یکی از ایده های خوب برای ایجاد تغییر در محیط زندگی تغییر دکوراسیون منزل هست. برای فرار از یکنواختی محیط زندگی ، اصلاح زیر ساخت های قدیمی، ایجاد فضای جدید، نوسازی ساختمان پیشنهاد ایده آل است.  نوسازی در حقیقت به کلیه اقداماتی گفته می شود که برای جدید شدن فضای خانه صورت می گیرد اما توجه داشته باشید که قرار نیست خانه شما تخریب شود.

نوسازی به شما امکان می دهد که با صزف هزینه ای به مراتب کمتر از ساخت دوباره بنا بتوانید یک محیط کاملا جدید در اختیار داشته باشید. در واقع یکی از مزیت های نوسازی این است که شما می توانید طبق بودجه خود تغییرات را اعمال کنید.


مراحل نوسازی بنا

در اولین مرحله لازم است که شما اطلاعات کاملی از تاسیسات و ویژگی ها و مشکلات ساختمان کسب کنید . پس با سازنده بنا در ارتباط باشید تا بتواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

دومین مرحله این است که انتظارات خود از نوسازی را کامل و واضخح معین کنید. یک لیست تهیه کنید و تمام آنچه که مد نظرتان است را در آن یادداشت کنید. تغییر رنگ دیوار، تغییر لوازم اشپزخانه ، نصب کفپوش جدید و ... می تواند در این لیست قرار بگیرد.

سومین مرحله تماس با متخصصان و طراحان داخلی است. نوسازی و کلیه اقداماتی که در بنا انجام می شود یک کار تخصصی است و شما برای انجام ان باید از متخصصین کمک بخواهید بنابراین فکر اینکه خودتان دست به کار شوید و کار های ساختمانی را انجام دهید را از سرتان بیرون کنید.



نوسازی قسمت های مختلف منزل

برای قسمت های مختلف منازل می توانید از خدمات نوسازی استفاده کنید نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تا زمانی که وضعیت فوق العاده در حین نوسازی پیشش نیاید شما مجبور نیستید تمام قسمت های خانه را با هم نوسازی کنید. برای مثال اگر تمام اتاق های شما نیاز به تغییر رنگ دیوار دارند مجبور نیستید همه آنها را دریک زمان رنگ کنید.هر کدام از آنها را در یک زمان و به طور جداگانه رنگ کنید. اما اگر در حین بازسازی آشپزخانه لوله آب منزل دچار آسیب شود گاهی لازم است تمام لوله های منزل را تعویض کنید.در این صورت تمام خانه درگیر خواهد شد.

اقداماتی که برای نوسازی انجام می دهید شامل بسیاری موارد می شود. تغییر رنگ دیوارها ، نصب سقف کاذب ، تغییر کفپوش منزل، بازسازی سرویس بهداشتی، تغییر تاسیسات لوله کشی و سرمایشی و گرمایشی منازل ، تغییر دکوراسیون آشپزخانه از طریق تعویض کابینت ها ، شیرآلات، کاشی و ...