ریزش مو: یک مشکل رایج

حدود 85٪ از مردان تا 50 سالگی دچار کم پشتی و ریزش مو می شوند. افسانه های ریزش مو از بین رفته است
آیا پوشیدن کلاه بیس بال می تواند شما را کچل کند؟ جواب منفی. عبور انگشتان از طریق مو باعث ایجاد آن نمی شود. هیچ یک از اینها شانه زدن ، مسواک زدن ، پیچاندن یا حالت دادن را انجام نمی دهد. فقط ملایم باشید تا رشته ها را نشکنید.

 

سیگار را ترک کنید و موهای خود را حفظ کنید؟

بین روشنایی و سرعت بدتر شدن طاسی مدل مرد رابطه واضحی وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک دلیل خوب دیگر برای ترک آن هستید ، ریزش مو زود هنگام را به لیست اضافه کنید.

 

آنچه در مورد سلامتی شما می گوید

ریزش مو یا آلوپسی به گفته پزشکان ، معمولاً نشان دهنده یک مشکل پزشکی نیست. و به سلامتی شما آسیب نمی رساند. اما نگرانی در مورد تأثیر آن بر ظاهر شما امری عادی است.

 

ریزش مو در مردان

چه عواملی باعث آن می شود؟

تقریباً تمام ریزش مو در آقایان ناشی از طاسی الگوی مردانه است ، یک ویژگی ژنتیکی که از والدین شما ناشی می شود. دلایل دیگر شامل داروهای خاص ، ویتامین A زیاد یا پروتئین کافی نیست. بیماری یا استرس می تواند منجر به ریزش شدید و ناگهانی سنگین به نام تلوژن افلوویوم شود. هرچند خبر خوب: ریزش مو که ناشی از طاسی الگوی مردانه نیست اغلب خود را برعکس می کند.

 

موهایی که دارید را حفظ کنید

اینکه موهایتان را آویزان کنید راحت تر است تا اینکه موهایتان را عوض کنید. اما هنگام بررسی گزینه های خود مراقب باشید. بیشتر محصولات و معالجات "معجزه آسا" ساختگی است. در صورت تردید ، پزشک یا متخصص پوست می تواند به شما کمک کند

 

داروی ریزش مو: ماینوکسیدیل

هیچ درمانی برای طاسی با الگوی مردانه وجود ندارد ، اما برخی از داروها می توانند سرعت آن را کاهش دهند. ماینوکسیدیل یک درمان بدون نسخه و بدون نسخه FDA است که شما روی پوست سر خود اعمال می کنید. سرعت ریزش را کاهش می دهد و به برخی از بچه ها کمک می کند موهای جدید رشد کنند. اما به محض قطع استفاده از آن ، ریزش مو برمی گردد.

 

طاسی با الگوی مردانه: انتظار چه چیزی است

خط موی عقب رفته و به شکل M نشانه مطمئنی برای آن است. در مرحله بعدی ، قفل های بالای سر شما شروع به نازک شدن می کنند ، و یک نقطه طاس باقی می ماند. سرانجام ، آن دو با هم ملاقات می کنند و شما به یک مدل نعل اسب از کنار دو طرف می رسید. از مقیاس نوروود برای ارزیابی طاسی الگوی مردانه استفاده می شود.

 

سرزنش هورمون ها

با طاسی الگوی مردانه ، هورمونی به نام DHT باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود. در نهایت ، آنها آنقدر کوچک می شوند که هیچ مویی نمی تواند در آنها رشد کند

 

داروهای ریزش مو: فیناستراید

این قرص تجویزی سرعت مونتاژ DHT بدن شما را کند می کند. برخی از مردان در حین استفاده از موها قادر به رشد موهای جدید هستند. بسیاری از کارشناسان فکر می کنند که این اثر بهتر از ماینوکسیدیل است. زنان باردار نباید دارو را لمس کنند - این می تواند باعث نقص مادرزادی در نوزادان پسر شود. مانند ماینوکسیدیل ، فقط در حین استفاده از آن کار می کند.

 

آیا باید از بند استفاده کنید؟

آنها راه طولانی را طی کرده اند. برای یافتن مورد مناسب ، زمان و تحقیق لازم است ، زیرا طیف گسترده ای در هزینه و کیفیت وجود دارد. و قطعه های مو نیز به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند که می تواند ماهیانه بین 60 تا 300 دلار باشد. وقتی می خواهید یکی بخرید ، سعی کنید رنگ مو ، ضخامت و فر موهایتان را مطابقت دهید.

 

پیوند چگونه کار می کند؟

یک پزشک موهای سالم را از پشت و کنار سر شما به سمت بالا حرکت می دهد. این فرآیند ممکن است پرهزینه باشد و ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بخواهید چند بار آن را انجام دهید. پس از 2 ماه ، بیشتر آنچه را که دکتر منتقل کرده است می ریزید ، اما رشته های جدید دوباره رشد می کنند. در مدت 6 ماه طبیعی به نظر می رسد.

از آنچه دارید بیشترین استفاده را ببرید

ترفندهای مدل سازی باعث می شود ریزش مو کمتر برجسته شود. موهای کم پشت را کوتاه کنید تا از شانه زدن جلوگیری کنید. برخی از شامپوها ، نرم کننده ها و محصولات یک ظاهر طراحی شده ممکن است به آنچه شما دارید حجم بیشتری دهند. همچنین ، یک رژیم متعادل بخورید ، و موهای خود را به آرامی اداره کنید.

برای آگاهی از فرایند درمان ریزش مو مردان اینجا کلیک کنید.