دیواری اتاق خواب را مشاهده و از آن ها ایده بگیرید
 
 

انواع کاغذ دیواری سه بعدی بر اساس رنگ


بعد از انتخاب جنس کاغذ دیواری سه بعدی باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که چه طرح و رنگی مناسب تر است؛ برای مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید.

طرح های کلاسیک و زیبا در عین سادگی، می تواند بهترین گزینه برای محل های اداری و رسمی باشد، در حالی که منازل و مکان های خصوصی بیشتر به سلیقه مالک آن بستگی دارد.
به دلیل وجود میلیون ها سلیقه متفاوت؛ نمی توانیم یک قاعده کلی برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری ارائه دهیم اما به لحاظ روانشناسی به چند نکته زیر در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی (3d wallpaper) دقت فرمایید.

رنگ تیره: انتخاب رنگ تیره مزیت راحتی، حس مالکیت و عدم بی قراری را در فرد ایجاد میکند و البته یک نقطه ضعف نیز داردو آن هم ایجاد محدودیت انتخاب رنگ، به لحاظ روانشناسی، در آینده برای فرد است. یکی دیگر از مضرات رنگ تیره افزایش احساس استرس و افسردگی می باشد که در صورت تزریق نور مناسب در روز می توان این مشکل را حل نمود.

 

بهترین رنگ های پوستر دیواری
 



رنگ روشن: استفاده از رنگ های روشن کاغذ دیواری سه بعدی، رواج بیشتری نسبت به رنگ های تیره دارد و برخی افراد به عنوان یک قاعده کلی و هنجار به این قضیه نگاه می کنند، نه یک سلیقه شخصی! چرا بیشتر افراد رنگ تیره را نشان افسردگی و ماتم می دانند.

رنگ های گرم (قرمز و نارنجی): اگر فردی نوجوان هیجانی و یا فردی عصبی و زود رنج هستید از کاغذ دیواری های سه بعدی با رنگ های قرمز و نارنجی دوری کنید. رنگ زرد می تواند در بین رنگ های گرم آرامش بیشتری داشته باشد.

رنگ های سرد( آبی، سبز، نقره ای و فیروزه ای): از انتخاب های بی نظیر رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب، برای انواع سلیقه ها و اخلاق ها، رنگ های سرد ملایم می باشد. البته افرادی سلیقه متفاوتی دارند ولی به لحاظ روانشناسی از بهترین رنگ های آرام بخش و مناسب کاغذ دیواری های سه بعدی برای اتاق خواب، رنگ های سرد است.

 

   خرید =وستر کاغذ دیواری سه بعدی

 


نکته مهمی که در خرید پوستر کاغذ دیواری سه بعدی باید توجه داشته باشید این است انتخاب اصلی شما بر اساس اتاق مورد نظرتان صورت گیرد. بنابراین از فروشگاه های کاغذ دیواری بخواهید که قبل از خرید پوستر یا کاغذ دیواری سه بعدی انواع طرح های آن مانند پوستر دیواری اتاق خواب، پذیرایی، پشت تلویزیون و ... را به شما نشان دهد.
خرید کاغذ دیواری سه بعدی و مشاهده جدیدترین مدل کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق خواب، کاغذ دیواری مدرن و پشت تلویزیون را در فروشگاه النین مارکت(eleninmarket.com) تجربه کنید. 

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی


 قیمت کاغذ دیواری سه بعدی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. دلیل این موضوع هم این است که به جای اینکه برای تمام دیوار های منزل خود هزینه کنید تنها برای یک دیوار هزینه می کنید.به همین ترتیب هزینه ای که برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی می پردازید بسیار کمتر خواهد بود. به طور کلی مواردی از قبیل وزن کاغذی که طرح دلخواه شما بر روی آن چاپ شده است، ابعاد پوستر و داشتن قابلیت شستشو در قیمت کاغذ دیواری سه بعدی تاثیر گذار است.

منبع : النین مارکت