خرید ماینر

 

استخراج ارز دیجیتالی بوسیله کامپیوتر های استاندارد یعنی cpu  های استاندارد اینتل یا AMD  و کارت گرافیک های صورت می گیرد. اما با گذشت زمان کار با بیت کوین و دستگاه های ماین آن روند رو بهرشدی را در پیش گرفت  و pc  ها دیگر در این زمینه کارایی نداشتند.

 

از میان برداشتن کامپیوتر ها با عث شد استخراج ها  فقط با پردازنده های خاصی که Asic ماینر نامیده میشوند صورت گیرد. اما این به آن معنا نیست که pc  ها توانایی استخراج نداشته باشند ، بلکه با توجه به گسترش و سختی شبکه استخراج در حال حاضر نیاز به pc  هایی فوق العاده قدرتمند میباشد که عملا از نظر اقتصادی بصرفه نیست.

 

برای استخراج و قبل از خرید ماینر  باید نکاتی را مد نظر داشته باشید 

 

1.هر اسیک مصرف برق بالایی دارد هر دستگاه حدود 15–7 آمپر برق مصرف دارد که باید میزان آمپر برق محل مورد نظر شما بررسی شود.

2.هر دستگاه الگوریتم خاص خودش را دارد.به طور مثال با دستگاه استخراج بیت کوین نمیشود اتریوم ماین کرد .ارزهای قابل ماین با هر دستگاه در اطلاعات محصولات در سایت ایران مایننیگ ثبت شده است.

 

3. هر دستگاه نیاز به محافظ برق دارد که باید با کیفیت باشد چون در صورت نوسان برق امکان سوختن دستگاه و یا آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

4.کابل برقی که دستگاه ماینر شما را به برق اصلی متصل می کند باید با کیفیت از جنس مسی با ضخامت مناسب باشد، و در غیر این صورت ممکنه باعث آب شدن سیم و آسیب رسیدن به ماینر شود. همین طور بهتر است از کابلی استفاده شود که تا 16 آمپر ظرفیت داشته باشد.

 

5.میزان سوددهی هر دستگاه به عواملی چون سختی شبکه، قیمت ارز،میزان پاداش هر بلاک و همین طور قیمت دلاربستگی دارد.

6.ماینر گرمای زیاد تولید می کند و محیط آن باید توسط فن و یا کولر خنک شود و cfm مورد نیاز را تامین کنید.

 

7.ماینر هر ماه باید گردگیری شود تا گردش هوا داخل آن ایجاد شود و خنک کنندگی خوب انجام شود این مورد به طول عمر دستگاه خیلی خیلی کمک می کند.

8.عمر دستگاه حداقل 3 سال است و عواملی چون قدرت و مصرف برق، و طرز نگه داری آن در ان مورد بسیار تاثیر گذار است.

 

9.دستگاه حتما باید توسط کابل lan به اینترنت وصل شود .