چه زمانی نیاز به تعویض باتری موبایل است؟

گاهی اوقات نشانه‌هایی دریافت می‌کنید که متوجه می‌شوید زمان تعویض باتری موبایل فرا رسیده است، اما گاهی بعضی افراد دقیقاً نمی‌دانند با دیدن چه علائمی باید به فکر تعویض باتری موبایل باشند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ما در این مطلب این نشانه‌ها را بیان کرده و با معرفی انواع باتری موبایل به شما خواهیم گفت که در چه صورت لازم است تعویض باتری موبایل خود را در اولویت قرار دهید. همچنین در ادامه راهکارهایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که می‌توانید با بکارگیری آن‌ها به افزایش طول عمر باتری موبایل خود کمک کنید.

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید باتری موبایل باید تعویض شود

گوشی موبایل شما اندرویدی است یا IOS ؟ این موضوع چندان تفاوتی در ساختار باتری‌ها ندارد، از آن جا که باتری به کار رفته در تمامی گوشی‌های تلفن همراه از نوع لیتیومی می‌باشند بنابراین می‌توان گفت ساختاری مشابه دارند و پس از حدود دو سال آرام آرام شما نشانه‌های ضعف و سوء کارایی را در آن‌ها مشاهده کرده و متوجه خواهید شد که گوشی شما دیگر آن کارایی روزهای اول را ندارد.

هنگامی که با نشانه‌های زیر روبرو شدید باید به فکر تعویض باتری موبایل خود باشید. در ادامه این نشانه‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

* خالی شدن شارژ باتری موبایل در مدت زمان کوتاه

اگر باتری موبایل شما سالم باشد به مدت یک تا یک روز و نیم شارژ را حفظ می‌کند. اگر شما با استفاده معمول از گوشی خود، با خالی شدن شارژ در کمتر از این زمان مواجه شدید باید آن را یکی از نشانه‌های خرابی باتری تلقی کرده و نسبت به تعویض باتری موبایل خود اقدام نمایید.

* هنگ کردن و خاموش شدن گوشی بدون اتمام باتری

یکی از نشانه‌های هنگ کردن گوشی به هنگام کار می‌تواند به دلیل خرابی باتری باشد، همچنین اگر گوشی شما با داشتن ۲۰ یا ۳۰ درصد باتری خاموش می‌شود، این نشانه‌ها به شما می‌گوید که باید نسبت به تعویض باتری موبایل اقدام کنید.

* داغ شدن باتری

چنانچه در حالت عادی و پس از کارکردن در مدت زمانی کوتاه، گوشی شما بخصوص قسمت پشت آن داغ می‌شود این مورد نیز می‌تواند یکی از نشانه‌هایی باشد که به شما می‌گوید زمان تعویض باتری موبایل فرا رسیده است. ضمن آن که داغ شدن باتری موبایل به میزان زیاد مشکلات دیگری را نیز برای گوشی شما به همراه خواهد آورد.

* تغییر ظاهر باتری موبایل

دیدن نشانه‌هایی مانند خوردگی باتری آن هم در قسمت‌های فلزی باتری که با گوشی در تماس است و همچنین تغییر حجم باتری به صورتی که مشاهده کنید باتری به اصطلاح باد یا ورم کرده از علائم مهمی است که نشان می‌دهد زمان تعویض باتری موبایل نزدیک است. هنگامی که حجم باتری موبایل تغییر می‌کند با بیرون آوردن آن و گرداندن روی یک سطح صاف می‌توانید به راحتی پی به خراب شدن آن ببرید، در این حالت باتری موبایل خیلی سریع و راحت به گردش درخواهد آمد.

* وارد شدن ضربه به باتری موبایل

این مورد نیز می‌تواند در خراب شدن باتری موبایل تاثیر زیادی داشته باشد. هنگامی که موبایل شما از دستتان می‌افتد و یا به هر شکلی ضربه‌ای به آن وارد می‌شود می‌تواند به باتری آن آسیب رسانده و کارکرد آن را مختل نماید. در این صورت با انجام تست سلامت باتری می‌توانید از زمان نیاز به تعویض باتری موبایل با خبر شوید.

انواع باتری موبایل

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه و یا تبلت و … از دو نوع باتری برای این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. باتری موبایل از نوع لیتیوم یون و باتری از نوع لیتیوم پلیمر. در ادامه بیشتر به معرفی این دو نوع باتری خواهیم پرداخت.

باتری لیتیوم یون:

می‌توان گفت امروزه در بیشتر دستگاه‌ها از این نوع باتری استفاده شده است. باتری‌های لیتیوم یونی از ولتاژی در حدود ۳.۷ ولت برخوردارند و انرژی زیادی تولید می‌کنند، ضمن آن که روی گوشی اثر منفی نداشته و در صورت کم شدن شارژ باتری، می‌توان در هر زمان نسبت به شارژ کردن دوباره آن‌ها اقدام کرد.

باتری لیتیوم پلیمر:

این نوع باتری نیز از فناوری پیشرفته‌ای در حوزه باتری موبایل برخوردار است و از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن وزن بسیار کم و حفظ شارژ برای مدت زمان بیشتر اشاره کرد به همین جهت بسیاری از شرکت‌ها برای دستگاه‌های بزرگ مانند تبلت یا گوشی‌هایی که سایز و ابعاد بزرگ‌تری دارند از این نوع باتری استفاده می‌کنند.

راهکارهای اصولی جهت افزایش طول عمر باتری

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم پس از گذشت حدوداً دو سال از زمان شروع به کار گوشی موبایل، باتری موبایل آرام آرام دچار ضعف می‌شود و زمانی فرا می‌رسد که به ناچار باید نسبت به تعویض باتری موبایل اقدام کرد. اما از زمانی که موبایل جدیدی را خریداری می‌کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک سری از نکات که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، مشکل افت شارژ را تا حد زیادی کم کرده و به افزایش طول عمر باتری موبایل خود کمک کنید.

* روشنایی صفحه موبایل را البته تا حدی که به چشم آسیب نرسد کم کنید.

* برنامه‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و برخی اپلیکیشن‌ها شارژ بالایی مصرف می‌کنند. در صورت استفاده نکردن از این برنامه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را ببندید.

* بازی‌ها اغلب شارژ بالایی مصرف می‌کنند، اگر می‌خواهید در طی روز با کمبود شارژ مواجه نشوید، زمان کمتری را به بازی اختصاص دهید.

* استفاده از اینترنت چه WIFI و چه اینترنت دیتا نقش مهمی در اتمام شارژ باتری خواهد داشت که در صورت استفاده نکردن از اینترنت، بهتر است آن را خاموش کنید.

درباره فروشگاه اینترنتی سورن استور

اگر به دنبال مرکز معتبری هستید تا با مراجعه به آن‌ها بتوانید انواع قطعات موبایل از جمله تاچ ال سی دی، اسپیکر، باتری موبایل و مادر بورد و … را با کیفیت اصلی و اورجینال و البته با قیمت مناسب خریدارری نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به سایت فروشگاه اینترنتی سورن استور به درس الکترونیکی www.sorenstore.com بزنید. در این سایت می‌توانید با مراجعه به هر دسته بندی از محصولات و قطعات موبایل و همچنین مقالات مرتبط در حوزه دستگاه‌های دیجیتال مطلع شوید. همچنین در صورت خرابی گوشی تلفن همراه و یا تبلت خود می‌توانید از کارشناسان سورن برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع :